Traanogen & relatief slecht zicht..

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Als ik even mee mag liften; ik heb lenzen en draag altijd een bril. Maar heb nog geregeld, vooral nu in het hooikoorts seizoen, dat er stof in mij ogen waait.
Ik denk dat grotere glazen een oplossing kunnen zijn, maar zie niet veel modellen met extra grote glazen behalve Oakley. Is er een goedkoper alternatief?
MdBruin
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 417
Lid geworden op: wo 18 december 2013, 18:17
Mijn mountainbike: Giant Talon 29'er 1 2014

Zou eens kijken naar tofosi, ze hebben verschillende maten en vormen.
Heb er zelf ook een en die bevalt mij prima, groot oppervlakte en goede vorm waardoor mijn ogen afgeschermd worden.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Jamis Diablo schreef:Als ik even mee mag liften; ik heb lenzen en draag altijd een bril. Maar heb nog geregeld, vooral nu in het hooikoorts seizoen, dat er stof in mij ogen waait.
Ik denk dat grotere glazen een oplossing kunnen zijn, maar zie niet veel modellen met extra grote glazen behalve Oakley. Is er een goedkoper alternatief?
Ik heb één harde contactlens en wil dus inderdaad geen zand in mijn oog. (de Hel :evil: ) Ik heb na lang zoeken een Adidas evil eye evo pro genomen. Bevalt tot op heden zeer goed. Alleen als het heel erg stoffig is heb je nog wel eens bingo. Maar dan had je al lang je ogen vol met andere brillen. De evil eye is echter ook geen goedkoop brilletje. Maar hé het zijn je ogen.
◼︎ Go round the outside.
jorryt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 151
Lid geworden op: di 1 november 2016, 17:48

Een oakley jawbreaker nepperd uit China werkt ook.
Sjoerd001
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 234
Lid geworden op: wo 10 mei 2006, 14:08
Mijn mountainbike: Cube Stereo 140 c:62 Race 29

Een goede bril met heldere glazen. Ik vind het naast comfortabel (ivm traanogen, etc.) ook een must. Voor ik die bril had, had ik nog weleens last van zandkorreltjes in mn oog. Hier kwam ik dan de volgende dag achter door een jeukend oog. Maar ook veiligheid ivm takjes en andere zaken die je tegen kunt komen in het bos...
Gebruikersavatar
rcoenders
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1215
Lid geworden op: di 4 januari 2005, 14:20
Mijn mountainbike: SANTOS 4.29 Rohloff/Gates

Ook voor mij een bekend probleem. Ik rij op dit moment met een Adidas Evil Eye EVO Pro met inzetbril en day bevalt mij prima.
De bril sluit voldoende af om de rijwind uit je ogen te houden, ventileert goed en is door middel van de inzet lezen aan te passen aan de lichtsituatie. ( van volledig transparant naar donker En eventueel ook Fotochromatisch)

De insert is even wennen maar doet het prima. De lenzen van de bril laten slijpen zou voor mij een (te) kostbare investering zijn (multifocaal en cilinder) als is de Evil Eye ook niet de goedkoopste bril die je kan vinden.
Bijkomend voordeel is dat onderdelen los verkrijgbaar zijn en na slijtage of defect gewoon uit te wisselen zijn.
Rob Coenders
Deelnemer: Duchenne Heroes 2008, Duchenne 2009, Duchenne 2011, Duchenne Heroes 2012, Duchenne Heroes 2013, Duchenne Heroes 2014 Duchenne Heroes 2015 Duchenne Heroes 2017

Mijn bikes: Santos 4.29 - Rohloff - Gates Belt
shit
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 493
Lid geworden op: za 9 mei 2015, 19:55
Mijn mountainbike: Scott spark

+1
Zwolly
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: wo 24 augustus 2016, 08:47
Mijn mountainbike: Cube Nutrail Race Fatbike
Contacteer:

Zelf heb ik de Northwave Galaxy.

Compleet geleverd inclusief 3 verwisselbare lenzen EN clip-in

https://www.futurumshop.nl/northwave-ga ... wart.phtml

2 lenzen op sterkte bij Pearle a €10 en klaar....bevalt prima.
Goed zicht, geen last van randen (ben toch een kleine bril doorgaans gewent).
ynze stofkoper
All rounder
All rounder
Berichten: 50
Lid geworden op: ma 19 september 2016, 13:31
Mijn mountainbike: Cube reaction pro 26"

ik rijd net lenzen omdat ik anders niks zie en voor de veiligheid tegen bladeren /takjes/steentjes en blubber een Trivio Vento Fietsbril. niet te duur en met wisselbare glazen.
Afbeelding
meestal met gele glazen en avonds met de blanke. de donkere goud kleurige lens vind ik persoonlijk te donker in het bos


edit:
vergeten te zeggen :-D geen traan ogen meer met mijn bril :-q
mvg Ynze

Op de weg rijden kan altijd nog.
Plaats reactie