Ervaringen gevorderden clinic

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Klopt, maar meestal verval je toch snel in de routine van "gewoon je rondje rijden".
Zelf ga ik weleens even de straat op als ik m'n fiets gewassen heb om 'm droog te rijden, dan doe ik wat evenwichtoefeningen en zo. Maar veel verder gaat het gericht oefenen meestal niet...

Er viel me trouwens nog wat op: alle instructeurs reden op serieus brede velgen, volgens mij zeker rond de 30mm binnenbreedte.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Klinkt als een erg leerzaam dagje!
Ook wel ego strelend als je in het "expert" groepje gezet wordt lijkt me zo.

Het "thuis oefenen" herken ik ook wel. Je wilt eigenlijk vooral aan je conditie werken, waardoor bewust met je techniek oefenen er een beetje bij inschiet.

Leuk verslagje zo, geeft een mooi beeld van je dag.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

MacReal schreef:Ook wel ego strelend als je in het "expert" groepje gezet wordt lijkt me zo.
Ha, ik fietste gloeiend van trots naar het andere groepje ;-) :D

Nee, het maakt mij niet veel uit in welke groep ik zou meedoen als ik er uiteindelijk maar een nuttige (en leuke) dag aan gehad heb. Het voordeel was in dit geval wel dat de groep erg klein was, je komt vaker aan de beurt bij een oefening en er is wat meer ruimte voor persoonlijke aandacht van een instructeur (hoewel ze natuurlijk ook bij een grotere groep elke deelnemer coachen bij elke oefening).

Het was iig een aanrader.
Afgaande op mijn ervaringen met Maichel ga jij straks ook een leuke en leerzame dag krijgen :-q
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Persoonlijke begeleiding is altijd top, daar kun je niet genoeg van hebben :-q
Wel mooi dat de groep gesplitst wordt als er inderdaad verschillen te zien zijn tussen de deelnemers.

Ik mag hopen dat het een leerzame dag wordt! Mijn vriendin begint (geheel uit zichzelf) ineens over een vakantie naar Zwitserland :winkie:
Daar moet dus nog even voor getraind worden. Zowel qua conditie als techniek, want de fiets mag uiteraard mee.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Hier een link naar de foto's van onze clinic:
https://www.flickr.com/photos/mtb-schoo ... 5548494551" onclick="window.open(this.href);return false;
De foto's van de basis- en experttraining staan door elkaar, overal waar je een zwart/blauwe Mondraker herkent is ondergetekende aan het oefenen ;-)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Mooi verhaal Paul, zo mooi zelfs dat ik me afvraag of ik ook niet een keer met ze op pad moet ;-) Afgelopen week wel weer elke dag meerdere malen de grenzen verlegd in de Alpen, maar zoals jij de oefeningen omschrijft klinkt het alsnog erg leerzaam.
Maar het mooiste is natuurlijk dat jij je mojo weer een beetje terug hebt. :-q
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Superstom
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: vr 29 juli 2011, 12:48
Mijn mountainbike: Stumperjumer Evo 2023

Klinkt erg cool Kermit! Ik ben vorig jaar in Dalbeattie in Schotland hard gevallen (schouder uit de kom die er niet meer in wilde. Onder volledige narcose terug gezet, nachtje ziekenhuis, etc...). Nu waren we er dit jaar in april weer en ik merkte dat ik toch wel wat bang en terughoudend was en dat het wat minder hard en soepel ging dan eerder.

Ik denk dat ik ook maar eens aan zo'n clinic mee moet doen. En een beetje je techniek bijschaven kan natuurlijk nooit kwaad
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Als je wat meer de kant van springen en drops op wilt is de (beginners) freeride clinic van Mikey's Bikeadventures ook een aanrader. Hebben Suravida en ik vijf jaar geleden gedaan (ik ben alles alweer kwijt, hoe'st bij jou Michiel? ;-) ).

Die doet trouwens ook "gewone" rijtechniekclinics, zou ik ook zo aanraden.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Afgelopen week in het bikepark in Livigno zelf maar eens een beetje wat geofend met springen en droppen, en dat gaat gelukkig nu stukken beter dan ten tijde van Mikeys cursus. ;-) (al blijf ik geen held, de beste jumps maak ik als ik lekker naar beneden aan het rijden ben er per ongeluk 1 onder de wielen doorkomt :lol: )
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

hmmm. twijfel ook om eens een clinic te doen op dit gebied. Zal eens ff gaan googelen. Misschien leuk om met meerdere te gaan?
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Het is een beetje een lang stukje geworden, maar hier mijn (uiterst positieve) ervaring van Mikey:
http://macreal.blogspot.nl/2015/08/mtb- ... -bike.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Met dan toch de foto's nog!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

@kermit; na jouw crash nu weer wat zekerder op de fiets? In frankrijk heb ik een paar keer gereden, maar was toch wel erg met de billen bij elkaar op momenten. zeker op stukken naar beneden met grind en rotsen. dan zit de crash (met name de gevolgen ervan) toch nog wel tussen de oren. een paar keer te vaak afgestapt...

afgelopen dinsdag een avondtraining mee gedaan met een clupje in Hoofddorp. conditie- maar ook techniek... met name het techniek deel is erg leuk. simpele oefeningetjes waar je toch van denkt 'he, dat heb ik eigenlijk nog niet zo onder de knie'.
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Gebruikersavatar
Tymon
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 276
Lid geworden op: zo 11 april 2010, 09:00
Mijn mountainbike: LV301 + On-One Lurcher!

MacReal schreef:Het is een beetje een lang stukje geworden, maar hier mijn (uiterst positieve) ervaring van Mikey:
http://macreal.blogspot.nl/2015/08/mtb- ... -bike.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Mooi verhaal! Ik heb gisteren de XC level3 gedaan bij Mikey. fantastisch!!!!

Heel veel geleerd over lichaamshouding, bochten en snelheid - juist geen snelheid bij technische passages.....

Daarnaast is het een superenthousiaste kerel die iedereen in de groep meeneemt op zijn/haar eigen niveau en aandachtspunten...

Nu nog even een jaar of twee oefenen en dan ga ik voor level4 ofzo :-)
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Dan ben jij dit denk ik?
Afbeelding

Zit er zelf ook aan te denken om level 4 er nog achteraan te gaan doen!
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Plaats reactie