Regen winter jack

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10372
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

+1 Francois... Zelfde zondag, zelfde regen, zelfde gebied. Ook 4 uur droog gebleven in een Gore Active Shell. Van Gore Bikewear, die wel 4-5 jassen in hun assortiment hebben. Alp-X-pro model, in mijn geval.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
Yvan
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: zo 31 mei 2009, 12:59

Francois schreef:http://www.bikeradar.com/gear/article/b ... ing-35713/

Kijk hier eens...

er is wel een verschil tussen een regenjas en een winterjas... die laatste gebruik ik nagenoeg niet... laagjes blijft het devies hier. Een goed ondershirt, met een goede jersey met lange mouwen, al dan niet geïsoleerd (fleece/roubaix van binnen). Daarover een goede wind / regen protectie. Ik heb ooit voor dezelfde keuze gestaan...meteen de beurs trekken of een goedkoop regenjasje kopen. In eerste instantie het laatste geworden. Foute keuze...als je uren in de regen moet fietsn, kun je het net zo goed uit laten...ademt niet, dus van binnen nog natter. Uiteindelijk een jasje van Specialized (andere merken hebben soortgelijke jasjes) gekocht bij de LBS. Dit is een Goretex Active Shell jasje...super dun, makkelijk op te vouwen, en... het ademt. Zeker, ook hier ga je in zweten, maar niet in die mate als in een normaal regenjasje... inmiddels alweer 3 jaar oud, en nog steeds blij ermee... afgelopen zondag weer bijna 4 uur in de regen gefietst hier in het Zuiden, en dit bewees weer hoe goed dit jasje is. Is ook ideaal als windblocker jasje te gebruiken.
Dit soort jasjes zitten gewoonweg in een hogere prijsklasse...of je moet een aanbieding kunnen vinden.

In bovengenoemd artikel staat een review van verschillende jasjes...

Dankje Francois, ik ga even kijken. Nadeel van de regenjacks is dat je niet ademen.... weet ik maar al te goed van de vele ritjes door de regen naar school vroeger. Ga eens rondneuzen wat GORE aan Goretex Active Shell jasjes heeft.
Mang0w
All rounder
All rounder
Berichten: 143
Lid geworden op: do 20 augustus 2009, 16:07
Mijn mountainbike: Giant Anthem X 29er

Kan alleen maar onderschrijven dat de jacks van Agu zeker goed ademen, zoals deze https://www.athleteshop.nl/search/?q=secco+condom. Goede aanbieding ook!
op een oude fiets moet je het leren
Giant Anthem X 29er
Bulls Copperhead 26" *verkocht*
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2233
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

Mang0w schreef:Kan alleen maar onderschrijven dat de jacks van Agu zeker goed ademen, zoals deze https://www.athleteshop.nl/search/?q=secco+condom. Goede aanbieding ook!
Zie de waarde van de ademende werking van een PU gecoat jack tov een active shell membraan in mijn post op pagina 1. Factor 3 verschil. Ik werk in de outdoor (kleding) industrie en feit is gewoon dat PU gecoate jasjes leuk zijn als noodjack, maar dat je er niet in moet willen sporten, zeker niet als je een aardige fysieke inspanning moet leveren. Daarnaast zijn ze gewoon niet slijtvast. 1-2x wassen en weg is de coating. Haal je never nooit de 5000mm waterkolom meer die het jasje had toen het nieuw was (ter vergelijk: een 3 laags membraan blijft altijd rond de 20.000mm, mits je het goed onderhoudt).

Kwaliteit heeft nu eenmaal zn prijs. Goedkoop, waterdicht en ademend gaan nooit samen. 1x investeren in een kwaliteitsjack en je kunt 5-6-7 jaar vooruit.
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
meridabiker2012
All rounder
All rounder
Berichten: 127
Lid geworden op: zo 2 december 2012, 12:47
Mijn mountainbike: Cube Attention SL29/Bulls Pro 8.80 Racing

Marktplaats even afstruinen is ook nog een optie:

Ik had laatst op de Bikemotion een regenjas van Agu gepast, de Secco condom, maar hier vroegen ze er 80 euro voor. Op Marktplaats stond er één te koop, nieuw met de kaartjes er nog aan die ik voor 37,50 kon overnemen.
Waar een wil is, is een weg.....en waar geen weg is kun je mountainbiken
Bijkiejr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 341
Lid geworden op: za 19 november 2011, 23:15
Mijn mountainbike: Giant Anthem X29

