MAAR,120 km op de mtb mt droog mooi weer of 200km ploeteren door de bagger,scheelt nogal.
200km over de weg =6a 7 uur
200km mtb mooi weer =9 a 10 uur
200km mtb blub is =14 uur (?)
Bovenstaande is dan fietstijd pauzes niet meegerekend.
Vinden jullie dan dat x aantel uren in het zadel teld ipv km?
Dus als ik (kort door de bocht)300km wegtrap op de racert is ongeveer zelfde moeite/intensiteit als 200 km zwaar mtb-en.(mits HM beetje gelijk)??
Marathon Training,hoe doen jullie dat?
- tiewrap
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 3238
- Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
- Mijn mountainbike: Haibike Sleek
Zo reken ik dus ook gei-kek.
Sterker nog, 50km zompige graskant en deze jongen is op.
Doe zelf gewoon zo veel mogelijk trainen.
Dan nog een paar marathon's en straks strandraces om te oefenen.
Als dat lukt, moet dat Drenthe toch ook wat worden ?
Sterker nog, 50km zompige graskant en deze jongen is op.
Doe zelf gewoon zo veel mogelijk trainen.
Dan nog een paar marathon's en straks strandraces om te oefenen.
Als dat lukt, moet dat Drenthe toch ook wat worden ?
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 492
- Lid geworden op: di 14 augustus 2012, 21:05
- Mijn mountainbike: Canyon #2
Absoluut. Wel moet de inspanning vergelijkbaar zijn qua geleverde vermogen.Gei-Kek schreef:Vinden jullie dan dat x aantel uren in het zadel teld ipv km?
Kon ik maar wennen aan het knarsen van modder tussen mijn tanden...
- bert l.
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 10838
- Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
- Mijn mountainbike: Cube AMS 100
- Contacteer:
Tiewrap en Kei-gek hebben gelijk. Je moet uurtjes maken. Waarschijnlijk zit je van 06:00 tot na 18:00u in het zadel. Dat moet je aankunnen.
In de stapsgewijze opbouw ga je dan bijv. eerst 100 tot 200km op de racefiets rijden. En dan uitbouwen naar 100 tot 200km op de MTB. De volgende stap in de opbouw is dat soort afstanden ook in herfst/winter-achtige omstandigheden vol te houden.
Mijn respect voor Mr. Faxe is groot, maar hier ben ik het niet met hem eens. Je moet een keer de 200km op de MTB hebben aangetikt om te weten waar je aan begint, om te weten wat je onderweg tegenkomt, om ervaring op te doen, jezelf bij te sturen en te controleren (regelmatig eten, drinken, jezelf warm en droog houden, omgaan met tegenslag, oriënteren en navigeren in het donker etc.)
In de stapsgewijze opbouw ga je dan bijv. eerst 100 tot 200km op de racefiets rijden. En dan uitbouwen naar 100 tot 200km op de MTB. De volgende stap in de opbouw is dat soort afstanden ook in herfst/winter-achtige omstandigheden vol te houden.
Mijn respect voor Mr. Faxe is groot, maar hier ben ik het niet met hem eens. Je moet een keer de 200km op de MTB hebben aangetikt om te weten waar je aan begint, om te weten wat je onderweg tegenkomt, om ervaring op te doen, jezelf bij te sturen en te controleren (regelmatig eten, drinken, jezelf warm en droog houden, omgaan met tegenslag, oriënteren en navigeren in het donker etc.)
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2520
- Lid geworden op: vr 22 februari 2013, 21:04
- Mijn mountainbike: Salsa Mukluk 3/ Trek Farley 5
ik zie niet in waarom je die 200km perse zou moeten trainen op voorhand in zwaar terrein met een Mtb (fatbike in mijn geval)
Als je zorgt dat je het 15-16 uur in het zadel kunt volhouden met een redelijke cadans ben je ook al een eind op weg.
De winterse condities kun je momenteel hier ook niet trainen dus dat wordt lastig of je moet een Tacx in een koelcel mogen plaatsen
Drenthe200 kent weinig hm dus daar hoef je niet op te investeren maar het helpt wel bijv om tochten van 120km te trainen met veel hm.
Als je zorgt dat je het 15-16 uur in het zadel kunt volhouden met een redelijke cadans ben je ook al een eind op weg.
De winterse condities kun je momenteel hier ook niet trainen dus dat wordt lastig of je moet een Tacx in een koelcel mogen plaatsen
Drenthe200 kent weinig hm dus daar hoef je niet op te investeren maar het helpt wel bijv om tochten van 120km te trainen met veel hm.
