Bijzonder EPO verzoek van de NTFU

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
sjezer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 514
Lid geworden op: ma 21 augustus 2006, 18:13

Ben zelf bij een informatieochtend geweest. Hele procedure ziet er voor mij professioneel uit. Er is diverse malen aangegeven dat je niet aan wedstrijdsport mag doen. De onderzoekers hadden liever profs gehad, maar dat gaat niet. Dat epo meer rode bloedcellen aanmaakt is bewezen, maar de vraag is of het lichaam die goed kan benutten. Dat is wetenschappelijk niet aangetoond. Vergelijking werd gemaakt met een autofabriek. Als je 10% meer wielen gaat aanvoeren dan de overige onderdelen, produceer je niet 10% meer auto's. Gaat om het gehele plaatje.

Mooie is wel de gecontroleerde omgeving waar alles in gebeurd. Door het meten van waardes, zouden de risico's beperkt moeten zijn.

Overigens, vanwege medicijngebruik schildklier, heb ik me later afgemeld. Dus niet gaan schelden dat ik een spuiter ben.
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3363
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

joen schreef: dat kan toch de enige reden zijn waarom dit onderzoek gestart wordt?
Welnee, gewoon iets wat niet bekend is eens goed uitzoeken. De wetenschap doet niet anders. :-q
Everybody bought a new bike!
Plaats reactie