Boxer of bibshort?

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5574
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Als de zeem goed zit zou je ook even langs een kleermaker kunnen gaan en de bretels iets langer laten maken. :wink:
marcof
All rounder
All rounder
Berichten: 116
Lid geworden op: zo 22 februari 2015, 17:47
Mijn mountainbike: Wilier 503PLUS 29+

awinkel schreef:Welke maat bibshorts passen jou dan goed? Toch ook minimaal richting XXL?
sterk afhankelijk van merk. XXL en 3XL

Ik rij trouwens vaak met een bib en daarover een (binnenbroekloze) short. Werkt ook goed.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3298
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Dat zou dan een beetje ook kunnen verklaren waarom de Sportful niet goed zit bij mij.
Deze vallen 1 a 2 maten kleiner uit dan andere merken.
Die Italianen willen zich graag groot voelen en interpreteren de maten wat anders. ;-)

Aan het aanpassen aan de bretels heb ik ook zitten denken.
Hoewel ik het ergens niet goed vind voelen om eerst bijna 100 euro (voor een stukje zeem en stof) uit te geven en dan gelijk het kledingstuk weg te brengen om het aan te laten passen... :-?
marcof
All rounder
All rounder
Berichten: 116
Lid geworden op: zo 22 februari 2015, 17:47
Mijn mountainbike: Wilier 503PLUS 29+

awinkel schreef: Die Italianen willen zich graag groot voelen en interpreteren de maten wat anders. ;-)
Ik blijf weg bij italiaanse merken. Kies eerder voor duitse varianten, die zijn toch iha wat sneller geneigd grotere maten fatsoenlijk te maken.
t-8one
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 753
Lid geworden op: za 17 september 2005, 19:25
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei & Salsa Moto Rapido
Contacteer:

Je realiseert je dat de broeken strak horen te zitten? En dat je houding op de fiets voor over gebogen is ten opzicht van lopen? Lopend hoeven die broeken niet fijn te zitten, ze moeten fijn zitten als je op je fiets zit. Het lijkt me echt stug als je met 185cm een xxxl broek moet hebben. Volgens mij moet L dan meer dan voldoende zijn (uiteraard afhankelijk van je gewicht en eventuele horeca spoilers).
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1327
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Nou, met een beetje grote bovenbenen en dito derrière zit een L als een korset hoor. :oeps:
Ik ben zelf ook die lengte en XXXL is inderdaad net iets te groot bij een aantal merken. Mijn Zaes kleding bijvoorbeeld. Die had ik, achteraf, beter in XXL kunnen bestellen.
Echter, zoals genoemd door anderen, bij de Italiaanse merken zie je dat je een volle maat groter kunt bestellen.
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3298
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Inmiddels heb ik naast Sportful ook Agu en Pearl Izumi in huis gehaald.
De Agu zat al een heel stuk beter, maar de stof is zodanig ruw dat het bij het passen na een paar minuten al irriteerde.
De Pearl Izumi zat net iets beter en ook was de stof een stuk prettiger, dus die is het geworden.
De maat XXL bleek prima te zijn. Ter vergelijking...de sportful XXXL was nog te klein...
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

Ik ben 1,78 lang en fiets met een Assos T.NeoPro S7 Fietsbroek. de XL versie. De bretels zijn van elastiek dus ze rekken ook nog een stukje mee maar zijn wel elastisch genoeg om de broek op zijn plaats te houden. Er zit wel vanaf de onderrug tot net onder de hoogte van de schouderbladen eerst nog een stuk stof en daar beginnen de bretels pas. Of ik het door dat extra stukje nou warmer van krijg kan ik zo niet zeggen. Fiets ook regelmatig met een rugzak dus word het sowieso eerder warm.
Bij maat L kreeg ik mijn bovenbenen niet eens in, al zou die maat volgens de tabel net moeten passen.
Maffeco
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 7 december 2014, 23:39

Bretels houden de boel beter op zn plek. Super iritant als je telkens je shorts moet recht trekken tijdens het fietsen of als je zeem niet op zn plek blijft zitten.
Plaats reactie