trainingsschema voor zoontje

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
david55
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: vr 13 maart 2015, 20:21
Mijn mountainbike: Bmc Te02 , Orbea oiz m20

ik ga hem zeker niet dwingen om iets te doen.
ik wil dat hij er gewoon zoveel mogelijk plezier in heeft.
downhilldirtbike
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 619
Lid geworden op: di 17 maart 2009, 20:47
Mijn mountainbike: El Mariachi

david55 schreef:ik neem het helemaal niet persoonlijk hoor :-)
koendio
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 672
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 16:48
Mijn mountainbike: Canyon Grizl CF SL 7/ specialized Diverge
Contacteer:

Wat wordt hier nou weer voor een onzin verteld over het wel/niet kunnen conditietrainen. Bij elk kind kun je conditie trainen, ook van bv 4 jaar. Bij bepaalde aandoeningen, zoals bepaalde spierziektes of andere (vaak metabole) aandoeningen is dit onderdeel van de therapie. De wijze waarop is echter heel anders, pedagogisch en didactisch gezien dan. Als je maar aan de trainingsprincipes voldoet. Krachttraining wordt pas aangeraden vanaf 7 jaar, door de amerikaanse nsca.
Als je echter normaal leeft en geen beperking hebt, zal dit echter nauwelijks hoeven, omdat deze kinderen zichzelf trainen. Plezier in de activiteit moet voorop staan, maar dat is mi niet eens leeftijdsgebonden....
Ga dus vooral leuk, gezellig en plezierig fietsen, waarbij de totale afstand best van invloed kan zijn op het plezier (te lang is niet leuk)
Het leuke aan klimmen is dat er een afdaling volgt!!! (als je in het dal begint tenminste)
Betty1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 236
Lid geworden op: wo 2 oktober 2013, 14:33

Have fun samen en kijk naar leuke vette uitdagingen. Conditie lijkt me niet het belangrijkste doel. Wanneer hij het leuk vind gaat hij vanzelf meer er mee bezig (willen) zijn, waardoor die conditie vanzelf wel komt. Als je het forceert is dat juist niet goed.
Plaats reactie