Het mountainbiken weer 'oppakken'. Training, hoe en wat?

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Plaats reactie
Sprake88
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: di 19 mei 2015, 11:56

Hallo,

Na een 6 tal maanden van inactiviteit op de mountainbike wil ik weer beginnen met fietsen. Hebben jullie tips hoe ik dit het beste kan aanpakken? Ik zat zelf te denken aan rondjes van 15 km om het rustig aan op te bouwen en dan met beleid uitbouwen.

In die 6 maanden dat ik niet gefietst heb, heb ik wel aan sport gedaan maar niet echt regelmatig, mijn conditie is dus matig te noemen. Voordat ik het wat minder aan ben gaan doen met fietsen, fietste ik ongeveer 50 km in de week of om de week op zondag. Ik ben trouwens 18 jaar.

Kasper
M1983
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: ma 3 november 2014, 21:58
Mijn mountainbike: Scott Aspect 910

Gewoon die fiets pakken en weer plezier maken ermee.
De betere conditie komt dan vanzelf.

Of heb je een specifiek doel voor ogen waar je echt gericht naar toe wilt werken? In dat geval moet je wat meer informatie geven over het doel, zodat we je gerichter advies kunnen geven.
hansdegebruiker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4900
Lid geworden op: zo 30 juli 2006, 22:15
Mijn mountainbike: Black adder & Niner air 9 carbon
Contacteer:

Als je weer maar 50km per week gaat fietsen hoef je niet te trainen, maar gewoon gaan fietsen.
Veel plezier ermee.
Voor serieuzere aspiraties.
http://www.wielersportinfo.nl/homepage.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10859
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Gewoon lekker gaan fietsen en als je meer wilt (harder, verder, vaker, tochten of wedstrijden rijden) en je loopt tegen grenzen aan dan kom je hier gewoon terug met je vragen.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

Gewoon lekker de draad weer oppakken, zelfde routes, dingen doen die je eerst ook deed maar nu gewoon korter.
Lekker genieten in eerste instantie, hierna kun je het uitbreiden met interval trainingen, duurtrainingen.
Sprake88
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: di 19 mei 2015, 11:56

Thanks voor de info!
Gebruikersavatar
Bike2Sport
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: ma 20 oktober 2014, 15:57
Mijn mountainbike: Stevens M8 Race, Merida TFS 900, Cube LTD SL 29 2014
Contacteer:

Sprake88 schreef:Hallo,

Na een 6 tal maanden van inactiviteit op de mountainbike wil ik weer beginnen met fietsen. Hebben jullie tips hoe ik dit het beste kan aanpakken? Ik zat zelf te denken aan rondjes van 15 km om het rustig aan op te bouwen en dan met beleid uitbouwen.

In die 6 maanden dat ik niet gefietst heb, heb ik wel aan sport gedaan maar niet echt regelmatig, mijn conditie is dus matig te noemen. Voordat ik het wat minder aan ben gaan doen met fietsen, fietste ik ongeveer 50 km in de week of om de week op zondag. Ik ben trouwens 18 jaar.

Kasper
Maandje verder nu..hoe gaat het? merk je dat je al wat progressie boekt?
http://www.Bike2Sport.nl
Online Mountainbike winkel voor Fietskleding, Accessoires, Onderdelen, Onderhoudsmiddelen en Gereedschap

http://www.facebook.com/bikesport
Plaats reactie