Bovenlichaam sterk maken (thuis)

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Gebruikersavatar
Glenn-biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 659
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 02:22
Mijn mountainbike: Is een bij elkaar geraapt zooitje

Dice Oldskool schreef:Push ups. :-q

Simpeler kan niet. Eventueel met een pull bar. En wat core oefeningen.

Amen,

Ik doe ze in combinatie met de superman.

beginnende met 15s plank (superman) 10 pushups, 15s planken, 10 pushups, 15s planken. Dit een keer of 6 tot 8 herhalen tot je de laatste set pushups niet meer af kunt maken :-q. Na een week of 4 een andere oefening gaan doen.
Bullet
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 216
Lid geworden op: do 10 januari 2013, 15:15
Mijn mountainbike: Canyon Nerve al 29 9.9 sl

Ik doe altijd insanity oefeningen van Shaun T. Erg goed voor je core, en kan gewoon thuis achter je laptop/tv. Ik neem alleen wel wat meer rust dan voorgeschreven.
That which does not kill us makes us stronger
Demarrages
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: ma 27 oktober 2014, 20:12
Mijn mountainbike: Niner Air9 RDO

zenegroen schreef:Pushups, core oefeningen en misschien dat ik inderdaad nog wel van die gewichten aanschaf!
Ik kan je een chin-up bar aanbevelen! Doe elke ochtend en avond een hele set. Je merkt dat je core sterker wordt. Ik rijd zelf ook met een vaste voorvork..
Nulla tenacia invia est via!
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5580
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Bullet schreef:Ik doe altijd insanity oefeningen van Shaun T. Erg goed voor je core, en kan gewoon thuis achter je laptop/tv. Ik neem alleen wel wat meer rust dan voorgeschreven.
Dig Deeper. Ik doe die 10 weken ook in de wintermaanden. Heb de schema alweer uitgeprint.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8046
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Core op een fitnessball, die gelijk een eetkamerstoel vervangt. En actief zitten en core is laagdrempelig.
edkars
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: di 19 augustus 2008, 23:28
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper comp 29
Contacteer:

Jurriaan schreef:Core op een fitnessball, die gelijk een eetkamerstoel vervangt. En actief zitten en core is laagdrempelig.
Ik gebruik zo'n bal als bureaustoel. Train je toch stiekem weer een beetje.
Bijkomend voordeel: als de directie naar boven roept "zit je nou weer achter die computer ", ik naar eer en geweten kan antwoorden dat ik aan het trainen ben.
http://www.strava.com/athletes/682636" onclick="window.open(this.href);return false;

Hey ho, let's go!
Plaats reactie