Elleboog

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Macg
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: do 22 oktober 2015, 16:24

Bowiex schreef:Degene die mij kennen weten dat ik allesbehalve zweverig ben. Maar:

In 2010/2011 waren bij mij de klachten in mijn schouders, ellebogen en polsen dusdanig dat ik in alles wat ik deed aanpassingen maakte.
Zo kon ik bijvoorbeeld op armlengte geen pak melk meer optillen zonder voorzichtig te zijn om m niet te laten vallen of moest mijn vrouw mij helpen om mijn zoon halverwege het geven van de fles op mijn andere arm te leggen. Of wat te denken van ik eens "boven" nou dat kon ik echt vergeten.

Ik probeerde evengoed met braces om mijn onderarm wel 100km per week te fietsen maar wist dat ik mijzelf daar veel pijn mee deed.

Na talloze keren fysio had ik eigenlijk alleen maar het idee dat mijn klachten verergerde. Ik zat inmiddels op de maximale dosis Advil liquid caps 400 per dag om de dagen door te komen.
Ik gebruik normaal nooit pijnstillers maar kon toen echt niet zonder.

Mij vrouw stelde mij een arts voor die een vriend van mij met fibromyalgie elk jaar eens behandelde. Hij had mij verteld dat hij hier baat bij had maar dat zijn praktijken wel een beetje vreemd waren. Ik kon pas maanden later in juli 2012 terecht en was inmiddels eigenlijk een beetje vergeten wat mijn maat over hem verteld had.

Eenmaal in zijn behandelkamer besefte ik weer wat voor een rare methodes hij bezigde maar besloot om zo goed als ik kon mee te werken. Immers had nog niets/niemand anders voor mij gewerkt.

Nadat ik mijn pijnlijke plekken had aangewezen heeft hij zijn "trucjes" gedaan. Mijn vrouw had mijn ogen nog nooit zo groot zien worden als tijdens die behandeling. Ik stond 20 minuten later, pijnvrij weer buiten op de stoep en heb sindsdien geen klachten meer gehad.

Ik, als scepticus zal dit nooit adviseren als ik er niet zelf geweest was.

Mocht je interesse hebben zoek dan maar eens op Chrit Roncken in Roermond.
Ook een goede tip! Ik ga zeker eens kijken. Misschien ook een optie voor mijn andere blessure (achillespees, kan er prima mee fietsen alleen hardlopen gaat niet meer)
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Succes ermee Macg.

Ik denk overigens niet dat bar-ends een bijdrage zouden gaan leveren aan het verlichten van je elleboogprobleem; een hele rit op bar-ends rijden is toch niet echt lekker fietsen lijkt me en qua houding levert het ook niet echt een enorme verbetering op. Wie rijdt er überhaupt nog met die dingen eigenlijk? :wink: Nou ja wie het fijn vindt moet het doen, maar in jouw situatie zal het niet bijdragend zijn.
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

Wiel-Maat schreef:Wie rijdt er überhaupt nog met die dingen eigenlijk?
Guilty! 8)


Macg, veel succes met deze ellende. Wees voorzichig met jezelf.

Om toch even op de bar-ends of ergo grips in te gaan: Als je de meeste km's woon-werk maakt, zijn dat kilometers waar je de handen met bar-ends iets verticaals i.p.v. horizontaals kan laten vasthouden. Dat in combinatie met:
aurelius schreef:'Tennisarm' is een overbelastingsklacht, die door heel veel dingen kan worden uitgelokt, waarbij je je hand omhoog/naar achteren beweegt, met de handpalm in de stand naar beneden gericht
geeft aanleiding te denk dat het misschien wel zou kunnen helpen.
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Het frequent wisselen van de positie van je handen is sowieso aan te raden. Bar-ends kunnen je daar zeker bij helpen.

