"Dooie zak..."

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Adrenalinejnk
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: vr 5 september 2014, 18:13

Kinderen wil ik nog zeker wel. En de toverstaf moet zeker blijven toveren! 8)
Ik ga idd wel even kijken naar de stand van mijn zadel, alvorens ik een ander prijzig zadeltje aanschaf.

En ik heb vanmorgen bij Mantel mijn zitvlak laten opmeten. En hetgeen ik nooit verwacht had, is toch wel het geval. Ik moet de breedste type zadel hebben :o Nooit gedacht! Ik heb niet eens een kont, laat staan heupen...

Maareh... met deze symboliek ben ik niet echt eens (_._) (_o_) Ik zeg meer (__.__)
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Afstand tussen zitbotjes is ook niet gerelateerd aan lichaamsbouw. In die zin dat iemand met genereuzer proporties niet per definitie een grotere afstand daartussen heeft en een breed zadel nodig heeft, daarentegen kan iemand met het postuur van Rasmussen dat juist wel hebben.
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5574
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

bert l. schreef: Niet iedere bips is hetzelfde, dus de ene is meer zo (_._) en de andere lijkt meer hier op (___o___)

Ik ben meer hier van...

(*)(*)

:winkie:
Gebruikersavatar
Bushwackert
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 432
Lid geworden op: ma 18 juni 2012, 16:15
Mijn mountainbike: 1000%

Ook tijd last van gehad van een doof gevoel na een half uurtje op de fiets, alleen wist ik dat de framemaat niet goed was. Zat er helemaal niet goed op.
Nu heb ik daar geen last meer van.
Denk idd dat een ' ander passend' zadel zeker een verschil zou maken
'Be like water my friend'
Gebruikersavatar
twinkie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 305
Lid geworden op: wo 6 oktober 2010, 22:25

Bij mij was de oplossing een ander zadel het zadelwar standaard op mijn fiets zat is nog al zacht en dat levert een gevoelloos zaakie op. ik ben persoonlijk terug gegaan naar de speci phenom om dat al goede ervaring had met dit zadel. en ik weet wel dat een goede zeem in je fiets garnituur ook erg fijn kan zijn. begonnen op el cheapo broekjes en daar na overgegaan naar castelli. wereld van verschil.
Bird Aether 9A 2021
YT Industries Jeffsy 27 Cf Pro 2018
Scott Genius 730 2014
Specialized Epic comp 2010
Gebruikersavatar
Bushwackert
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 432
Lid geworden op: ma 18 juni 2012, 16:15
Mijn mountainbike: 1000%

twinkie schreef:Bij mij was de oplossing een ander zadel het zadelwar standaard op mijn fiets zat is nog al zacht en dat levert een gevoelloos zaakie op. ik ben persoonlijk terug gegaan naar de speci phenom om dat al goede ervaring had met dit zadel. en ik weet wel dat een goede zeem in je fiets garnituur ook erg fijn kan zijn. begonnen op el cheapo broekjes en daar na overgegaan naar castelli. wereld van verschil.

Goede zeem in kwaliteitsbroek ipv cheapo fietsbroekjes heeft mij ook xtra comfort gebracht , alleen blijf ik last houden van pijn aan mn zit botjes , of waar je op zit, na een drie kwartier is het gewoon niet meer te harden.

Misschien toch ander zadel?

Beetje off topic , maar in t zelfde gebied :-D
'Be like water my friend'
Gebruikersavatar
Bones
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 41
Lid geworden op: vr 6 maart 2015, 18:43
Mijn mountainbike: Cube Reaction GTC One DI2 29

Heb hetzelfde probleem, dooie zak en staf...
Ben bij de Pedaleur in Doetinchem geweest, daar is mijn zitvlak opgemeten.
Vervolgens een testzadel van Specialized uitgezocht en daar mee testen.
Je betaald €50 en dat wordt later bij aanschaf van een zadel verrekend.
Je geeft dus niet al een berg geld uit zonder te weten of zadel werkt of niet..
Is het proberen waard...
Gas is alles, remmen is angst....
Gebruikersavatar
Bushwackert
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 432
Lid geworden op: ma 18 juni 2012, 16:15
Mijn mountainbike: 1000%

Bones schreef:Heb hetzelfde probleem, dooie zak en staf...
Ben bij de Pedaleur in Doetinchem geweest, daar is mijn zitvlak opgemeten.
Vervolgens een testzadel van Specialized uitgezocht en daar mee testen.
Je betaald €50 en dat wordt later bij aanschaf van een zadel verrekend.
Je geeft dus niet al een berg geld uit zonder te weten of zadel werkt of niet..
Is het proberen waard...
Erg handig een test zadel, zelfde ga ik doen bij Martijn's mtb shop in Steenwijk, krijg je dmv zelfde systeem een testzadel.
:-q
'Be like water my friend'
Gebruikersavatar
Bones
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 41
Lid geworden op: vr 6 maart 2015, 18:43
Mijn mountainbike: Cube Reaction GTC One DI2 29

Heb nu de Specialized Power meegekregen....ben benieuwd dit zou het zomaar kunnen worden...
Gas is alles, remmen is angst....
mennoAlmelo
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 3 augustus 2015, 07:36

Had er ook last van... zadel iets naar voren gekanteld (1 tikje) en vooralsnog geen last meer van!
Tevens zadel ook wat lager gezet (1cm) omdat ik las dat het verkeerd/te ver kantelen van je heup dit ook kan veroorzaken...
Jamo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 167
Lid geworden op: do 22 februari 2007, 23:15
Mijn mountainbike: Cube Reaction GTC SL 29, Batavus Buster, BeOne CRD 29er, Singular Swift ss.
Contacteer:

Ik gebruik al weer een paar jaar het ISM Adamo Peak zadel. Het ziet er misschien wat vreemd uit maar na enige gewenning zit het fantastisch. Geen last meer, ook de lage rugklachten die soms tijdens een lange rit optraden zijn verdwenen. Heb eerst een paar weken proef gereden tot ik tot de koop besloot.
Bij tegenwind heb je alleen baat als je de andere kant opgaat.
Gebruikersavatar
graduzzi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 826
Lid geworden op: wo 7 januari 2015, 18:34
Mijn mountainbike: Intense Spider C 275 pro boost, Kingdom Vendetta X2, Evil Insurgent LB

heb laatst een zadel van de Lidl geprobeerd voor de gein, die 7 euro kon ik nog wel missen
geen problemen meer, ik laat em zitten
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

De zadels van de Lidl heb ik persoonlijk ook goede ervaringen mee.
Wittkop Medicus zadels zouden ontwikkeld zijn door artsen en worden handgemaakt in Italie.

Ik heb er 2 gemonteerd, 1 op mijn retro en 1 op mijn mudbike.

Voor dat geld vind ik het een prima koop.
Plaats reactie