Moddertechniek.....?....

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
marx504
All rounder
All rounder
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 27 april 2011, 22:08
Mijn mountainbike: Vintage Cannondale, Singular Swift met optioneel een Rohloff en lefty; very vintage gazelle CXSS

en de volgende stap........sneeuw!
One Life, live it
uni
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 260
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 10:04
Contacteer:

Ik wil het, ik wil het, ik wil het !!!!
Er zijn maar weinig dingen zo mooi als geconcentreerd door de sneeuw heen jassen.
Het glibbert en glijdt en het maakt je fiets nog schoon ook, geen slijtage door sneeuw hooguit dat je het puntje van je neus kwijtraakt :winkie:
Lossrijder
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: vr 16 november 2012, 00:12
Mijn mountainbike: Scott Scale 60; Cheetah Mountain Spirit

Wat me opvalt is dat er redelijk brede allround banden worden aangeraden. Ik rijd nu in de herfst met een 2.0 bandje (Smart Sam), dat valt me in de modder helemaal niet tegen. Ze snijden aardig door de blubber en hebben redelijk grip op gladde hellingen. Gladde wortels is een ander verhaal ...
Ik was van plan om voor de winter juist nog smallere banden te kopen, zodat de hele boel minder snel vastkoekt. Iemand al ervaring met Continental Mud King 1.8?
uni
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 260
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 10:04
Contacteer:

Geen ervaring mee, ik speel meer met de bandenspanning dan verschillende banden.
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

kwa bandjes: roro 2.1 voor en achter. smaller is beter in de bagger idd. glijden doe je altijd maar vind dat met deze bandjes best onder controle te houden. goeie balans helpt ook. en verder gas op die lollie ja!! :D
life starts @ 150bpm...
hansdegebruiker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4900
Lid geworden op: zo 30 juli 2006, 22:15
Mijn mountainbike: Black adder & Niner air 9 carbon
Contacteer:

Gewoon rhino's eronder
Gebruikersavatar
J2.0
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1990
Lid geworden op: wo 14 mei 2008, 13:13
Mijn mountainbike: haat asfalt!
Contacteer:

Lossrijder schreef:Wat me opvalt is dat er redelijk brede allround banden worden aangeraden. Ik rijd nu in de herfst met een 2.0 bandje (Smart Sam), dat valt me in de modder helemaal niet tegen. Ze snijden aardig door de blubber en hebben redelijk grip op gladde hellingen. Gladde wortels is een ander verhaal ...
Ik was van plan om voor de winter juist nog smallere banden te kopen, zodat de hele boel minder snel vastkoekt. Iemand al ervaring met Continental Mud King 1.8?
Dat is ook de truuk.
Dunnere banden snijden dieper in de modder.

Ik rij zelf momenteel met voor RoRo en achter Specialized Renegade. Slide en glide zeg maar. Maar wel leuk!
Ik ben net een konijn... Dol op wortels!

http://www.lakebike24.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bestmtbroute.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ATBBikersracingteam.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
meridabiker2012
All rounder
All rounder
Berichten: 127
Lid geworden op: zo 2 december 2012, 12:47
Mijn mountainbike: Cube Attention SL29/Bulls Pro 8.80 Racing

Hier in Zeeland, Heinkenszand en omstreken kun je leuk op je gemakje trainen. Hier zijn zat off-road paadjes met grind, modder waar je zou kunnen oefenen om aan je vertrouwen en techniek te werken.
Waar een wil is, is een weg.....en waar geen weg is kun je mountainbiken
Karel Offeringa
All rounder
All rounder
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 16 december 2012, 11:56
Mijn mountainbike: Ghost EBS PRO 29 2013

Iemand nog tips als 15 à 30cm in modder weg zakt? of kan je dan alleen nog lopen.
Ik heb voor en achter nobby nic maar die vinden nu zo veel modder ook niet leuk meer.
Weet iemand nog zwaarder profiel maar in wel zelfde breedte als NN 29x2.25?.
Of dat is hopeloos?, Banden druk getest met 1.8 en ook 2bar helpt niet veel.
Francois
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1195
Lid geworden op: wo 2 augustus 2006, 19:00
Mijn mountainbike: Gifgroene Stalen 29" en een Mosterdgele Gravelracer

Soms moet je gewoon afstappen...maar verder zo licht mogelijk trappen en niet teveel sturen...ik heb op mijn fully achter de Specialized Ground Control in 2.3 en voor de Purgatory Control in 2.2, beide grof profiel en tubeless gemaakt... ergens rond 1.8 bar. Op zich goed te doen, maar soms lopen de noppen vol en dan is het einde oefening. Vandaag nog ondervonden :-{
Op mijn HT heb ik Black Panther Xtreme in 2.0, gewoon met biba op 2bar, en die doen het verbazingwekkend goed..ook in de dikke prut. 15 a 30 cm is natuurlijk extreem en dan is het kijken hoe ver je komt...hopelijk heb je hoge schoenen mocht je moeten lopen :D
Specialized Epic, Croix de Fer en een race masjien
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

Karel Offeringa schreef:Iemand nog tips als 15 à 30cm in modder weg zakt? of kan je dan alleen nog lopen.
Ik heb voor en achter nobby nic maar die vinden nu zo veel modder ook niet leuk meer.
Weet iemand nog zwaarder profiel maar in wel zelfde breedte als NN 29x2.25?.
Of dat is hopeloos?, Banden druk getest met 1.8 en ook 2bar helpt niet veel.
is al meerdere keren aangegeven...: dunner banden snijden beter door de modder, lijkt me zeker in gevalletje tot 30cm mud wel beter... 2.25 is dan denk ik aardig hopeloos. :bier:
life starts @ 150bpm...
Gebruikersavatar
The_smoker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 152
Lid geworden op: do 11 juli 2013, 20:26
Mijn mountainbike: S-Works Stumpjumper World Cup 2015

Nog een goede tip!!
Als het rechts droog is en het midden is vieze drap EN je wil nog snel 2 anderen voorbij steken....
Wacht dan tot na de drap :D
https://www.youtube.com/watch?v=1TKnbW1 ... uhORzHNMJg" onclick="window.open(this.href);return false;
S-Works Stumpjumper World Cup 2015
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 4&t=117035" onclick="window.open(this.href);return false;
Spoormeisje
All rounder
All rounder
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 21 oktober 2012, 20:09
Mijn mountainbike: Canyon AL SLX 29

Mijn moddertechniek aardig kunnen opvijzelen tijdens de TT in Sprundel afgelopen zondag :-P
Afbeelding
edkars
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: di 19 augustus 2008, 23:28
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper comp 29
Contacteer:

En hoe ging het?
http://www.strava.com/athletes/682636" onclick="window.open(this.href);return false;

Hey ho, let's go!
Spoormeisje
All rounder
All rounder
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 21 oktober 2012, 20:09
Mijn mountainbike: Canyon AL SLX 29

edkars schreef:En hoe ging het?
Viel niet tegen.... :D
Naarmate de rit vorderde ging het modder rijden als beter...mede dankzij alle opgedane tips in dit topic :-)
Merk inderdaad, hoe harder je erdoor durft hoe makkelijker.... Vind het trouwens altijd heel jaloersmakend en knap wanneer mede MTBers mij inhalen op die blubber paden. Lijkt soms wel of ze op een droge weg rijden zo snel gaan ze door de blubberzooi :-D Vind dat mooi om te zien... :-q Ik merk dat ik dan echt nog kracht te kort kom en veel te leren heb.
Dus ik blijf trainen, trainen, trainen :wink:
Plaats reactie