losse fietsbroek "baggy"

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
pearle86
All rounder
All rounder
Berichten: 142
Lid geworden op: ma 30 maart 2015, 23:05
Mijn mountainbike: Specialized Epic HT 2017

Hoi allemaal,

Na aanleiding van gister met de bikers dag wil ik een losse "baggy" fietsbroek aanschaffen..
Maar met welke hebben jullie ervaring en welke zit het lekkerst en zit daar ook een zeem in of moet je alsnog een broekje eronder aan?

ik hoor graag van jullie...


Groetjes Cornee
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets..
Strava: Cornee Aschman..
tripod
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3644
Lid geworden op: vr 6 juli 2007, 20:00
Contacteer:

Had je gister even moeten roepen, had er voldoende in de winkel hangen.
Maar om op je vraag terug te komen, Endura doet het erg goed. Sterke broeken met een goede zeem.
Zelf draag ik een baggy short van Endura en of Alpinestars en een broek met bretels van Endura.
NextBikeParts
Ride your own way!
Gebruikersavatar
Johnny Hoogmoed
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 427
Lid geworden op: do 14 augustus 2014, 08:30

Zoek en gij zult vinden...

Leesvoer: http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... aggy+broek" onclick="window.open(this.href);return false; en http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... aggy+broek" onclick="window.open(this.href);return false; en http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... aggy+broek" onclick="window.open(this.href);return false; en http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... aggy+broek" onclick="window.open(this.href);return false;.


Overigens draag ik een lycra met zeem van Agu met daarover een Vaude Siros short. Bij de Vaude zat wel een losse lycra met zeem maar die was veel strakker dan de short zelf. :-?
Roads? Where we're going, we don't need roads.
Betty1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 236
Lid geworden op: wo 2 oktober 2013, 14:33

tripod schreef:Had je gister even moeten roepen, had er voldoende in de winkel hangen.
Maar om op je vraag terug te komen, Endura doet het erg goed. Sterke broeken met een goede zeem.
Zelf draag ik een baggy short van Endura en of Alpinestars en een broek met bretels van Endura.
Ik ga daarom ook meestal voor Endura. Eigenlijk altijd.
B@rry
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: ma 19 oktober 2009, 11:13
Mijn mountainbike: Scott Genius 930 (2013)
Contacteer:

Ik heb een Enduro Humvee, ietwat zware maar toch hele lekkere short met veel zakken en inclusief een enigszins middelmatige binnentrok met zeem. Ik heb ook nog een singletrack lite met een los aangeschafte betere kwaliteit binnenbroek. Stuk lichter en beter voor warm weer en die binnenbroek voldoet beter. In beide broeken zit de binnenbroek met drukkers vast aan de short. Dat werkt prima. Beide broeken lijken tot dusver echt onverwoestbaar. Ik heb echter ook een Vaude die ik eigenlijk op bijna alle fronten een tikkie beter vind. Voor kortere ritten gebruik ik ze allemaal maar voor langere ritten(4u of meer) neem ik de Vaude of 1 van de Endura 's met een betere strakke fietsbroek er onder. Ik denk wel dat dit alles erg persoonlijk is net als bij een zadel. Het ene merk/type zal je beter passen dan het andere, afhankelijk van je lichaam, fietshouding, rijstijl, etc. Veel succes met kiezen en daarna veel plezier met je keuze.
Be nice :-q
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Niet moeilijk doen, gewoon een Endura, altijd goed :-q en kun je Martijn ook nog supporteren in zijn omkosten van de Bikersdag :wink:
Francois
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1195
Lid geworden op: wo 2 augustus 2006, 19:00
Mijn mountainbike: Gifgroene Stalen 29" en een Mosterdgele Gravelracer

+1 voor de Humvee, fijne baggy...gebruik niet de bijgeleverde binnenbroek, maar een van mijn strakke fietsbroekjes met bretels ;-)
Specialized Epic, Croix de Fer en een race masjien
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Francois schreef:+1 voor de Humvee, fijne baggy...gebruik niet de bijgeleverde binnenbroek, maar een van mijn strakke fietsbroekjes met bretels ;-)

En juist daar komt Endura ook met een vented versie voor onder baggy en loose fit kleding. Goed kont kussen maar verder lekker luchtig... :-q
pearle86
All rounder
All rounder
Berichten: 142
Lid geworden op: ma 30 maart 2015, 23:05
Mijn mountainbike: Specialized Epic HT 2017

Ik heb een hummvee besteld bij Martijn... :-q

Thnx voor de reacties...
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets..
Strava: Cornee Aschman..
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

:-q :-q :-q
:lol:
EL Maroq
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2520
Lid geworden op: vr 22 februari 2013, 21:04
Mijn mountainbike: Salsa Mukluk 3/ Trek Farley 5

Welke uitvoering?
Deze soms :lol:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Ook hier een Endura fan. Ik heb ook een set van Gore maar die vind ik toch minder. (blijft niet goed zitten) Endura gaat in combinatie met de Endura liner nagenoeg geen kant op. Inderdaad wel de "dure" nemen die zit op de langere ritten beter. http://www.endurasport.com/products/?Pr ... code=E7010" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb een MT500 spray uitvoering die ik het jaar rond gebruik. Warm genoeg in de winter (met been stukken) en koel genoeg in de zomer. Voordeel van deze is de waterdichte achterkant, kan je vol gas door de plassen zonder dat je zo'n achterlijk stuk plastic nodig heb dat toch altijd alle kanten op staat behalve de goede. :wink:
◼︎ Go round the outside.
jerry's kid
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: zo 28 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa Gen 3
Contacteer:

Ik heb zelf ooit een Maloja in de aanbieding gekocht (zonder zeem/binnenbroek). Bevalt erg goed tot nu toe. Erg comfortabel, licht en zeker niet te warm. Gelukkig nog niet mee gecrasht, dus kan niet veel zeggen over hoe sterk het materiaal is. Voor extreem natte omstandigheden (zoals nu) trek ik er meestal een korte regenbroek overheen (al is het alleen maar voor het schoonmaken ;)).
Better to die on your feet than live on your knees - Emiliano Zapata
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Ik rij al jaren met 3/4 Lofflers. Top broeken. Voor de nattere ritten vorig jaar een 3/4 Endura gekocht met 'water dicht' zit vlak. Deze broek zit ook goed, is wat zwaarder/ logger en veel warmer. Dat laatste zocht ik dan weer niet. Ook sluit Endura minder goed aan net onder de knie.
Gas_erop
All rounder
All rounder
Berichten: 148
Lid geworden op: ma 28 september 2015, 07:24

heb ook een vraag,

ben aan het kijken om voor de nattere periode een baggy aan te schaffen.
dus deze moet water afstotond / waterdicht zijn.

dan is mijn zeem na 5km niet doorweekt..

wie weet welke baggy waterdicht / afstotend is???
Plaats reactie