-
- Pro Biker
- Berichten: 1269
- Lid geworden op: za 9 januari 2010, 00:33
- Mijn mountainbike: On-One Inbred
Ik heb geen tacxEL Maroq schreef:De winterse condities kun je momenteel hier ook niet trainen dus dat wordt lastig of je moet een Tacx in een koelcel mogen plaatsen
.
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮ otb-koning ╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮
What do you mean i ain't kind, just not your kind.
Liever te dik in de kist als weer een feesie gemist
What do you mean i ain't kind, just not your kind.
Liever te dik in de kist als weer een feesie gemist
- Glenn-biker
- Extreme Biker
- Berichten: 659
- Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 02:22
- Mijn mountainbike: Is een bij elkaar geraapt zooitje
Vergelijk zo'n toch met de verbouwing van je huis, het valt altijd duurder uit. De tocht zelf zal, vooral de laatste loodjes, op het tandvlees zijn.
Dat train je niet, dat is karakter. Dat heb je of niet. Training vermakkelijkt wel. 15 uur in het zadel is echt idioot . Ritten van zo'n 6 uur helpen je enorm. En dan vooral veel! Mijn ervaring is dat je duurtrainingen makkelijk dagen achter elkaar kunt doen. Mits je niet te intensief gaat en je, in die week, herstel voor alles stelt. Dus goed eten en drinken en vooral slapen.
Dikke rit man. Afzien, respect .
Dat train je niet, dat is karakter. Dat heb je of niet. Training vermakkelijkt wel. 15 uur in het zadel is echt idioot . Ritten van zo'n 6 uur helpen je enorm. En dan vooral veel! Mijn ervaring is dat je duurtrainingen makkelijk dagen achter elkaar kunt doen. Mits je niet te intensief gaat en je, in die week, herstel voor alles stelt. Dus goed eten en drinken en vooral slapen.
Dikke rit man. Afzien, respect .
-
- Pro Biker
- Berichten: 1269
- Lid geworden op: za 9 januari 2010, 00:33
- Mijn mountainbike: On-One Inbred
Dat waren ze ookGlenn-biker schreef:. De tocht zelf zal, vooral de laatste loodjes, op het tandvlees zijn.
.
En dat kun je WEL trainen door iedere keer nog meer door te bijten als de vorige keer.
Nieuw Doel:600km in 30 uur Wel laf over de weg.
Duurvermogen heb ik best wel wat.
Maar ik wil mijn gemiddelde omhoog.
2a3 km/u harder tikt qua tijd enorm aan.
Met pauze tijden eraf zou ik op 24/25km/u.
Is nu 22km/u.
Ook merk ik dat ik bij bruggen/wind tegen/etc.
Heel snel in het rood schiet.
Dus ik wil regelmatiger ( dit jaar echt). interval training doen.
En afvallen.
Ik heb zoveel interval schema's gezien dat ik het nu ff niet meer weet.
Uur(ongeveer) trainen, waring up(10min?) en dan?
Hoelang hard en hoelang rustig aan.
Je moet als ik goed heb begrepen de ALLE blokken en hard /intensief pakken.
Stel ik ga 30 min interval doen met hard /piek 1min.
Hoelang moet ik dan langzaam/dal fietsen?
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮ otb-koning ╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮
What do you mean i ain't kind, just not your kind.
Liever te dik in de kist als weer een feesie gemist
What do you mean i ain't kind, just not your kind.
Liever te dik in de kist als weer een feesie gemist
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2520
- Lid geworden op: vr 22 februari 2013, 21:04
- Mijn mountainbike: Salsa Mukluk 3/ Trek Farley 5
Advies voor op de weg heb kk niet voor je. Hooguit alles te trainen op de fatbike en dan op smalle bandjes te rijden op de 600km. Dan is t gewoon alsof je trapondersteuning hebt
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5568
- Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
- Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14
Snel in het rood schieten met wind tegen had ik vroeger ook toen ik net begon.
Na een aantal jaren duurtraining (vooral duurtraining, interval doe ik alleen met MTB ritjes hooguit 4x per maand).
Tegenwoordig kan ik de hartslag constant houden met wind tegen, gewoon wat lichter schakelen en rond blijven draaien.
Denk dat het toch echt vooral in duurtraining zit, lang en langzaam.
Na een aantal jaren duurtraining (vooral duurtraining, interval doe ik alleen met MTB ritjes hooguit 4x per maand).
Tegenwoordig kan ik de hartslag constant houden met wind tegen, gewoon wat lichter schakelen en rond blijven draaien.
