Mountainbike technieken

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Rudy78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 228
Lid geworden op: di 21 augustus 2012, 22:11
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro 29 (2014)
Contacteer:

hag.peters schreef:In het verhaal ben ik er meer vanuit gegaan van de mountainbike met wat mindere ervaring. Voor de veiligheid ga ik dan niet vertellen dat je beter je voorrem kunt gebruik.
Je wilt met de website mensen de techniek van MTB-en bijbrengen. Waarom zeg je dan niet gewoon hoe je het beste kunt remmen, dus door de vooral de voorrem te gebruiken bij afdalingen omdat de achterrem te weinig remkracht geeft. Je moet er dan wel bij vermelden dat het gewicht naar achteren moet want als dat naar voren gaat ga je als je pech hebt over het stuur. Als je iets verkeerd aanleert is het vaak weer lastig afleren...

Bij een afdaling door losse zand is dit naar mijn idee trouwens iets anders, als je dan met de voorrem remt heb je kans dat het voorwiel zich gaat ingraven... met alle gevolgen van dien (heb ik helaas ervaring mee).

Wat betreft het pompen, ik kan op mijn vaste bike locatie in de heldense bossen zeker 3 - 4 single trails aanwijzen waar je toch echt kunt pompen...
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mijn fotografie website!!
Mijn strava account
Mijn bike in show your stuff
Gebruikersavatar
hag.peters
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: ma 16 april 2012, 12:36
Mijn mountainbike: Specialized Epic S-Works
Contacteer:

Rudy78 schreef:
hag.peters schreef:In het verhaal ben ik er meer vanuit gegaan van de mountainbike met wat mindere ervaring. Voor de veiligheid ga ik dan niet vertellen dat je beter je voorrem kunt gebruik.
Je wilt met de website mensen de techniek van MTB-en bijbrengen. Waarom zeg je dan niet gewoon hoe je het beste kunt remmen, dus door de vooral de voorrem te gebruiken bij afdalingen omdat de achterrem te weinig remkracht geeft. Je moet er dan wel bij vermelden dat het gewicht naar achteren moet want als dat naar voren gaat ga je als je pech hebt over het stuur. Als je iets verkeerd aanleert is het vaak weer lastig afleren...
Het onderdeel 'afdalen' is hier inmiddels al op aangepast, onder rubriek 'remmen' wordt deze techniek van lichaam verplaatsen duidelijk beschreven.
www.mtbcollege.nl Maatwerk in mountainbiken
Gebruikersavatar
hag.peters
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: ma 16 april 2012, 12:36
Mijn mountainbike: Specialized Epic S-Works
Contacteer:

Op speciaal verzoek heb ik de drop-off hieraan toegevoegd.
http://www.mtbcollege.nl/index.php/technieken/drop-off
Veel leesplezier en vooral fietsplezier.
www.mtbcollege.nl Maatwerk in mountainbiken
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

cheeta schreef:Misschien dat geleerden het er niet over eens zijn, maar een ander deel van de sport lijkt toch redelijk unaniem te zijn in hun aanpak...

XC (world cup standing):
1. Nino Schurter
2. Jaroslav Kulhavy
3. Julien Absalon

EWS (EWS ranking):
1. Justin Leov
2. Florian Nicolai
3. Richie Rude

DH (world cup standing):
1. Aaron Gwin
2. Loic Bruni
3. Greg Minnaar

Megavalanche (result):
1.Remy Absalon
2. Thomas Lapeyrie
3. Yoann Barelli

Toeval? In zo veel toeval geloof ik niet...
Geen toeval dus, alle toppers rijden met 1 vinger aan de rem :lol: :wink:

Afbeelding

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Plaats reactie