kleding

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Plaats reactie
ramon
All rounder
All rounder
Berichten: 97
Lid geworden op: za 29 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: specialized stumpjumer comp fsr-2004
Contacteer:

weet niet of ik hier goed zit hoor, maar dacht gister even een kleding setje te kopen,, shirt-lange broek met afritsbare/klitteband pijpen en een binnen broek, en dan kreeg ik een paar sokken er bij, ja logisch voor 240 euro,

al met al is het maar een korte broek geworden, en shirt zien e nog wel,
maar wat ik eigenlijk wil zeggen, kosten zijn niet aan de lage kant zeg, van kleding, had het wel iets goedkoper verwacht,
themaniac
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3729
Lid geworden op: za 2 augustus 2003, 23:45
Mijn mountainbike: Scott Scale X0, Hope/ZTR
Contacteer:

Goed rondkijken en niet meteen iets kopen.

Maar de prijzen van gemiddelde kleding:

- Helm (hoort er ook bij) vanaf 55 euro heb je een goede tot en met 130 euro
-Handschoenen zomer: Vanaf 15 euro tm 30 euro
-Winterhandschoenen: Vanaf 25 euro tm 45
Lange winterbroek met zeem en bretels: Vanaf 80 euro tm 130
Korte broek met zeem en bretels: Vanaf 45 euro tm 100
Sokken: 10 tm 25 euro
schoenen: 70 tm 200 euro
Sporthemd: 20-35 euro
Trainingsjack (windstopper gevoerd): 75-135 euro
Shirt met lange mouwen: 30 tm 70 euro (zonder windstopper)

Kleding is duur, verschrikkelijk duur, maar het zit wel stukken beter dan de gewone kleding. Je moet de koopjes maar eens in de gaten houden en gewoon eens kijken naar aanbiedingen. Zelfs heb ik vorige week een Shimano shirt met lange mouwen gekocht, afgeprijsd van 50 voor 30.
ramon
All rounder
All rounder
Berichten: 97
Lid geworden op: za 29 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: specialized stumpjumer comp fsr-2004
Contacteer:

oke, geheel met je eens dat het duur is, maar of je echt alles nodig heb, daar heb ik mijn vraagtekens bij, kijk een broek is een must, met zeem dan he, maar de shirts/sokken/div soorten jassen,voor die mega bedragen, ik zie daar niet zosnel de meerwaarde van,
zakjes ed, heb je die nodig? je heb toch een camelback op je rug (ik dan)
maw een normaal shirt/jas/sokken, ed kan ook
guido_gorisse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: zo 16 november 2003, 19:34
Mijn mountainbike: Scott Scale 710
Contacteer:

Een fiets shirtje vind ik echt wel een must. Dit zit strakker waardoor het niet zo wappert en het voert het zweet af ipv dat het het zweet vast houdt. De iets strakkere fietsshirtjes houden je spieren ook beter warm als je even stil staat.
sgsdebruijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 17 november 2003, 22:27
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper M4 en nog wat Rocky's
Contacteer:

En wat dacht je van de sokken, rijd jij maar een sop de dikke katoenen sokken van de Hema of een stelletje fietssokken, bij de Hema's worden je voeten kout en nat en bij de fietssokken (die van Asso zijn heel mooi) blijven je voeten droog.

Verder is een thermoshirt onder je fietsshirt beter als een katoenen shirt hier ook hetzelfde verhaal als bij de sokken.

btw Ramon waar fiets jij altijd? rijd je wel eens marathons?
ramon
All rounder
All rounder
Berichten: 97
Lid geworden op: za 29 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: specialized stumpjumer comp fsr-2004
Contacteer:

tuurlijk snap ik dat allemaal, en idd is het met guur weer geen pretje om met low budget kleding te rijden, en door het weer gepakt te worden,

maar het verschil tussen fiets-kleding (wat je ook weer zo duur kanmaken als je wilt) en de ,zoals jij het noemt ,hema-kleding, istuurlijk weel heel groot,

nee sorry heb nog nooit een marathon gereden,

kom zelf uit ZH en hier is tuurlijk niet zoveel, fiets daarom in/drunen en bij amerongen. en in bakenland (spanje)
Marang
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 268
Lid geworden op: wo 31 maart 2004, 08:25
Mijn mountainbike: Cannondale

- fietssokken waren laatst bij het kruidvat in de aanbieding (coolmax stof)
- (onder) shirtjes waren laatst bij de Aldi in de aanbieding
- gewone fietsshirts waren ook bij de kruidvat voor weinig.

M.a.w. hou dit soort zaken in de gaten .... en de aanbiedingen bij de LBS ... je staat er soms van te kijken hoeveel % eraf gaat.

Ik vind fietskleding persoonlijk ook errug duur. Ik heb wel een goede broek met zeem gekocht voor 60 euro ofzo.

Edit: kleding met daarop reclame van je LBS is meestal nog redelijk geprijst en van een goede kwaliteit.
sgsdebruijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 17 november 2003, 22:27
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper M4 en nog wat Rocky's
Contacteer:

Bij Hopmans in Bergen op Zoom haal ik vaak wat mooi spul weg wat dan in de aanbieding is, laatst een windstopper van ruim 110 euro voor 40 euro!! geel met zwart van Castelli.

Kort shirt voor 29 euro ipv 67.50 ook Castelli!!

Van de winter een Gore fietsjack van 169? voor 89 euro!

Verder ga ik niet voor lul rijden met allemaal duffe reclames op mijn toch al duur betaalde kleding, ik lijk wel gek.

Lekker effen / retro spul is het mooiste (vind ik).
Brum
Genius
Genius
Berichten: 3747
Lid geworden op: wo 5 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: FS + SS en nog een paar
Contacteer:

Of gewoon een club joinen, daar krijg je kleren voor schandalig lage prijzen! Doe ik ook, enkel broeken koop ik los omdat ik die liever wat betere koop gezien het feit dat mn zadel (SLR) iig de comfort niet leveren gaat...
guido_gorisse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: zo 16 november 2003, 19:34
Mijn mountainbike: Scott Scale 710
Contacteer:

Brum schreef:Of gewoon een club joinen, daar krijg je kleren voor schandalig lage prijzen! Doe ik ook, enkel broeken koop ik los omdat ik die liever wat betere koop gezien het feit dat mn zadel (SLR) iig de comfort niet leveren gaat...

Misschien een ander zadel :wink:
Klopt ik koop bij ons op de club een heel setje kleding (broek, shirt, jack) voor het geld waar je bij de LBS niet eens één fatsoenlijk shirt voor koopt.
Plaats reactie