Gastroc slide en weer fietsen

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Plaats reactie
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Locatie: Scott Scale RC World Cup 2017, Cannondale CAADX crosser, Cannondale SuperSix EVO
Contacteer:

do 7 september 2017, 13:51

Ga de vraag hier toch maar stellen, al zullen de meeste hier geen arts zijn (vermoeden), maar wel fietsers en daar gaan de vragen ook om.
In het kort: Zo'n 15 jaar regelmatig last van stekende pijnen in voorvoet (Sesambeentjes) bij vooral langdurige marathons/tochten op de fiets. Vooral ook bij warm weer.
In de loop der tijd zo'n 2.000 euro verspijkerd aan diverse zooltjes in fietsschoenen en ook paar chirurgen "versleten".
Begin dit jaar bij de Bergman kliniek terecht gekomen, daar bleek dat ik vrijwel geen vet en ook amper kraakbeen had bij de sesambeentjes. Dus min of meer botjes op de grond en dat primaire oorzaak. Even beetje vet er in en klaar hoopte ik, maar niet mogelijk. Voor het fietsen op zich geen oplossing, de fietsschoenen icm zooltjes waren ze positief over.
Ik wilde ook op latere leeftijd fatsoenlijk blijven lopen en er zijn in ieder geval orthopedische schoenen aangemeten en dat loopt al een stuk beter.

Maar toch afgelopen maandag ingreep laten verrichten om druk op voorvoet te verminderen en dat is een z.g. "gastroc slide". Nu links en volgend jaar rechts. linkje naar de behandeling
Operatie geslaagd volgens chirurg en zit nu 4 weken met pootje omhoog (gefixeerd). Over 2 weken loopgips en na 4 weken weer "los" en voor de nachten een brace.
Na die 4 weken mag ik beginnen met fysio therapie en nu al zin in.

Maar.......... Nu de vragen na lange inleiding:
- Wie heeft er ervaring mee?
- Wat zijn eventuele "valkuilen"?
- Heeft iemand nog tips/suggesties?

Alvast bedankt voor eventuele reacties
Het archief van MTB-SPORT.NL (PDF).
Mountainbiken in de winter? Het kan wel, maar modder is meer voor varkens of veldrijders..........
Paar legale tracks voor de lange adem over de Utrechtse Heuvelrug deze duszzzzzz
Plaats reactie