Mountainbiketrainer gezocht!

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Plaats reactie
elreeVeerle
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 9 februari 2015, 14:02
Mijn mountainbike: Specialized Carve 29"

Hallo mountainbikeliefhebbers,

Wij zijn als (studenten)sportvereniging TSWV de Meet opzoek naar een train(st)er die - tegen vergoeding - 1x per week een mtb-training wilt geven aan leden van onze vereniging of bijvoorbeeld 1 keer per 2 weken een techniekcursus wilt geven.
We trainen zelf vanaf maart 1 keer in de week op de dinsdagavond, tot op heden zonder trainer. Het gaat om ongeveer 10 leden met gemiddelde tot gevorderde rijervaring. Het voornaamste doel is techniekverbetering.

Het liefst horen we wat van MTB'ers die al ervaring hebben met training geven, maar het is geen must.
Daarnaast is het handig als je een beetje uit de buurt komt van Tilburg.

Ik hoor graag van jullie of je zelf interesse of handige tips hebt! :-D
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Het is dat ik niet uit de buurt kom ;)

Is het niet een idee om een plaatselijke MTB vereniging aan te schrijven? Wellicht hebben zij een trainer die dit wil doen.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

Normaal gesproken zou ik zeggen stuur iemand van de club naar de trainersopleiding van de KNWU/NTFU, maar bij een studentenclub heb je natuurlijk altijd veel verloop dus dan moet je dat vrij regelmatig doen. Op papier zou er minstens iemand van de club een WT3 gedaan moeten hebben maar dat is een stuk langere opleiding dus dat is in jullie geval misschien wat te veel. Een WT2 opleiding is vrij beperkt in tijd en je leert net even een paar handige tips om een training goed te laten verlopen. Ik heb 'm zelf net afgerond, veel aan gehad.
http://wieleracademie.nl/Opleidingen/Niveau2.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Give me little bits of / more than I can take
Plaats reactie