Wortel secties

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
julie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1278
Lid geworden op: vr 20 januari 2006, 12:58
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper FSR, Canyon Torque

het maakt natuurlijk nogal uit of die worteltapijten in een (lichte) afdaling liggen of dat je naar boven moet rijden. De techniek is dan anders.
In een afdaling is het kwestie van heel goed kijken zoals Jan Willem aangeeft, vooral om die wortels die in de rij richting liggen te ontwijken want dan lig je geheid, goede noppenband of niet, als het een beetje glad is heeft geen enkele band grip (behalve dan op een fat). Verder inderdaad zoveel mogelijk staan op de pedalen en pompen met de voorvork, ook om de snelheid erin te houden.

Bij het omhoog rijden is het een kwestie om flink aan te zetten om te vermijden dat je dus vaart moet maken (trappen) als net je achterband op een wortel staat, want dan ga je zeker doorslippen.

Verder blijven het gewoon vervelende dingen waarbij je goed op je bek kan gaan, goede techniek of niet :)
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

En dan helemaal op de "off-camber" afdalingen of klimmetjes. Glij je schuin weg en ga je geheid op je bakkes. In het stuk bij "De Mast" op het parcours van Noordwijk(erhout) kwam je dit bij ons in de regio tegen, maar inmiddels is dit weggehaald geloof ik.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Mark-ering
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 410
Lid geworden op: ma 30 september 2013, 12:53
Mijn mountainbike: Camber comp

Oke, herkenbaar probleem dus.

@ sik, pumptrack nog nooit gereden.

@ hans, zoiets maar meer wortel en minder nat.

@ kaptian iglo, Video van gmbn is wel interessant ja.

Mijn balans, bandendruk is goed (2.0bar) Ook hopjes, voorwiel lichtmaken doe ik voor wortels, gaten of plassen. Dus trainen van de bovenbenen wat meerdere schrijven komt het voor mij op aan denk ik dan.
One life, ride it!
Plaats reactie