Water en wind dichte handschoenen

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Gebruikersavatar
Fries74
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1077
Lid geworden op: zo 16 augustus 2009, 16:52
Mijn mountainbike: Orbea Oiz 29 m10
Contacteer:

Het slechte weer staat weer voor de deur en nu wil ik niet zoals vorig jaar weer van die natte en zeer koude vingers wanneer het iets kouder en natter word.

Wat zijn goede handschoenen voor de natte periode, welke gebruiken jullie,
Ik heb nu een setje van Pro maar die zijn dus niet water en winddicht wat dus resulteert in koude en natte vingers.

Ze moeten ook wel een beetje warm zijn zodat ze in de winter ook nog te gebruiken zijn.

- GripGrap
- Sealskinz
- ect ect
Francois
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1195
Lid geworden op: wo 2 augustus 2006, 19:00
Mijn mountainbike: Gifgroene Stalen 29" en een Mosterdgele Gravelracer

Ik rij al een paar jaar met een set softshell handschoenen van Pearl Izumi... daar rij ik eigenlijk altijd mee als het koud is en regent...belangrijkste is dat ze de wind buiten houden, want die zorgt dat je koude handen krijgt. Ze zijn redelijk ademend en heel belangrijk lekker soepel, zodat je een goed gevoel met trigger en rem houd.
Als het echt ver beneden nul is, dan heb ik snowboard handschoenen. Gewone fietshandschoenen werken dan niet meer is mijn ervaring.
Specialized Epic, Croix de Fer en een race masjien
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5572
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Dat ga ik ook eens proberen, snowboardhandschoenen. Als het onder 0 is dan heb ik ook koude vingers, welke fietshandschoenen ik ook draag.
Francois
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1195
Lid geworden op: wo 2 augustus 2006, 19:00
Mijn mountainbike: Gifgroene Stalen 29" en een Mosterdgele Gravelracer

Tip toentertijd gekregen van de LBS ;-) en het werkt !
Specialized Epic, Croix de Fer en een race masjien
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1389
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

Ik heb waterproof handschoenen van Endura. Blijven ook warm is mijn ervaring
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8036
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Winddichte handschoenen van Decathlon, daar red ik het tot ca. een graad of 4 mee. Zoals al aangegeven, met winddicht kom je een heel eind.
Beneden de 4 graden Pro wind/ water dichte handschoenen. De Pro kwaliteit ken je.
Gebruikersavatar
Bernhardxt
All rounder
All rounder
Berichten: 137
Lid geworden op: wo 31 december 2014, 23:12
Mijn mountainbike: een zwarte...........

latex handschoenen er onder aan doen.

Doe ik met het enduro rijden ook altijd en dat werkt perfect. Warme en droge handen.
Met mountainbiken nog niet echt nodig gehad.
tripod
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3644
Lid geworden op: vr 6 juli 2007, 20:00
Contacteer:

Gripgrab en Endura zijn 2 erg goede merken voor dit soort handschoenen.
NextBikeParts
Ride your own way!
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Bij mij gaat het altijd hetzelfde bij temperaturen onder nul: het eerste kwartier heb ik koude handen, daarna krijg ik langzaam maar zeker zweethanden en dat is haast nog irritanter. Dit gebeurt bij elke wat dikkere handschoen, ik heb in de loop der jaren al heel wat merken en types gehad (een paar van Roeckl beviel me nog het beste).
Ik neem dus altijd een setje lange zomerhandschoenen mee en wissel na het eerste kwartier~twintig minuten de dikke handschoenen voor de dunne :)

Bijkomend voordeel is dat dunne handschoenen een veel fijner gevoel over de fiets geven. Dat lijkt bij sommige dikke handschoenen best mee te vallen, tot je wisselt, dan voel je heel duidelijk het verschil in het voordeel van dunnere handschoenen.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

Ik rij de hele winter met een paar strakke werkhandschoenen.. geen last van koude handen
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

kermit schreef:(een paar van Roeckl beviel me nog het beste).
Ik ben ook erg tevreden over de Roeckl handschoenen. Kies de "Extra warm" en kou en regen zijn geen enkel probleem (ritten bij -15 gereden).
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10857
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

niels.o schreef:Ik rij de hele winter met een paar strakke werkhandschoenen.. geen last van koude handen
Grappig...
Heb van álles geprobeerd, maar een paar ruimzittende softshell handschoenen van 5 euro werken bij mij het beste. Wind- en waterdicht bestaat imho niet. Of je moet het over plastic hebben en dan krijg je weer zweetpoten.
Mijn eigen niet-wetenschappelijke analyse is dat ruimzittende handschoenen als voordeel hebben dat er een luchtlaagje om je vingers zit dat warm wordt door je zelfgeproduceerde lichaamswarmte.

Afbeelding
Ergens hoog tussen Ischgl, Samnaun en Scuol.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
meridabiker2012
All rounder
All rounder
Berichten: 127
Lid geworden op: zo 2 december 2012, 12:47
Mijn mountainbike: Cube Attention SL29/Bulls Pro 8.80 Racing

Ik ga van het najaar de GripGrab Neoprene handschoenen eens proberen.

De Neoprene Winter Handschoenen van GripGrab zijn speciaal ontworpen om te fietsen in natte en koude weersomstandigheden. Door het 3mm dikke neopreen blijft de handschoen lekker warm, ook als hij nat is. De perfecte pasvorm, siliconen grips en 4mm beschermende vulling bij de handpalm maakt het een favoriete handschoen voor fietsers die uren rijden in slechte omstandigheden.
Waar een wil is, is een weg.....en waar geen weg is kun je mountainbiken
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

Bij ons in de club reed er ook eentje met duikhandschoenen in de winter, is ook neopreen.
Gebruikersavatar
graduzzi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 826
Lid geworden op: wo 7 januari 2015, 18:34
Mijn mountainbike: Intense Spider C 275 pro boost, Kingdom Vendetta X2, Evil Insurgent LB

Sealskinz?
Plaats reactie