Gore Bikewear Alp-X 2.0. De ultieme MTB jas voor herfst en winter. Houdt je droog en warm en ademt goed. Kost wat, maar dan heb je ook wat.
You can't buy happiness. But you can buy a bike and that's pretty close.
Gebruikersavatar
floris Zwitserland
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 255
Lid geworden op: zo 16 november 2014, 10:03
Mijn mountainbike: Canyon Nerve al 29 9.9 2015,voorheen:Cannondale super raven 2000sl
Contacteer:

Wij rijden met de hele groep van 8 man alle met dezelfde groen/gele ademende jas van de Aldi voor 20 euro, zijn water en wind dicht en goed vocht afdrijvend , ik rij er de hele winter mee, perfecte jas en goed zichtbaar.
Afbeelding

https://www.aldi-sued.de/de/angebote/an ... reflexion/
Vandaag weer eens heel hard, langs de sportschool gefietst
vlokkenfeest
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: wo 9 april 2014, 14:25
Mijn mountainbike: Cube AMS 110

Endura MT500 jack? Iemand ervaring mee? Ben op zoek naar een jack (liefst met hood), heel goed ademend, veel ventilatiemogelijkheden. Ik wil deze als windjack, maar ook als regenjack gebruiken.

Dus als het wat kouder of natter is, deze jas aan met een dunne laag eronder. De Endura lijkt een heel eind in deze richting te komen voor dit doel.
Francois
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1195
Lid geworden op: wo 2 augustus 2006, 19:00
Mijn mountainbike: Gifgroene Stalen 29" en een Mosterdgele Gravelracer

Niet met het Jack...wel met de MT500 waterproof pants...redelijk dun, zit lekker en houd wind en water buiten zonder dat het warm wordt. Verwacht dit ook van het jack...staat nog op mijn verlanglijst...als mijn Gore jasje aan vervanging toe is, zal het deze worden. Wel ook prijzig...als je goed zoekt kom je af en toe een aanbieding tegen. Op Bike24.de stond er een voor 152 EUR (niet het laatste model)...zie nu dat de gangbare maten intussen weg zijn.
Specialized Epic, Croix de Fer en een race masjien
vlokkenfeest
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: wo 9 april 2014, 14:25
Mijn mountainbike: Cube AMS 110

Dat is een goede om het over de grens te zoeken! Heb wel het idee dat Google de goede aanbiedingen uit het buitenland wel eens verstopt.
Dockie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 182
Lid geworden op: ma 11 september 2006, 23:32
Mijn mountainbike: Van Nicholas Tuareg/ Singular Swift

https://www.cyclestore.co.uk/endura_equ ... t-ID_59216" onclick="window.open(this.href);return false;
Is dit wat?
vlokkenfeest
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: wo 9 april 2014, 14:25
Mijn mountainbike: Cube AMS 110

Nette prijs, maar minder voor de mtb? Equipe is de racefietslijn van Endura. Met name de de breathability van de MT500 is enorm (28000 voor het oude model, 64000 voor het nieuwe model). De Equipe heeft 10000.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Dit is het nieuwste Gore jack. Dit materiaal is opgebouwd uit het gore-tex membraam en een binnenstof. Oplage van 1000 stuks en dat alles voor 284,65 euro. Uiteraard is het ademend vermogen beter dan vorige versies van het Gore-Tex membraam.
Francois
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1195
Lid geworden op: wo 2 augustus 2006, 19:00
Mijn mountainbike: Gifgroene Stalen 29" en een Mosterdgele Gravelracer

Nog beter...nog duurder :winkie:
Specialized Epic, Croix de Fer en een race masjien
Gebruikersavatar
PixlPushr
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: za 14 juni 2014, 20:00
Mijn mountainbike: Trek Remedy 9, Kona Bass '08

Zelf net een Bontrager Lithos Stormshell gekocht. Ventileert super, is water en winddicht en is zelfs met flink klimmen kurkdroog aan de binnenkant... Capuchon kun je oprollen en vastzetten met klittenband (en als het nodig is past ie gewoon over een helm... Super jas! ProTip: Neem een zwarte... Op oranje zie je alles hahaha!
Plaats reactie