Onderrug/ bekken.

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

ik zit in sliedrecht... hij komt zelf uit dordrecht. als je er 1 of een paar keer heen gaat weet je het. kan je wel zijn nummer geven ed. merk zelf met zulke oefeningen dat je als je het 3 x niet doet al denkt van hoe moest het ook alweer? Daarom is het handig om een fysio achter de hand te hebben. die controleert ook of je het goed doet de week erna bv.

boven en onderbeen in hoek van 90 graden en voeten bij elkaar op de grond zetten en rustig bewegen, dus niet snel, gewoon beheerst. ik ga altijd op zo'n tuinstoel kussen liggen. en dan wat ik zei van milimeters links/rechts tot helemaal max links rechts na 5 min en weer rustig aan terug naar milimeters. dan pak je je hele wervel van boven tot onder mee. en juist de hele korte uitslag is voor de onderrug. hoe verder de uitslag van het zwaaien hoe hoger je de wervel bewerkt met soepel maken.
life starts @ 150bpm...
Martinezz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 247
Lid geworden op: za 19 juli 2014, 18:00
Mijn mountainbike: Bianchi Methanol sx 29.5

Bekken en onder rug is heel wat anders.
Xfries
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 531
Lid geworden op: za 8 december 2012, 15:03
Mijn mountainbike: Merida E one sixty Canyon Neuron 9.9 AL Stealth

Martinezz schreef:Bekken en onder rug is heel wat anders.
Dat is zo maar als je bekkenproblemen hebt, uit zich dat vaak in je onderrug en omliggende regio's.
Kwestie van verkeerde spanning op (rug/buik)spieren en banden doordat je bekkenkammen scheef staan.
Resultaat; onder andere zeurende pijn in je onderrug. Helaas ervaring mee.
Plaats reactie