Water in de winterschoenen.

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
dadionysos
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: ma 8 februari 2010, 15:10
Contacteer:

Hebben jullie een idee hoe je water uit je waterdichte winterschoenen kan houden? Het loopt er nu aan de bovenkant gewoon in. Beenstukken worden nat en het gaat er uiteindelijk gewoon langs naar beneden. De beenstukken over de schoenen helpt niet. Waterdichte beenstukken leek me wel wat, maar die kon ik zo snel niet vinden.
http://www.RideMyMTB.com | Blog | Team RideMyMTB
hansdegebruiker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4900
Lid geworden op: zo 30 juli 2006, 22:15
Mijn mountainbike: Black adder & Niner air 9 carbon
Contacteer:

Overgang afplakken met leukoplast (de waterbestendige versie)
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Zitten je overschoenen wel strak genoeg? of gebruik je die geen?
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
dadionysos
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: ma 8 februari 2010, 15:10
Contacteer:

Leukoplast ga ik zeker proberen.

Ik doe ze zo strak mogelijk, maar er blijft een kiertje zichtbaar. Het beweegt natuurlijk altijd iets.
http://www.RideMyMTB.com | Blog | Team RideMyMTB
Gebruikersavatar
DaanCramer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2484
Lid geworden op: zo 14 augustus 2011, 20:24
Mijn mountainbike: Norco, Mondraker, Rocky Mountain
Contacteer:

Sealskin sokken kopen?
Houdt het water er niet uit maar met die sokken heb je er geen last van en lekker warm :wink:
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Waterdichte beenstukken gaan ook niet helpen, in tegendeel zelf denk ik, daar loopt het water nog harder vanaf.

Aftapen is ws de enige optie, of gewoon accepteren dat je nat word in de regen.
John77
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 333
Lid geworden op: zo 17 augustus 2014, 18:08

Reep van +-10cm breed stuk plastic rondom je been tapen, hier je broek overheen hangen en het plastic over je schoenrand heenhangen. Dan loopt het vanaf je broek over je schoen ipv in. Stukje vuilniszak of zo, werkt perfect.
the basic fact is no matter what you do to a turd - polish it, paint it, give it bling - it's still a turd, and there is nothing you can do about that underlying fact.
dadionysos
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: ma 8 februari 2010, 15:10
Contacteer:

japie carbon schreef:Waterdichte beenstukken gaan ook niet helpen, in tegendeel zelf denk ik, daar loopt het water nog harder vanaf.
Als ze dan weer over je schoen hangen, dan zou het wel weer goed gaan. Zo had ik het gisteren met mijn normale beenstukken.

Denk dat ik de volgende keer even met die tape ga proberen en anders doen we de normale schoenen weer aan. Daar loopt het water tenminste weer voor het grootste gedeelte uit. Bij die winterschoenen blijft het er in staan. Had die vooral gekocht om de kou tegen te gaan in de winter op weg naar mijn werk of een toertochtje.

Loopt bij Sealskin sokken het water er niet bij in aan de bovenkant of sluit dat heel goed af?
http://www.RideMyMTB.com | Blog | Team RideMyMTB
laular
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 381
Lid geworden op: zo 31 juli 2005, 13:43
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 8

Gisteren met fietsen hetzelfde probleem. Het bleef maar regenen en het water liep via mijn broek die door en door nat was mijn Goretex winterschoenen en Sealskin sokken in. Normaal loopt je sok/schoen leeg omdat ze niet waterdicht zijn, nu bleef er echter alles in zitten. Zo lang ik mijn schoenen/sokken draag is dit echter pas de 2e keer dat ik dit mee maak, voor de rest uitermate tevreden met deze combi.
Gebruikersavatar
DaanCramer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2484
Lid geworden op: zo 14 augustus 2011, 20:24
Mijn mountainbike: Norco, Mondraker, Rocky Mountain
Contacteer:

dadionysos schreef: Loopt bij Sealskin sokken het water er niet bij in aan de bovenkant of sluit dat heel goed af?
Ligt natuurlijk aan welke maat je koopt en de dikte van je kuiten :D

Bij mij komen de sokken to halverwege m'n kuiten en zitten dan redelijk goed afgesloten onder m'n lange broek.
Ik heb iig nog nooit water in m'n sokken gehad.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5574
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Sealskinz idd. Als er zoveel water naar beneden komt is het bijna onvermijdelijk dat er water in je schoenen komt. Ik heb de lange Sealskinz. Komt bijna tot onder mijn knie, daar sijpelt geen water in.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

En als je nog een setje gamaschen hebt, kun je dat proberen... Zou al een boel moeten kunnen tegenhouden!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
thja14
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: di 17 juni 2014, 11:55
Mijn mountainbike: Idworx SM met starre voorvork.

"waterdichte" collant (no rain, Fiandre) of beenstukken over je overschoenen doen, scheelt bij mij echt heel veel.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10372
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Bij stromende regen evt toch je oude setje shoecovers gebruiken. Helpt in de winter bij extreme kou tegen de kou, en bij continue regen tegen nattigheid via je enkels.

Niet onbelangrijk: welke winterschoen gebruik je. Er zijn er met mindere/betere afdichting. Maar bij stromende regen is geen enkele schoen er echt goed tegen bestand.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Henrik
All rounder
All rounder
Berichten: 90
Lid geworden op: zo 15 augustus 2004, 15:42
Mijn mountainbike: Groen en zwart!

Dice Oldskool schreef:Sealskinz idd. Als er zoveel water naar beneden komt is het bijna onvermijdelijk dat er water in je schoenen komt. Ik heb de lange Sealskinz. Komt bijna tot onder mijn knie, daar sijpelt geen water in.
Dat zou dan de oplossing zijn, de lange variant.

'Vroeger' gebruikte ik altijd de 'normale' hoogte Sealskinz sokken met mtb-en, prima, ook met regen, in het bos. Op de racefiets in de regen werkt het totaal niet. Die lopen dan spontaan vol.

Tegenwoordig gebruik ik steeds vaker overschoenen en gewone sokjes. Werkt ook, en zit lekkerder naar mijn mening.
Plaats reactie