Fietspositie analyse/test

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Ik dacht aan:
Wordt je zit anders als je toch een dropper monteert? Van zadelpen met setback naar dropper in ieder geval wel. Toch een kortere stuurpen monteren omdat je meer 'enduro' gaat rijden. idem met stuur, breder.
Gebruikersavatar
sanderm
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 259
Lid geworden op: za 9 februari 2013, 16:27
Mijn mountainbike: Trek superfly 8

Jurriaan schreef:Ik dacht aan:
Wordt je zit anders als je toch een dropper monteert? Van zadelpen met setback naar dropper in ieder geval wel. Toch een kortere stuurpen monteren omdat je meer 'enduro' gaat rijden. idem met stuur, breder.
Je hebt ergens wel een punt. Maar als je van plan bent om van zadelpen, stuurpen of stuur te wisselen omdat je meer enduro wilt gaan rijden, dan doe je die aanpassingen voordat je naar de meting gaat. Als je opeens dat na de meting wilt doen is het lastiger om zelf de advies metingen na te volgen idd. Maar een tweede keer een test is dan ook geen ramp, als je echt een nieuwe setup hebt. Zeker als je een verzekering hebt die het gewoon dekt.
Wbt schoenen, het gaat vooral om de afstelling van de schoenplaatjes volgens mij, niet zozeer hoe dik je zool is, toch?
Dé wintertip: blijven trappen!
Plaats reactie