Spinningfiets

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
nietsche
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 263
Lid geworden op: di 18 mei 2010, 21:07
Mijn mountainbike: The Tusker, Bionicon Reed

ABC schreef:Ik ben aan het oriënteren naar een spinningbike, maar de informatie is schaars. Ik ben van plan om 2 uur op de spinningfiets te gaan fietsen/trainen. Ik weet dat het vliegwiel belangrijk is, maar aangezien ik het puur in de winter gebruik (vooral bij slecht weer) wou ik er niet teveel aan uitgeven maar kwaliteit is voor mij ook belangrijk. Ik ben een fantieke fietser (ik rijd tochten van 50 t/m 100 km) is een 18kg vliegwiel wel voldoende? Ik zag deze fiets: Fitbike Spin Race 3(18kg vliegwiel,ketting aandrijving, 275,-),en heeft goede reviews: https://www.fitnessmerken.nl/fitbike-ra ... nbike.html" onclick="window.open(this.href);return false;

En zo ja, is deze spinningfiets kwalitatief wat of is het beter om iets meer uit te geven
Lijkt erg veel op diegene die ik heb, één advies, ga proef zitten. Die van mij zit zo slecht qua houding etc. dat ik na een kwartier al mateloos aan het balen ben. Afstelling van hoogte etc. kan alleen in stappen en geen enkele afstelling is voor mij enigzins acceptabel.
Plaats reactie