Zadel te hoog gezet na bikefitting?

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Richard1974
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 271
Lid geworden op: zo 14 november 2010, 12:03

aurelius schreef:
Bikefitting (meting, getallen) is ook maar relatief, een richtsnoer, niet perse meteen perfect.
Veel hangt af van hoe soepel je bent in je bekken, je rug, je voorkeurshouding/smaak, etc. etc.
Van waar (welk terrein) je fietst en hoe je fietst (veel zitten, aktief uit zadel), etc.
Bij een echt goede meting wordt daar rekening mee gehouden, dat vereist meer dan de basiskennis die een LBS (in het meest gunstige geval) bezit
Hope this is what you wanted.
Hope this is what you had in mind.
Cuz this is what you're getting.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3298
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Daar is in mijn geval gelukkig wel naar gekeken.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Je zadel 4cm omhoog en dan een lange duurrit gaan maken of gelijk volbak krachttraining gaan doen is vragen om blessures. Ik neem aan dat de bikefitter je meegegeven heeft om het rustig aan op te bouwen.

(bikefitting is geen uitgemaakte zaak. Waar de ene bikefitter je zadel 5mm naar voren zet, kan het zijn dat een andere bikefitter het 5mm naar achter zet).
to0n
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 492
Lid geworden op: di 14 augustus 2012, 21:05
Mijn mountainbike: Canyon #2

Jurriaan schreef:Je zadel 4cm omhoog en dan een lange duurrit gaan maken of gelijk volbak krachttraining gaan doen is vragen om blessures. Ik neem aan dat de bikefitter je meegegeven heeft om het rustig aan op te bouwen.
Dat!
Je spieren pakken het vrij snel op, maar je banden en pezen hebben gemiddeld 2 weken aanpassing nodig...
Kon ik maar wennen aan het knarsen van modder tussen mijn tanden...
Plaats reactie