Dubbelzijdige polsbreuk door crash

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Plaats reactie
Hardtrail Elite
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: do 22 mei 2014, 11:29
Mijn mountainbike: Maastricht

Hallo,

Zijn er leden die door een crash de pols(en) heeft gebroken, ik zoek lotgenoten die bij het mountainbiken de pols(en) heeft gebroken.
Ik ben benieuwd wat het verloop van het herstel van andere lotgenoten is en wanneer het mountainbiken weer hervat kan worden.

Groet,
Hans
B.O.E.
tati
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4155
Lid geworden op: do 21 juli 2005, 22:39

Polsbreuk gehad.
Gips gekregen voor 6 weken.
Gips eraf, weekje rondgelopen.
Op controle geweest omdat ik nog steeds last van de pols had.
Toch nog een breukje zichtbaar, dus weer 6 weken gips.
's maandags gips eraf.
's woensdags in het vliegtuig naar Mallorca voor trainingsweek
Vrijdag's al een rit van 180km op de weg gedaan. (wel ligstuur gemonteerd om de pols te ontlasten)
Fatsoenlijk mountainbiken duurde nog wat langer. In het begin wel een brace gedragen om hem wat te ontlasten.
MOUNTAINBIKING
Because footbal, baseball, bowling & golf only require ONE BALL
Hardtrail Elite
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: do 22 mei 2014, 11:29
Mijn mountainbike: Maastricht

Ik heb linker pols verbrijzeld, wordt bij elkaar gehouden met plaat en 9 schroeven. Rechter pols zat breukje, hoefde niet gezet te worden. Gips bij mij ook eraf nu 3 weken geleden, wel 3x per week fysio voor linker pols. Hoelang heeft het ongeveer geduurd voordat je weer kon mountainbiken?
B.O.E.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5582
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Pols verbrijzeld of een breuk daar zit nog wel wat verschil tussen. Lijkt mij dat het herstel dan wel iets langer gaat duren.
Hardtrail Elite
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: do 22 mei 2014, 11:29
Mijn mountainbike: Maastricht

Ik ben bang dat het idd langer gaat duren.....nou ja daar is ook een downhiller met een arm ;-) dus alles is mogelijk...
B.O.E.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7396
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Is dat niet een vraag om aan je fysio/arts te vragen, die a) de achtergrond zouden moeten hebben en b) jouw situatie/progressie kennen?

En dan nog...
1) wat is mountainbiken? Een rondje boswielrennen op recreatief tepmo, of flat-out Enduro is een klein verschlletje ten aanzien van hetgeen je pols op te vangen krijgt.
2) Je hebt rijden en rijden, tussen het moment dat je op zich kunt rijden (terughoudend/met pijn) en het moment dat je er echt geen rekening meer hoeft te houden kan ook aardig wat tijd zitten.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Hardtrail Elite
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: do 22 mei 2014, 11:29
Mijn mountainbike: Maastricht

De fysio/arts zijn wat wazig m.b.t. uitspraken daarover, daarom mijn vraag op het forum met ervaringen van anderen.
Ik fiets meer richting wedstrijd niveau, maar ja als ik zou beginnen eerst op het asfalt en dan langzaam het bos in.
Momenteel heb ik vrijwel geen kracht aan mijn linker pols/hand. Rechts alleen een beetje gevoelig. Dus voorlopig gaat het niet.
B.O.E.
Gebruikersavatar
Aron B
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 714
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 11:31
Mijn mountainbike: Camber alles moet carbon

Beterschap en geef 't rust. Heb je meer aan dan te vroeg weer beginnen.
Conditie is zo weer op pijl.
Gebruikersavatar
Bushwackert
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 432
Lid geworden op: ma 18 juni 2012, 16:15
Mijn mountainbike: 1000%

Een trainings maat van mij (geen MTB) heeft eens bij een ongelukkige val zijn pols gebroken, ging vervolgens te snel weer vol aan de gang en heeft uiteindelijk 3 maanden met klachten gelopen.
Vitamine D slikken kan het genezings proces goed helpen, mits voldoende rust.
'Be like water my friend'
EL Maroq
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2520
Lid geworden op: vr 22 februari 2013, 21:04
Mijn mountainbike: Salsa Mukluk 3/ Trek Farley 5

Probleem gewoon tackelen door een wiel weg te halen :winkie:
http://youtu.be/GUZuyMVdVcc" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Bushwackert
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 432
Lid geworden op: ma 18 juni 2012, 16:15
Mijn mountainbike: 1000%

EL Maroq schreef:Probleem gewoon tackelen door een wiel weg te halen :winkie:
http://youtu.be/GUZuyMVdVcc" onclick="window.open(this.href);return false;
Fietsje valt wel mooier :D

Wat ziet een mtb vergeleken een 1 wielert er klungelig uit, maar op zon 1 wielert kn je ook stevig neer gaan, zeker op dat terrein :)
'Be like water my friend'
Plaats reactie