Derde bal blessure

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Plaats reactie
Kanon
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: di 4 september 2012, 23:34

Ik heb al maanden last van een zogenaamde derde bal. En op dit moment al veel last. Gebruik inmiddels een ISM zadel en dat ontlast de boel. Ben hiervoor in het ziekenhuis in Hoogeveen geweest en foto's laten maken. Echter hebben de chirurgen geen ervaring met deze blessure en willen ze er, terecht niet zomaar in gaan snijden.
Weten jullie een ziekenhuis of arts Ten noorden van Amersfoort die ervaring heeft in het behandelen van een derde bal blessure?
leks
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 202
Lid geworden op: wo 26 juni 2013, 11:36

Misschien de andros kliniek, zelf geen ervaring mee ;), maar weet van meerdere mannen met prostaatproblemen dat zij daar kundig zijn geholpen, en verder behandelen zij denk ik vrijwel alles mbt. specifieke mannenproblemen.
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

Kanon schreef:Ik heb al maanden last van een zogenaamde derde bal. En op dit moment al veel last. Gebruik inmiddels een ISM zadel en dat ontlast de boel. Ben hiervoor in het ziekenhuis in Hoogeveen geweest en foto's laten maken. Echter hebben de chirurgen geen ervaring met deze blessure en willen ze er, terecht niet zomaar in gaan snijden.
Weten jullie een ziekenhuis of arts Ten noorden van Amersfoort die ervaring heeft in het behandelen van een derde bal blessure?
Nou durven die slagers in hoogeveen zowieso niet zoveel..

Laat je anders doorverwijzen naar Assen of Groningen oid.
KosterA
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: di 12 april 2016, 14:46

In het Meander in Amersfoort hebben ze in ieder geval ervaring met de behandeling van Sinus Pilonidalis, wellicht kunnen ze je daar verder helpen.
carlosvdk68
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 273
Lid geworden op: do 11 september 2014, 02:11
Mijn mountainbike: Specialized s-Works HT 2018 Eagle, Salsa Beargrease carbon fatbike

Bij mij stonden ze op het punt om te opereren, na een langdurig trajekt van onderzoek, maar omdat ik een aantal weken voor de operatie antibiotica kreeg voor een tekenbeet (ivm Lyme verschijnselen) verdween de cyste!
De chirurgen hier in het Slingeland ziekenhuis in Doetinchem, vonden het toen absoluut onnodig om alsnog te opereren.
Het is bij mij ook weggebleven nadien.
http://www.strava.com/athletes/cvanderkemp" onclick="window.open(this.href);return false;
http://ridemymtb.com/Team-RideMyMTB/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kanon
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: di 4 september 2012, 23:34

Bedankt voor de reacties zover. Andere vraag: " Hoe lang duurder het herstel bij jullie totdat je weer kon fietsen? En voel je het litteken als je weer op het zadel zit?".
Gebruikersavatar
Ferdy01
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: za 14 mei 2016, 21:25
Mijn mountainbike: KTM Ultra Force 27.5 2015

Ik heb een Sinus Pilonidalis gehad, 24 jaar oud. Niet exact hetzelfde maar zie de gelijkenissen ook weer wel..

De operatie viel mee omdat het op het moment van opereren gelukkig rustig was. Dus afhankelijk van de ernst zal de hersteltijd langer of korter zijn denk ik. Zelf kon ik minimaal vier weken echt niet op een zadel zitten en in de vier weken daarna weer opbouwen. Dus niet gelijk over een MTB parcours knallen want dat is niet fijn :tong
Menneme3eieren
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: za 28 maart 2009, 22:35
Mijn mountainbike: Canyon Lux Trail CF7 / Canyon Neuron CF 9

Ik heb hier zelf in 2011 mee te maken gehad en er toen ook een topic over aangemaakt.
Zelf ben ik destijds in Tilburg geopereerd, bij mij duurde het een week of 6 á 7 voor de wond echt dicht was maar ik heb er daarna nooit meer last van gehad ondanks de lange, meerdaagse tochten die ik gemaakt heb (Transalps / Duchenne Heroes / Transpirinaikas)
Ben sindsdien wel wat kritischer op mijn broeken en zadels, maar dat blijft toch iets persoonlijks.
Iedereen zijn lijf en dus ook zijn reet is nou éénmaal anders.

Zie: http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... =8&t=80066" onclick="window.open(this.href);return false;

Verder veel sterkte ermee , hou ons hier op de hoogte over het verloop.
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

KosterA schreef:In het Meander in Amersfoort hebben ze in ieder geval ervaring met de behandeling van Sinus Pilonidalis, wellicht kunnen ze je daar verder helpen.
En daar snijden ze gerust. Heb er zelf ook last van gehad en ben 3x geopereerd. Twee keer om de ontsteking eruit te krijgen en de derde keer om alles goed schoon te maken. Herstel na die laatste operatie duurde ook wat langer. Heb 12 weken rustig aan gedaan met heel weinig fietsen. Daarna alles weer rustig opgepakt, bikefitting en aangepaste zadel op de racefiets.
Sindsdien geen last meer van gehad gelukkig.

En inderdaad let ik nu wat meer op de broeken die ik draag en smeer chamois creme als ik langer dan 1,5 uur ga fietsen.
Marvel
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: do 10 januari 2013, 17:21
Mijn mountainbike: Scott Scale Expert 29er

Ik zou eens bij een sportarts in het UMC Groningen navraag doen.
Zijn ze wat professioneler als in Hoogeveen
Johnny D
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 493
Lid geworden op: ma 10 mei 2004, 20:15
Mijn mountainbike: Santa Cruz 5010, Santa Cruz Tallboy

Ik heb ook last van een kleine cyste onder m'n linkerzitbeen. 5 december een afspraak gemaakt in het ziekenhuis in Roosendaal. Volgens de huisarts heb je er maar een paar dagen last van :-{ Ben benieuwd!!
Always ride with a smile!!!!!!
Plaats reactie