Water en wind dichte handschoenen

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Gebruikersavatar
crankstel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 21 februari 2015, 14:31
Mijn mountainbike: Staat op hoge pootjes

Ik heb een setje windstoppers van gore geen koude handen van gekregen met het natte/koude weer. http://www.gore-tex.nl/remote/Satellite ... omeLanding" onclick="window.open(this.href);return false;
EL Maroq
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2520
Lid geworden op: vr 22 februari 2013, 21:04
Mijn mountainbike: Salsa Mukluk 3/ Trek Farley 5

Ik ga aankomende winter voor de pogies in combinatie met een zomerhandschoentje.
Heerlijk warm, droog en nog net iets beter dan mijn sealskinz
hansdegebruiker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4900
Lid geworden op: zo 30 juli 2006, 22:15
Mijn mountainbike: Black adder & Niner air 9 carbon
Contacteer:

Heb nu deze zeer warme wind-/waterdichte opvallende cloves gekocht.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ze zijn heel warm wat ik goed kan gebruiken, omdat ik heel slecht tegen kou kan, vooral met mijn handen.
Op de koudste dagen gaan deze er ook nog in.
Afbeelding
https://www.skiwebshop.nl/heat-pax-handwarmers-1-paar" onclick="window.open(this.href);return false;
Bovenop de hand anders werken ze niet, als ze tussen het handvat en de hand bekneld zitten.
Niek-XRAIL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 220
Lid geworden op: ma 2 februari 2015, 12:31
Mijn mountainbike: Votec VC comp

Mavic aksium thermo?
B@rry
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: ma 19 oktober 2009, 11:13
Mijn mountainbike: Scott Genius 930 (2013)
Contacteer:

Tot ze echt totaal versleten waren had ik bij regen en temperaturen onder de 10 het beste effect met (relatief) dunne duikhandschoenen van neopreen zonder verdere poespas. Niks werkt tot dusver zo probleemloos in natte condities in kou. Bij alleen kou, dus zonder of met heel weinig water, zijn er wel betere opties. De eerder genoemde gribgrabs hebben door dit topic nu wel mijn aandacht getrokken :wink: . Nat weer en echte bescherming tegen kou zijn moeilijk te combineren als je het mij vraagt. Maar als het echt koud is valt het met de nattigheid vaak wel mee. 2 setjes dan maar? Ik had altijd twisters van SRAM (nu singlespeed) dus bij flinke vrieskou ga ik over op serieuze wanten.. :tong
Be nice :-q
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Ik gebruik een set van Roeckl. Deze zijn niet waterdicht, maar hebben wel een windstopper laagje. Gebruikt ze echter pas als het onder 0 is. Ik blijf vrij lang doorrijden met m'n zomer lange vinger handschoenen van GripGrap. Ja, daar krijg je natte poten in als het regent. Maar als je hard genoeg rijd en voor de rest warm genoeg bent aangekleed merk je daar niks van. :tong Ik heb ook nog een set van Specialized maar die heb je pas nodig als ze het weer over de Elfstedentocht gaan hebben...
◼︎ Go round the outside.
slideracer
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: za 15 november 2014, 13:15
Mijn mountainbike: CUBE stereo 140 hpc

Afgelopen weekend een nieuw setje van cube gekocht voor 40 euries
http://www.cube.eu/wear/handschuhe/prod ... blacknred/
Totaal niet verdiept in de ervaringen die er al opgedaan zijn. Over het algemeen heb ik nooit last van koude handen... dat maakt het wellicht wat makkelijker. Als het nog koud gaat worden laat ik nog wat horen. :-q
LIFE is like a BICYCLE to keep your BALANCE you must keep MOVING
Bijkiejr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 341
Lid geworden op: za 19 november 2011, 23:15
Mijn mountainbike: Giant Anthem X29

Eigen merk winterhandschoenen van Rose.de. Ik heb nog nooit koude of natte handen gehad.
You can't buy happiness. But you can buy a bike and that's pretty close.
EL Maroq
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2520
Lid geworden op: vr 22 februari 2013, 21:04
Mijn mountainbike: Salsa Mukluk 3/ Trek Farley 5

Zomerhandschoenen ook in de winter met pogies
Afbeelding
Plaats reactie