Camelbak Elixer (tabletjes)

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3875
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Als ik van uit huis ga fietsen meng ik zelf even mijn "sportdrank". Beetje zout en siroop in de Camelbak en gaan. Maar ik ga nu een paar dagen achterelkaar rijden waarbij misschien dan onderweg wel even wat aangevuld moet worden. Zak zout en een fles siroop mee is dan niet zo handig. Dus ik dacht aan tabletjes die je naar behoefde er in kan gooien. Nu heeft Camelbak Elixer in z'n programma. iemand hier (of een ander merk) ervaring mee? Hoe bevalt dat?
http://www.camelbak.com/elixir" onclick="window.open(this.href);return false;
◼︎ Go round the outside.
BerryFOX
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 643
Lid geworden op: di 15 augustus 2006, 10:26
Mijn mountainbike: Cannondale Flash Carbon Team / Salsa El Mariachi

De meeste sportvoedings fabrikanten hebben ook zakjes met poeder welke je makkelijk mee kan nemen om zo een sportdrank aan te maken met water.

Maar bijv. Isostar heeft ook tabletten.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3875
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Niet dat die tabletten goedkoop zijn. Maar die poeders vind ik helemaal duur. Als je daar 3L van wil aanmengen mag je haast eerst wel een wiel verkopen. :D Plus ik vind het niet super goed oplossen. (al eens geprobeerd in een bidon)
◼︎ Go round the outside.
East Goat
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: vr 7 oktober 2011, 14:25
Mijn mountainbike: BMC TE02

Die tabletten van Isostar heb ik vrij veel ervaring mee. Kosten omgerekend zo'n 50 cent per tablet en lossen (bruisen) prima op. :-q
Vaak ben je te bang, soms te dapper...
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3364
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

Die Camelbak tabletten bevatten alleen mineralen (lees: beetje zout en nogwat), geen koolhydraten hè.
Everybody bought a new bike!
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3364
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

En als je KH zoekt: € 3 per kg
Everybody bought a new bike!
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3875
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

asphaltdude schreef:Die Camelbak tabletten bevatten alleen mineralen (lees: beetje zout en nogwat), geen koolhydraten hè.
Dat is duidelijk. Als ik zelf alleen zout en een beetje siroop voor de smaak doe zit daar ook niks in. Maar als je alleen water drinkt moet het er net zo snel weer uit en onttrek je mineralen uit je lichaam. Voor de energie heb ik van die reepjes. En mocht het nodig zijn een gel voor even een "boost"
◼︎ Go round the outside.
_ferry_
All rounder
All rounder
Berichten: 77
Lid geworden op: do 17 juli 2014, 10:24

Ik gebruik dat spul van isostar, alleen dan 3 platte schepjes op 1,5 a 2 liter. Want A, ik hoef niet zo van dat zoete spul tijdens het fietsen, en B, kost het inderdaad wel een hoop geld om elke keer 3 volle schepjes op een halve liter te doen zoals beschreven op de verpakking.
Francois
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1195
Lid geworden op: wo 2 augustus 2006, 19:00
Mijn mountainbike: Gifgroene Stalen 29" en een Mosterdgele Gravelracer

ik gebruik deze : Gu-Electrolyte tablets, verschillende smaken...ff wennen, want er zit een bepaalde zoute smaak aan...maar ik vind ze wel lekker. Ze lossen ook erg goed op.
Specialized Epic, Croix de Fer en een race masjien
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3875
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Ik heb net SIS binnen. Die van Camelbak had de webshop niet. Kijken hoe die bevallen.
◼︎ Go round the outside.
Plaats reactie