Hamstringblessure en fietsen

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Herrick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: do 13 oktober 2011, 09:03
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro (2018)

Afgelopen weekend heb ik een hamstring blessure opgelopen tijdens het voetballen. Nu lees ik dat je op zich wel kan fietsen, maar daar zullen ze over het algemeen normaal fietsen mee bedoelen. Heeft er hier ook iemand ook ervaring om hamstringblessure en mountainbiken (of eventueel racefiets (is wat veiliger)) te combineren?
v_schultinge

'Aanzetten' lijkt mij zeer link een hamstringblessure. Ik zou derhalve niet mountainbiken. Racefietsen misschien. Maar thuis op een roller/tacx/hometrainer is misschien nog wel beter. Dan kan je met weinig weerstand fietsen en hoef je niets abrupts te doen.
Gebruikersavatar
Herrick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: do 13 oktober 2011, 09:03
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro (2018)

Bedankt voor de reactie. Ik heb vorige week donderdagavond voorzichtig een rondje geprobeerd (racefiets) en dat ging tijdens het fietsen goed. Ik heb daarbij naar mijn lichaam (lees: hamstring) geluisterd en onder het pijnpunt gefietst. De dag daarna had ik gelukkig geen last. Sterker nog, het voelde beter dan de dag er voor. Afgelopen week weer begonnen met woon-werk op de racefiets en dat gaat ook goed. Ik probeer zo constant mogelijk te fietsen. Dus niet uit het zadel om de bocht hard uit te komen.
Plaats reactie