Misselijk bij intensief trainen?

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
DL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 355
Lid geworden op: wo 13 maart 2002, 02:00

ik kan me nog een rit in Zeddam (of was het Rhenen) herinneren. RT was er ook bij, als altijd achteraan, maar opeens was ie echt weg. Had ook met misselijkheid te maken.

RT, nog tips?

:D
robiba
All rounder
All rounder
Berichten: 116
Lid geworden op: di 26 augustus 2003, 13:53
Mijn mountainbike: cube reaction 2003
Contacteer:

Bikerking schreef:, kan ik wel eens een gevoel van misselijkheid over mij heen krijgen. ?
Is gewoon een teken dat je zwanger bent, gewoon doorfietsen
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

DL schreef:ik kan me nog een rit in Zeddam (of was het Rhenen) herinneren. RT was er ook bij, als altijd achteraan, maar opeens was ie echt weg. Had ook met misselijkheid te maken.

RT, nog tips?

:D
Hahahahaha de tering... was een beetje gaar van nieuwe pillen...

maar daarna nooit geen last meer van gehad...
dus tjsa...

maar heb geen tips want train nooit (daarom zit ik ook altijd achteraan)

btw. was in rheden
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Bikerking
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: vr 11 juli 2003, 12:21
Mijn mountainbike: Koga Miyata X-Sport

Nieuwe pillen?? WTF? Watvoor pillen?
1 voor iedereen
Marieke
Reporter
Reporter
Berichten: 2056
Lid geworden op: di 22 april 2003, 11:52
Mijn mountainbike: Specialized Diverge

Ahem : ben benieuwd naar het antwoord maar daarna weer on topic ok ?


Goed misselijk, ja hoor, Wel eens kotsend bovenaan een alp gestaan, en huilend tegelijk......
Maar toen ik vroeger nog kon hardlopen, had ik het vaker. Nu is het zeldzaam.
goed eten en drinken...
Marcoooooo
All rounder
All rounder
Berichten: 74
Lid geworden op: di 15 oktober 2002, 20:46
Mijn mountainbike: Santos SCC02, XT2004, Marzocchi MXC 63 mm, R. Ralph

Mariekemeisje schreef:Ahem : ben benieuwd naar het antwoord maar daarna weer on topic ok ?


Goed misselijk, ja hoor, Wel eens kotsend bovenaan een alp gestaan, en huilend tegelijk......
Maar toen ik vroeger nog kon hardlopen, had ik het vaker. Nu is het zeldzaam.
goed eten en drinken...
hardlopen is door het schokken bij het neerkomen ook iets misselijk makender
nuclear_girl
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: vr 9 januari 2004, 12:04
Mijn mountainbike: SCC02

Wat vooral kan helpen is iets eten waar langzaam opneembare suikers inzitten zoals bijvoorbeeld een boterham. Het suiker uit een banaan of mueslireep kan helpen als je al misselijk bent.... dit vult je suiker namelijk erg snel aan.
En wat ook werkt is gewoon een paar dagen van te voren beginnen met extra koolhydraten eten.
Marang
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 268
Lid geworden op: wo 31 maart 2004, 08:25
Mijn mountainbike: Cannondale

Hmm ... misselijk, duizelig waren voor mij o.a. redenen om 1 - 1,5 jaar geleden te stoppen met mtb'en. Ik had het gevoel dat ik bijna flauw zou vallen. Helaas heb ik deze symptomen ook bij fitness ... en gek genoeg niet bij squash maar dat komt waarschijnlijk door de krachtsinspanning

Ik ga nu het mtb'en weer proberen op te pakken en probeer rekening te houden met (allemaal uit dit forum geleerd :-D ) :
- goed eten
- ruim van tevoren eten
- ademhaling
- hartslagmeten
- goed drinken

Eens kijken of het wat wordt dit jaar :-q
themaniac
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3729
Lid geworden op: za 2 augustus 2003, 23:45
Mijn mountainbike: Scott Scale X0, Hope/ZTR
Contacteer:

Ik ken het gevoel. Je zit op je fiets: TRAPPEN TRAPPEN TRAPPEN want je tijd moet verbeterd worden, het lijkt wel alsof je in een waas rijdt. Het komt allemaal iets minder goed door dan normaal.
Ik heb het meestal als ik vol ga en dan stop omdat ik klaar ben met de route, maar ja dan praat je soms ook over een hartslag van 160 gemiddeld en 190-210 maximaal.

Verder merk ik dat ik veel moet eten, ik eet sowieso al heel veel tussendoor enzo. Koop van die muesli repen, liga bla bla bla, en nog wat van die dingen die verrekte veel KJ geven.