Denk dat het toch echt vooral in duurtraining zit, lang en langzaam.
- bert l.
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 10838
- Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
- Mijn mountainbike: Cube AMS 100
- Contacteer:
Als je doel is om een zeshonderder te rijden, moet je gewoon uurtjes op de fiets maken. En het programma van de Randonneurs gaan rijden. Dus bovenop je trainingsinspanning elke maand een lange rit. Bunnik met 200km zou dan al in je agenda 'moeten' staan.
Ga je ook slapen onderweg? Dertig uur in touw is best veul qua tijd.
Ga je ook slapen onderweg? Dertig uur in touw is best veul qua tijd.
-
- Extreme Biker
- Berichten: 820
- Lid geworden op: do 25 april 2002, 02:00
- Mijn mountainbike: Salsa Spearfish + Surly Ogre
- Contacteer:
Bert & ik hebben afgelopen najaar 430km in 22h (??) gedaan. We reden continue 30 kmh kruissnelheid. Maar je moet ruim tijd nemen voor : sanitaire stops, voedsel stops, lek, verkeerd rijden, extra koffie stop, EHBO aan anderen, GPS batterijen wisselen, moe voor je uit staren etc. etc.
Om succesvol 600km in 30h te doen moet je kruissnelheid dus omhoog: intervallen en (groeps) trainen met wegjanetten voor de snelle duur. Zoek even op Youtube naar de video's van Global Cycling networks, daar staan goede interval training video's tussen.
https://www.youtube.com/watch?v=il5vPB3o1WM" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat wissel je dan weer af met lange ritten die er vooral toe dienen om je lichaam te trainen op efficiënt vet verbranden en het overleven van 20 krentebollen, marsen, macdonalds, maar vooral de je geestelijke weerbaarheid te vergroten. Bert en ik hebben de betere lampen en goede kennis van GPS en het was opvallend hoeveel snelle mannen ervoor kozen om 's nachts bij ons te rijden; het kudde gevoel was dominant aanwezig. Geen fouten maken is belangrijker dan hard doorfietsen. Reken zelf uit waarom. Dit soort ritten kun je vinden op randonneurs.nl
Ga je het in je eentje doen?
Om succesvol 600km in 30h te doen moet je kruissnelheid dus omhoog: intervallen en (groeps) trainen met wegjanetten voor de snelle duur. Zoek even op Youtube naar de video's van Global Cycling networks, daar staan goede interval training video's tussen.
https://www.youtube.com/watch?v=il5vPB3o1WM" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat wissel je dan weer af met lange ritten die er vooral toe dienen om je lichaam te trainen op efficiënt vet verbranden en het overleven van 20 krentebollen, marsen, macdonalds, maar vooral de je geestelijke weerbaarheid te vergroten. Bert en ik hebben de betere lampen en goede kennis van GPS en het was opvallend hoeveel snelle mannen ervoor kozen om 's nachts bij ons te rijden; het kudde gevoel was dominant aanwezig. Geen fouten maken is belangrijker dan hard doorfietsen. Reken zelf uit waarom. Dit soort ritten kun je vinden op randonneurs.nl
Ga je het in je eentje doen?
...en jullie dachten dat "ATX 830 bestuurder" erg was...
- bert l.
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 10838
- Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
- Mijn mountainbike: Cube AMS 100
- Contacteer:
Kei-Gek heeft volgens mij het zelfde rondje Startplaatsen gedaan als Willem en ik. Hij is alleen in Venray gestart op de plek waar wij 's ochtend vroeg ontbeten hebben.
-
- Pro Biker
- Berichten: 1269
- Lid geworden op: za 9 januari 2010, 00:33
- Mijn mountainbike: On-One Inbred
Heb intussen 4 of 5 ritten van 400 plus km erop zitten.
Bunnik staat idd op het plan.(misschien zelfs op de fiets erheen en terug 350km dan )
Moet zeker die geestelijke weerbaarheid is wel een dingetje.
Rondje startplaatsen niet gedaan.
Duurtraining wil zeker niet laten varen.
Maar meer interval erbij.
Bunnik staat idd op het plan.(misschien zelfs op de fiets erheen en terug 350km dan )
Moet zeker die geestelijke weerbaarheid is wel een dingetje.
Rondje startplaatsen niet gedaan.
Duurtraining wil zeker niet laten varen.
Maar meer interval erbij.
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮ otb-koning ╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮
What do you mean i ain't kind, just not your kind.
Liever te dik in de kist als weer een feesie gemist
What do you mean i ain't kind, just not your kind.
Liever te dik in de kist als weer een feesie gemist