Antwoord op onderwerp
Auteur Bericht
 Berichttitel: Nieuwe Five Ten schoenen
BerichtGeplaatst: ma 2 oktober 2017, 13:24 
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Mijn mountainbike: Cube Stereo 120 HPA SL 2017 29"
Vorige week nieuwe schoenen - flats- aangeschaft van het merk Five Ten 'spitfire'. Zien er op zich goed uit en hebben goede stevige zolen. Echter - niet onbelangrijk - hoe een goed voetbed gemaakt wordt moeten ze daar nog leren. Zo plat als wat. Gelukkig had ik nog zooltje die er mooi inpassen, anders had ik ze direct retour gezonden. Overigens, nu ik die schoenen enkele malen gebruikt heb, denk ik dat een paar veel goedkopere sportschoenen met een fatsoenlijk voetbed net zo goed bruikbaar zijn als flats. Vergeleken met hardlopen (wat ik 50 jaar lang gedaan heb) hebben je voeten zo goed als niks te lijden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 2 oktober 2017, 13:32 
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Giant Stance
Als de zool plat is zoals bij skateschoenen dan kan dat ook prima.

My bike

Profiel   WWW

BerichtGeplaatst: do 5 oktober 2017, 10:38 
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Zelf heb ik minimaal een jaar (weet niet precies, ik wissel af met SPD) met flats icm Kswiss-schoenen gereden. Casual, slappe, vlakke zolen. Dat voldeed inderdaad prima. Maar nu heb ik sinds een paar weken FiveTen Freerider Elements en vind dit wel een hele bak verschil. Als ik nu op de pedalen sta, is het zo goed als onmogelijk om mijn voeten te verschuiven zonder ze op te tillen en doordat de zolen stijver zijn wordt de druk meer over mijn hele voet verdeeld. Doordat de zolen stijver zijn en de hele schoen wat steviger is dan de gemiddelde sneaker bieden ze ook iets meer bescherming als je voeten in aanraking komen met stronken, takken en andere obstakeltjes. Binnenin zijn de FiveTen’s wel plat inderdaad maar voor mij zelf geheel niet storend. Ik vind het het prijsverschil met normale sneakers in ieder geval zeker waard.
Schoenen blijft ook denk ik (zoals bijna al je materiaal) een persoonlijke voorkeur.

Edit: spelfout

Profiel  

Antwoord op onderwerp