Nu ik erover denk heb ik nog wel wat setjes liggen....... :roll: :lol:
Macg
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: do 22 oktober 2015, 16:24

Ik zit hier aan te denken:
http://www.ergon-bike.com/us/en/product/gs2" onclick="window.open(this.href);return false;

Of hier aan:
http://www.ergon-bike.com/us/en/product/gs1" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb nu hele dunne handvaten dus misschien helpt het!
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Doorgaans zijn die dingen best prijzig. Wellicht kan je met je Lokale Bike Shop een testdeal maken.

Leg hen je probleem uit en vraag of je mag testen voordat je koopt.
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

De ergo grip van Specialized zijn een stuk goedkoper maar ook flexibeler maar bevallen mij erg goed

http://www.specialized.com/us/en/ftb/co ... king-grips" onclick="window.open(this.href);return false;
Macg
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: do 22 oktober 2015, 16:24

mud mate schreef:De ergo grip van Specialized zijn een stuk goedkoper maar ook flexibeler maar bevallen mij erg goed

http://www.specialized.com/us/en/ftb/co ... king-grips" onclick="window.open(this.href);return false;
Bedankt voor de tip. Ziet er mooi uit! Denk dat die het gaan worden! Wel apart dat de US site zo veel goedkoper is dan de nederlandse!
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10376
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Bergbike schreef:
Wiel-Maat schreef:Wie rijdt er überhaupt nog met die dingen eigenlijk?
Guilty! 8)


Macg, veel succes met deze ellende. Wees voorzichig met jezelf.

Om toch even op de bar-ends of ergo grips in te gaan: Als je de meeste km's woon-werk maakt, zijn dat kilometers waar je de handen met bar-ends iets verticaals i.p.v. horizontaals kan laten vasthouden. Dat in combinatie met:
aurelius schreef:'Tennisarm' is een overbelastingsklacht, die door heel veel dingen kan worden uitgelokt, waarbij je je hand omhoog/naar achteren beweegt, met de handpalm in de stand naar beneden gericht
geeft aanleiding te denk dat het misschien wel zou kunnen helpen.
Klopt als een bus, @Bergbike.
De ouderwetse Barend haalt je hand juist uit de positie die je gevoelig maakt voor een tenniselleboog. Draagt dus bij aan de oplossing.
Barends, icm ergonomische grips van bv Ergon, zijn een prima combi, die een ontlastende, wisselende, handpositie mogelijk maken.

Zo is ook de hoek van je shifters en remhendels van invloed, een te horizontale stand daarvan dwingt je pols/hand in een knikstand naar achteren.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Macg
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: do 22 oktober 2015, 16:24

Ik ben nu 2 dagen aan het fietsen 'net alsof' ik bar ends heb (zijkant stuur beet pakken), en ik merk al verbetering. Dus die setjes gaan er komen. Ik twijfel alleen tussen:
http://www.s-winkel.nl/specialized-bg-c ... euren.html" onclick="window.open(this.href);return false;
En
http://www.ergon-bike.com/us/en/product/gs2" onclick="window.open(this.href);return false;
Waarbij ik nog niet weet of ik dat setje van specialized nou mooi of ontzettend lelijk moet vinden
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Je kunt ook de gewone handvatten nemen van specialized en een dan als het nodig is eventueel nog losse bar ends monteren.
Macg
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: do 22 oktober 2015, 16:24

mud mate schreef:Je kunt ook de gewone handvatten nemen van specialized en een dan als het nodig is eventueel nog losse bar ends monteren.
Krijg je dat dan netjes? Want je wilt in dit handvat niet snijden lijkt me! Of is het logo een uitneembaar dopje waardoor je hem door kan schuiven?
http://m.specialized.com/us/en/ftb/grip ... king-grips" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Yep verschuifbaar...
Macg
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: do 22 oktober 2015, 16:24

Ok ga ik hem gelijk vanavond bestellen! Thnx
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Aan de binnenzijde van de handvatten zit een stelschroef waar je de handvatten mee vastzet. Aan de buitenzijde zit verder niets, dus je kunt ze op elke gewenste plek op je stuur monteren.

Hou er wel rekening mee dat je 2 maten handvatten hebt. L en XL. Grotere handen, zeker de XL pakken.
Plaats reactie