Maar ik zou zeggen: rij eens net iets minder hard, ipv 20 overal 18 en kijk eens of het dan beter gaat. Je kunt beter van 18 naar 19 gaan, dan meteen 20 gemiddeld rijden en in een zwarte waas belanden.
JD
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: vr 21 maart 2003, 00:43
Mijn mountainbike: Cannondale Winterbike +++ Onza T-Raptor

Ik merk het vooral bij zuurstof tekort, maarja...als cara-patiënt...scheelt dan weer dat ik volgens mij eerder aan m'n zuurstoflimiet zit dan aan een hartslaglimiet.
T-Raptor - Trap-tor - Triallllll
TBIKER
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 245
Lid geworden op: ma 30 september 2002, 10:31

Ik ga kotsen van ontbijtkoek, dus dat eet ik er na. Ook krasantjes werken bij mij alles omhoog. Als je écht diep gaat, dus minstens 10 minuten álles uit de kast dan is het niet raar dat je misselijk wordt als je binnen het uur van te voren redelijk veel gegeten hebt...

Men eet twee bananen op een dag: Ik heb altijd gehoord dat je daarvan moeilijk kan poepen :~
Marang
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 268
Lid geworden op: wo 31 maart 2004, 08:25
Mijn mountainbike: Cannondale

TBIKER schreef: Men eet twee bananen op een dag: Ik heb altijd gehoord dat je daarvan moeilijk kan poepen :~
Gewoon wat koffie drinken of vezels eten en het vliegt eruit :-q
Bikerking
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: vr 11 juli 2003, 12:21
Mijn mountainbike: Koga Miyata X-Sport

themaniac schreef: Maar ik zou zeggen: rij eens net iets minder hard, ipv 20 overal 18 en kijk eens of het dan beter gaat. Je kunt beter van 18 naar 19 gaan, dan meteen 20 gemiddeld rijden en in een zwarte waas belanden.
Ik rijd altijd minimaal gemiddeld 22 - 26 en daar zit meestal het bos en de duinen ook bij inbegrepen.
1 voor iedereen
Walter
Genius
Genius
Berichten: 1838
Lid geworden op: ma 1 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Super Light "met" en een On One Inbred "zonder".
Contacteer:

Bikerking schreef:
themaniac schreef: Maar ik zou zeggen: rij eens net iets minder hard, ipv 20 overal 18 en kijk eens of het dan beter gaat. Je kunt beter van 18 naar 19 gaan, dan meteen 20 gemiddeld rijden en in een zwarte waas belanden.
Ik rijd altijd minimaal gemiddeld 22 - 26 en daar zit meestal het bos en de duinen ook bij inbegrepen.
Als we jou dan nog maar bij kunnen houden...

Wanneer je misselijk wordt, ben je meestal te diep gegaan.
Dus iets rustiger aan, kan geen kwaad. Geen idee hoe lang jouw fietstochten zijn, maar al je kruit in de 1e helft verschieten levert niet veel op.
Verder kan je door tekort aan suikers en dan de plotselinge aanvulling daarvan, energiereep/drank of andere "zoetigheid, flink in de war raken qua suikerspiegel.
Regelmatig kleine hoeveelheden eten en driken onder het fietsen is beter dan af en toe pauzeren en je volproppen.
Wachten tot je honger of dorst hebt is altijd verkeerd.
Valley
All rounder
All rounder
Berichten: 72
Lid geworden op: ma 13 januari 2003, 10:08

Bikerking schreef: Ik rijd altijd minimaal gemiddeld 22 - 26 en daar zit meestal het bos en de duinen ook bij inbegrepen.
Op Schoorl zei je? Okee dan rij je dus altijd minimaal tussen de 33,5 en 40 min over een rondje... Zou moeten kunnen voor de landelijke toppers onder ons? :o

Overigens heb je m.i. op een echt MTB-parcours als Schoorl niet veel aan een hartslagmeter als je daarmee bijvoorbeeld onder je omslagpunt wilt blijven rijden. Op de stijle klimmen schiet je toch wel ruim over je omslagpunt heen (of je moet gaan wandelen).

Persoonlijk eet ik altijd minstens 1,5 uur van te voren, normaal ontbijt of lunch. Daar drink ik dan wat meer water bij dan normaal. Een kwartier voor de start van een training drink ik dan een bidon AA aangelengd met water. Belangrijkste bij mij om niet beroerd te worden na een training is dat ik voldoende zouten weer opneem. Ik drink dan ook ruim een halve liter bouillon direct na een terugkomst.
Plaats reactie