Trainen Strandrace Hoek van Holland - Den Helder november

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Gebruikersavatar
Glenn-biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 659
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 02:22
Mijn mountainbike: Is een bij elkaar geraapt zooitje

Veel te veel man haha! Dan ga je weer een trainingsprikkel toedienen.

Doel van zo'n training is dat je je lichaam prikkelt en het gevoel houd bezig te gaan. Zodatje op raceday niet uit een mini winterslaap hoeft te komen.

Als je het overdrijft ben je nog niet hersteld = verminderde prestatie.

Denken en kunnen zit een groot verschil in. Ik zou het eerst is toepassen in een training en kijken of je inderdaad tot die 20 herhalingen komt. Als je daarna hélémaal verrot bent ben je te diep gegaan.

Stuk of 5 van die herhalingen voor een wedstrijd zou voldoende moeten zijn als je op (amateur) niveau fietst. Let wel, dit is in mijn situatie. Ik vind het fijn om iets te doen voor een race. Sommigen zweren bij een week rust. Anderen zitten vol in intensiteit voorafgaande van een wedstrijd. Dit handvat kun je gebruiken om te kijken wat bij je past.

Je kunt niet zeggen dat is goed of dit is fout. Gewoon uitproberen ;).
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1327
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Zondag om 09:00 bij het Vuurtorenplein in Noordwijk verzamelt een groep strandrijders, vanuit MBC De Noordbikers, zich voor een (rustige) strand-duurtraining. Zitten een aantal deskundige mannen bij. Wellicht dat voor een keer aansluiten een goed idee is?
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Rios
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 301
Lid geworden op: wo 22 januari 2014, 22:34

Wij hebben een deel parcour verkent, (Wijk a Zee - Petten) maar er zitten een paar behoorlijke slechte stukken in.
Bij Heemskerk het "bekende" rode strand, en voor Petten waar de zandopspuiting is geweest word het ook over ongeveer een kilometer zeer zwaar.
Giant TCR Racefiets/ Koga Colmaro Extreme Gravelbike
dadionysos
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: ma 8 februari 2010, 15:10
Contacteer:

Focus KillerBee Disc schreef:@Rios
Ik heb inderdaad wel eens gedacht om echt te investeren in een aparte strandfiets (koga Beachracer bijvoorbeeld).
Ik woon echter in zuid-oosten van het land en dan gebruik je hem eigenlijk te weinig ben ik bang. Heb op dit moment al Racefiets en ATB.
Volgende ATB wordt zeker een 29".
Ik leef ergens in het oosten van het land en heb ook een Beachracer. Super fietsje! Gebruiker hem voor paar strandraces per jaar en de rest voor slecht weer zodat ik over de grote brede paden kan fietsen en voor woon-werk-verkeer. Ik zou het dus niet laten omdat je in het zuid oosten van het land woont.
Focus KillerBee Disc schreef:Komende zaterdag nog naar Bikemotion, nog eens verdiepen in het eten onderweg voor zo'n tocht. Zal wel stapelen worden :).
Eten is persoonlijk denk ik. Avond er voor veel pasta en twee uur voor de start ontbijt ik altijd veel. Net voor de start nog wat extra water en een banaan ofzo. Tijdens een marathon neem ik altijd om de drie kwartier een gelletje (SIS, is niet zo sterk en zoet) en grote bidon met een nuun tablet (magnesium, electrolyte etc..) en een grote bidon met water. Heb ook nog de mogelijkheid om bij IJmuiden nog een nieuwe bidon aan te pakken.
http://www.RideMyMTB.com | Blog | Team RideMyMTB
Rios
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 301
Lid geworden op: wo 22 januari 2014, 22:34

Klopt, daar zat 1 of ander groen goedje in vorig jaar.
Giant TCR Racefiets/ Koga Colmaro Extreme Gravelbike
Focus KillerBee Disc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 384
Lid geworden op: zo 15 november 2009, 15:00
Mijn mountainbike: Focus Raven 6.0 omgebouwd naar Rohloff :)

Zondag is het dan zover! Het weer lijkt goed te worden (droog en aardige temp). Nog wel een vraag over de windrichting (heb die ook in beach bike topic gepost trouwens). Ziet er volgens mij niet slecht uit met zuid / zuidoosten wind. Iemand een beetje idee of deze windrichting gunstig is? Of moet je echt Zuidwesten wind hebben om te profiteren van de wind?
Ben benieuwd zondag :-D
dadionysos
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: ma 8 februari 2010, 15:10
Contacteer:

In de rug is toch altijd goed? Volgens mij is de wind alleen minimaal aanwezig.
http://www.RideMyMTB.com | Blog | Team RideMyMTB
Focus KillerBee Disc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 384
Lid geworden op: zo 15 november 2009, 15:00
Mijn mountainbike: Focus Raven 6.0 omgebouwd naar Rohloff :)

Zo de tocht zit erop! Wat een tocht zeg! Behoorlijk veel stukken waar het strand matig was. Zeker met mijn 26" wielen viel het niet altijd mee om dan lekker vlot door te rijden.
Ik had er 6:11 over gedaan, dat viel me eigenlijk niet eens tegen voor de eerste echte lange strandtocht.
bandenspanning had ik uiteindelijk op 1,5 achter en 1,3 voor (met binnenbanden)
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3253
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Heb je niet bewust gezien.
Dat is best hard !
Reed zelf met 2.4 banden, voor 0.8 achter 1.1.
Met het stuk op de weg had ik het idee dat een hoop hun banden harder hadden, of het ligt aan de breedte ?
Ik kan echt geen bocht door zoals ik er mee op t strand rijdt.
Was genieten ! (5.49 over gedaan)
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
dadionysos
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: ma 8 februari 2010, 15:10
Contacteer:

Ik had mijn tubeless banden ongeveer op 1.0 bar voor en achter. Een keer toen ik over een buik sprong en neer kwam raakte de velg de grond. Was er bang voor dat hij eraf zou lopen. Maar de stukken asfalt blijft dan opletten. Helemaal omdat de remmen ook niet voor 100% meer werken.

Uiteindelijk binnen in 4:32 en 8ste bij de basisleden :D

Verder prima georganiseerd op de afspuitplek na. 1 slang voor 1000 man. Schandalig!
http://www.RideMyMTB.com | Blog | Team RideMyMTB
Plaats reactie