Training-afvallen-conditie

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
eastwoodbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 29 juli 2012, 10:46
Mijn mountainbike: Specialized Camber Comp 2016

Jups geraffineerde suikers zijn killing!

Gebruik bij voorkeur honing als ik iets zoeter wil of niet geraffineerder rietsuiker.

4 stuks fruit check ga ik doen eet nu 1 a 2 stuks.

En Koolhydraten skippen is geen optie? Dus geen brood/aardappels etc?
eastwoodbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 29 juli 2012, 10:46
Mijn mountainbike: Specialized Camber Comp 2016

@tweemeter thnx! ik ga ermee aan de slag iets te fanatiek gefietst idd.
hansdegebruiker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4900
Lid geworden op: zo 30 juli 2006, 22:15
Mijn mountainbike: Black adder & Niner air 9 carbon
Contacteer:

Ik houd vaak de regel "begin de dag met goede koolhydraten en eindig de dag met eiwitten" in mijn achterhoofd als ik bepaal wat ik eet.
Eet nooit een grotere maaltijd dan 2 vuisten op je bord.
Daarnaast vind ik altijd veel energie in het eten van veel groenten.
Maak ook vaak na een training een mengsel van turkse yoghurt met selderij, rode bietjes, ui, citroensap, een paar stukken fruit, honing, olijven en kruiden.
Vind dat heerlijk en herstel er even goed van als van een herstelshake.
Maak ook vaak mijn eigen gazpacho met veel rauwe groente in tomatensap als avondeten.
Leef me dan lekker uit met rauwe broccoli, venkel, olijven, knoflook, paprika, ui&ei en nog meer soorten groenten en kruiden.
Zeer voedzaam en goed voor de lijn.
Waarschijnlijk een overbodige opmerking.
Tijdens je mooie schema geen alcohol meer drinken zorgt ervoor dat je maximaal profiteert van je investeringen.
Suc6 met je mooie doel, misschien komen we elkaar wel eens tegen omdat je in mijn territorium Rondhobbelt
:wink:
eastwoodbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 29 juli 2012, 10:46
Mijn mountainbike: Specialized Camber Comp 2016

@hansdegebruiker ik ben de Bram in de Strava Club MTB Midden en West Brabant :D
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8039
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

eastwoodbiker schreef:Jups geraffineerde suikers zijn killing!

Gebruik bij voorkeur honing als ik iets zoeter wil of niet geraffineerder rietsuiker.

4 stuks fruit check ga ik doen eet nu 1 a 2 stuks.

En Koolhydraten skippen is geen optie? Dus geen brood/aardappels etc?
Geraffineerde suikers killing, pfff

Koolhydraten skippen? Welke brandstof gebruik je dan tijdens het fietsen? En je hersenen gebruiken 'wat als brandstof'?
Gebruikersavatar
Glenn-biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 659
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 02:22
Mijn mountainbike: Is een bij elkaar geraapt zooitje

Koolhydraten skippen? Happy training met 4 trainingsdagen per week ;).
Als je wilt afvallen zul je structureel minder moeten eten.

Dieten zijn enkel een kickstart, als je daarna in oude eetpatroon valt ga je weer aankomen. Betreft snelle suikers zijn de tips gegeven. Berperk deze tot rond en om je trainingen. Tijdens duurtraining hoef je niet eens snelle suikers te gebruiken.

De tip van chocomelk is een goede. Dit heeft de ideale verhouding tussen eiwitten en koolhydraten. Echter vind ik de soorten voedingsstoffen niet ideaal. Het soort eiwit in melk is vrij traag en na je training wil je bijvoorbeeld kwark, of een vlees soort voor een snelle opname. Tevens hebben de snelle suikers in de chocomel geen toegevoegde waarde kwa voedingswaarde. Een kiwi of een handje krenten zou een betere optie zijn na je training.

Betreft training, stick to the plan. Het is zinloos om ver voor je doel zware intensiteit in je progamma toe te voegen. Voor de afwisseling is het echter prima.

En fiets langzamer, Gemiddelde snelheden zeggen geen reet, mooi dat je 31 gemiddeld fietst maar je traint te hard. Een ieder kan 31 gemiddeld fietsen, de vraag is voor hoe lang en op welke intensiteit. Het gaat uiteindelijk om intensiteit en duur.
In je vetverbranding fietsen en naarmate je schema vordert jezelf pushen om langere ritten op lage intensiteit te doen.
Intervaltraining in de vorm van blokken rond je omslagpunt of in je tempo zone zijn goede alternatieven voor variatie in je schema.
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2233
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

eastwoodbiker schreef:
Gebruik bij voorkeur honing als ik iets zoeter wil of niet geraffineerder rietsuiker.
Laat je dat ajb niet wijsmaken. Wordt op exact dezelfde wijze verwerkt als bietensuiker tot een product dat je lijf niet gaat herkennen.

Wen gewoon aan geen suiker/toevoegingen. Kost je ms een week een klein beetje moeite, maar daarna is het vanzelfsprekend.
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
eastwoodbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 29 juli 2012, 10:46
Mijn mountainbike: Specialized Camber Comp 2016

Tijdens het fietsen gebruik ik nooit snelle suikers eigenlijk, voornamelijk voor het fietsen yoghurt met muesli bij ontbijt en dan alleen water tijdens het fietsen en na het fietsen chocomelk.

en wat betreft te hard fietsen, ik fietste in eerste instantie op de anaerobe drempel ipv de aerobe drempel dus op hartslag 155-165 ipv maximaal 140.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Hij kwam weer eens langs: http://www.nu.nl/gezondheid/4113989/wat ... allen.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8039
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Is het weer afwachten tot iemand zich dood drinkt aan water..
Plaats reactie