Sportvoeding van Action?

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
joen
All rounder
All rounder
Berichten: 149
Lid geworden op: ma 21 december 2015, 21:06
Mijn mountainbike: Cube LTD SL

asphaltdude schreef:Maltodextrine is juist een langere keten glucose.

(is het voor jou dan geen optie om zelf een drankje te brouwen uit maltodextrine en glucose? allebei goedkoop te krijgen)
Glucose is wel een monosacharide. Hoe dat met maltodextrine werkt weet ik niet precies, in iedergeval heb ik er nog geen last van gehad.
Zelf een drankje maken heb ik ook nog nooit geprobeerd, weet jij dan goede erhoudingen? Ik zou niet weten waar ik moet beginnen.
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3363
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

joen schreef: Glucose is wel een monosacharide.
Klopt, ik heb toch nergens beweerd dat dat niet zo is? :tong
Hoe dat met maltodextrine werkt weet ik niet precies, in iedergeval heb ik er nog geen last van gehad.
Maltodextrine zijn ketens van 3-20 glucose-eenheden.
Grotere moleculen dan mono- of disacchardiden dus, maar korter dan zetmeel.


Zelf een drankje maken heb ik ook nog nooit geprobeerd, weet jij dan goede verhoudingen? Ik zou niet weten waar ik moet beginnen.[/quote]
Als je mikt op 40 gram KH per 500ml zit je redelijk in de richting.
Maltodextrine kun je voor € 3 per kg kopen.
Everybody bought a new bike!
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5893
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

Zie: http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... todextrine" onclick="window.open(this.href);return false;
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
joen
All rounder
All rounder
Berichten: 149
Lid geworden op: ma 21 december 2015, 21:06
Mijn mountainbike: Cube LTD SL

dank jullie wel voor de reacties, ik ga eerst dat spul van de action proberen maar sta er zeker voor open om het recept te proberen die door enrico genoemd werd.
Henrik
All rounder
All rounder
Berichten: 86
Lid geworden op: zo 15 augustus 2004, 15:42
Mijn mountainbike: Groen en zwart!

joen schreef:wouw ik ben benieuwd! ik heb een allergie voor alle disacharide: suiker, maltose, isomaltuose, haver enz enz. dat zit bijna overal in, en zit ik daarom altijd aan de bananen of dure meuk. maar hier zit het ook niet in zag ik op de site :D
http://www.bodyenfitshop.nl/carbs/koolh ... rine-pure/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gram of 20-40 in een bidon, snufje zout, scheutje aanmaaklimonade en klaar is kees. Of het net zo 'goed' werkt als de kant en klare drankjes met een marketingpraatje er omheen weet ik niet. Maar in mijn hoofd werkt het prima ;)

De helft van de zak stort ik over in een wekpot waar ik uit schep, de andere helft blijft mooi droog op de kelderplank. Zo blijft het prima klont-vrij.
Plaats reactie