Waterdichte Mtb jack

Welke kleding bevalt goed, welke helm zit lekker en welke winterschoenen zijn echt warm en waterdicht? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk en deel je ervaringen met anderen.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

edkars schreef:Het goedkope jack= het afgeprijsde jack.
:-q
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Fries74
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1077
Lid geworden op: zo 16 augustus 2009, 16:52
Mijn mountainbike: Orbea Oiz 29 m10
Contacteer:

Even rond gekeken en zou de Endura Mt500 in oranje bestellen voor €183 maar die was niet in mijn maat. Heb nu een GORE Bike Wear POWER GT AS besteld. Is mss niet echt een MTB jasje denk ik, maar als hij zijn werk maar goed doet is het mij best....
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

Kapitein Iglo schreef:
edkars schreef:Op Pinkbike kwam ik net een stukje tegen over regenkleding, waaronder ook het Singletrack jack.

https://m.pinkbike.com/news/7-mens-wint ... -2018.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat is de opvolger van het goedkope jack bij Cyclestore. Mijn Singletrack kwam gister binnen, met 1.92 en lange armen is de XL prima, met ruimte voor wat lagen eronder. Capuchon is inderdaad keurig in de kraag te rollen. Het ademt kwaliteit. Nu hoop ik dat-ie ook écht ademt, wanneer ik in de regen ga fietsen. Dat zou wel eens sneller kunnen zijn dan me lief is.
En al in de regen gefietst met de Singletrack jacket?
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Onlangs overgestapt in een Gore Bike Wear Element active jack (overjarig model). De snit is is iets wijder dus iets meer baggy look dan racy look :wink:
Had niet verwacht dat Gore Tex Active zoveel beter presteert dan degene die hij vervangt= GBW Paclite. Opbouw van warmte vind plaats maar stopt op een gegeven moment. Daar waar de Paclite zijn warmt niet kwijt kon.

Afbeelding

Bewust niet gekozen voor een Endura MT500 omdat die capuchon in de regen een emmer wordt.
edkars
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: di 19 augustus 2008, 23:28
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper comp 29
Contacteer:

Flow&Co schreef: En al in de regen gefietst met de Singletrack jacket?
Ik heb het jack alleen bij een paar korte (woon/werk) ritjes gebruikt. Daarbij is het mij goed bevallen. Een duidelijke verbetering tov de goedkope jacks die ik heb van Agu en Löfler.
Met de ventilatie openingen helemaal open niet meer last van transpiratie dan normaal, en het regenwater hield ie netjes tegen. Het enige puntje van kritiek is dat de capuchon erg ruim is bij gebruik zonder helm. Maar goed, daar is ie ook niet voor ontworpen.
Tot nu toe tevreden dus.
http://www.strava.com/athletes/682636" onclick="window.open(this.href);return false;

Hey ho, let's go!
Royka
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 244
Lid geworden op: vr 29 december 2017, 23:13
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 2023

Heb de Endura MT500 ll jack. Bevalt me super goed.

Was hem wel regelmatig met Nikwax.
Canyon Neuron 2023
Nukeproof Digger Factory
Bird Aether 9
Bird Zero 29
Trek Fuel EX 8
Bird Zero TR
Gebruikersavatar
HenkMuilwijk
All rounder
All rounder
Berichten: 145
Lid geworden op: za 23 januari 2021, 20:07
Mijn mountainbike: Cube Stereo Hybrid 140 HPC SLX

Kapitein Iglo schreef: ma 20 november 2017, 11:42
ARi schreef:Endura Singletrack :-q - https://www.cyclestore.co.uk/endura_sin ... t-ID_68600" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja, die komt ook mijn kant op. De blauwe variant, weer eens wat anders dan dat eeuwige zwart.
Even een oud topic open breken, hoe bevalt deze Endura Singletrack jas , waarschijnlijk na zoveel jaar al vervangen , maar ik ga er vanuit dat er wel een ervaring mee is. (is nu versie 2) en is de levering via bovenstaande shop ook goed gegaan.
Mijn fietsje mag vies worden.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Zo, dat is inderdaad een ouwe koe…! Maar: ik heb ‘m nog steeds. Ik draag ‘m niet zo vaak meer maar stevig is-ie wel, en vooral de ritsen zijn nog steeds opvallend soepel. Wel een jasje dat je af en toe opnieuw moet “techwashen”.

Durf ‘m dus best aan te raden :)

Cyclestore was toen prima, geen recente ervaring meer mee nu.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
HenkMuilwijk
All rounder
All rounder
Berichten: 145
Lid geworden op: za 23 januari 2021, 20:07
Mijn mountainbike: Cube Stereo Hybrid 140 HPC SLX

Kapitein Iglo schreef: vr 17 november 2023, 22:51 Zo, dat is inderdaad een ouwe koe…! Maar: ik heb ‘m nog steeds. Ik draag ‘m niet zo vaak meer maar stevig is-ie wel, en vooral de ritsen zijn nog steeds opvallend soepel. Wel een jasje dat je af en toe opnieuw moet “techwashen”.

Durf ‘m dus best aan te raden :)

Cyclestore was toen prima, geen recente ervaring meer mee nu.
Ok, bedankt voor je bericht, had al aangeklikt en betaald, maar altijd fijn om te weten dat het geen miskoop is. :P :-q :bier:
Mijn fietsje mag vies worden.
Plaats reactie