Ervaringen en tips voor 2 marathons achter elkaar

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Niels
Prutser
Prutser
Berichten: 1554
Lid geworden op: do 4 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Sensa, sensa, sensa, intersens.

TaurineR schreef:
to0n schreef:Dat begrijp ik niet, want het gaat juist om twee wedstrijden achter elkaar (marathons, geen toertochten...).
Volgens mij is een marathon niet noodzakelijk een wedstrijd.
Jawel, anders is het een toertocht.
Van wielrennen, via bos-wielrennen, mountainbiken, downhill mountainbiken (geen talent wel fun) en triatlon nu weer op de mountainbike. I.P.T. for life ;-)
TaurineR
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 400
Lid geworden op: zo 8 maart 2009, 00:46
Mijn mountainbike: C. FSi

[quote=] Jawel, anders is het een toertocht.[/quote]

-Bij ons in Belgie noemt men ieder MTB tocht van vb. >75km een marathon, en dat is zonder tijdsopname, dit is dus geen wedstrijd voor mij.
-Een tocht met vrije start en tijdsopname en klassement noemt men een cyclo, daar zit dus wel een wedstrijdelement in.
-Een wedstrijd is voor mij dus een rit waar men gelijktijdig start, met tijdsopname en klassement.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5590
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Bedankt voor de reacties allemaal, we gaan eens kijken wat er in het vat zit.
Eerst maar van mn blessure afkomen en rustig opbouwen.
De conditie is er wel, alleen iedere keer onderbrekingen door ziekte of blessures.

Vrijdag is idd de 5 van Schoorl, meteen de zwaarste van de 2 durf ik wel te zeggen.

En ja, beiden zijn met tijdsopname en massastart.
Plaats reactie