Linker hand en vingers gaan tintelen

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Plaats reactie
PaganiProductions

Als lang in dezelfde houding fiets op gegeven moment gaan mijn de vingers en hand tintelen en slapen.
En welke handschoenen ik heb maakt weinig verschil en als wat drink of mijn vingers beweeg is het probleem zou weer weg maar komt dan later wel weer terug.
Met name als het terrein ruw word ik heb op de Merida en ook op de Canyon dus op beide fietsen.
Van mijn rechterhand heb ik geen last .
Links is mijn mindere hand ik ben rechts handig.
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1327
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Ik herken het. Ik heb het ook. Een heel scala aan 'middelen' dat je ertegen kunt doen, maar allemaal in de millimeter sfeer, dus heel HEEL subtiel en dan testen.
grotere grips
indien niet ronde grijs deze iets kantelen
zadel iets meer achterover kantelen
zadel iets naar beneden
stuur met zweep/rise iets draaien
stuur iets hoger (middels stuurpen of spacen)
(en vast nog wel meer...)

Alles zit dus in de kleine ruimte en moet langer getest worden voordat je het teniet of iets anders doet.
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Mogelijk nog simpeler dan dat.

Minder leunen op het stuur. Een stuur is om te sturen en niet om op uit te rusten.
Buikspieren trainen zou een oplossing kunnen zijn.

De tinteling word naw veroorzaakt door een afknelling welke ontstaat door teveel druk op bloedvaten en zenuwen.

Nu ben je al veel vaker aangesproken op je houding en de afstelling van jouw materiaal. Zou me niets verbazen als je de remhandels opnieuw in een slechte positie hebt staan.
PaganiProductions

Bowiex schreef:Mogelijk nog simpeler dan dat.

Minder leunen op het stuur. Een stuur is om te sturen en niet om op uit te rusten.
Buikspieren trainen zou een oplossing kunnen zijn.

De tinteling word naw veroorzaakt door een afknelling welke ontstaat door teveel druk op bloedvaten en zenuwen.

Nu ben je al veel vaker aangesproken op je houding en de afstelling van jouw materiaal. Zou me niets verbazen als je de remhandels opnieuw in een slechte positie hebt staan.
Ik zal de linker remhendel rechts ook wat versteld en wat minder op het stuur gaan leunen.
Plaats reactie