Moddertechniek.....?....

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
QriZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 680
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 21:47
Mijn mountainbike: Specialized SJ Elite Carbon HT 29 2014

Ik fiets de laatste weken ook gewoon door, ondanks het slechte weer, of het moet écht dagen geregend hebben; anders raak ik mijn kilometers in de benen teveel kwijt. Gisteren was het ook weer flink vettig, maar ik moet zeggen dat het me steeds beter afgaat. Ben ook wat experimenteren met steeds lagere bandenspanning; dat scheelt echt enorm. Dit in combinatie met inderdaad een niet te hoog verzet en niet teveel kracht op het stuur. Wat voor mij ook helpt is je ellebogen zover mogelijk naar buiten voor meer stabiliteit. Ik kijk wel uit naar de tijd dat je na een rit de fiets gewoon weg kunt zetten, in plaats van een uur poetsen.
Gaat het nu weer over het fietsen?
Gebruikersavatar
kingjoop
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 571
Lid geworden op: zo 4 november 2012, 19:14
Mijn mountainbike: GT Fury Worldcup 2016, GT Sanction Team 2017, GT Speed Serie 2015, Trek Fuel-EX 8 2013
Contacteer:

modder rijden is mooiste wat er is 8) :D :-q

stuur in de richting zetten waar je heen wilt en niet te veel tegensturen als die gaat trekken.. je cadans constant houden (belangrijk) en rustig doorploegen.. probeer je gewicht op beide assen te verdelen.. en durf van de modder te genieten.. accepteer het smerig worden en je hebt de meeste schik in de grootste bagger zooi :winkie:
M'n speeltjes
===============
GT Fury Worldcup 2016
Trek Fuel EX8 2013
GT Speed series 2015 (BMX)
GT Force 2018
modderfietser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 22:35

Moddertechniek is zo 2015. Door alle regen ligt er bijna geen modder meer op de routes. :lol: :lol:

2016 is het jaar van de watertechniek: gewoon gaan en genieten dat het lukt.
Kniehoge waterdichte sokken zijn heel fijn met deze omstandigheden. :P

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Miker V
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 285
Lid geworden op: za 23 augustus 2008, 01:45
Mijn mountainbike: Xtrail X0, Canyon Nerve CF 9.0
Contacteer:

Hoor diverse dingen over kadans. Is vooral ook heel erg afhankelijk van het type band/profiel.

Mijn recente ervaring:
Modder gereden met Nobby Nic voor en versleten Racing Ralph achter. Niks dan glijden en wielspin. Snelheid houden, heel goed je spoor kiezen en vooral niet de explosief op de trappers waren nodig. Te klein verzet-->wielspin, stilstand en natte voeten.

Week daarna door dezelfde modder met een hele oude no-name tractorband met heel grof en hard profiel. Loopt voor geen meter op de weg of op normale zandpaden, maar in de modder super veel grip. Welk spoor maakte ineens niet meer uit, en bij kracht zetten niet of nauwelijks last van wielspin. Klein verzet was geen probleem. Dit geeft heel veel vertrouwen als je de modder in rijdt, maar vanwege de extreem hoge rolweerstand kost het op de overige stukken heel veel energie. Is dus een kwestie van keuzes...

Plassen op het pad: soms is de beste weg er midden doorheen (plassen staan vaak op de plaatsen waar de ondergrond het hardste is en het water het minst goed wegloopt). MAAR.... water heeft ook de neiging om het diepste punt op te zoeken. Het kan dus zomaar zijn dat je in een diepe kuil rijdt in plaats van een dun laagje water. Het blijft dus soms een gok.... :winkie: :winkie:
Gebruikersavatar
Glenn-biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 659
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 02:22
Mijn mountainbike: Is een bij elkaar geraapt zooitje

http://www.mtbroutes.nl/nieuws/39-nieuw ... mud-trails" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Is dat toevallig in de buurt van Nunspeet, modderfietser ?
Daar hadden wij zuks laatst ook, lastig de weg zoeken....
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
modderfietser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 22:35

tiewrap schreef:Is dat toevallig in de buurt van Nunspeet, modderfietser ?
Daar hadden wij zuks laatst ook, lastig de weg zoeken....

Nee, dit is de vaste route van Dwingeloo.
Bij de middelste foto was ik de route kwijt. Ik ging eerst rechtdoor maar daar was nergens een pad te zien dat uit het water kwam. Naar rechts was een sloot en die ging na 20 meter over in de route.
Sommige stukken waren best wel diep, dieper dan ik dacht, het geeft wel een hoop lol dat het lukt om fietsend door zo'n bak water heen te komen.
De foto is van twee weken geleden. Komend weekend is de toertocht van Ruinen, de lus van de 100 km gaat door dit gebied. Dan zal het nog niet helemaal opgedroogd zijn. :P
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

modderfietser schreef:
tiewrap schreef:Is dat toevallig in de buurt van Nunspeet, modderfietser ?
Daar hadden wij zuks laatst ook, lastig de weg zoeken....

Nee, dit is de vaste route van Dwingeloo.
Bij de middelste foto was ik de route kwijt. Ik ging eerst rechtdoor maar daar was nergens een pad te zien dat uit het water kwam. Naar rechts was een sloot en die ging na 20 meter over in de route.
Sommige stukken waren best wel diep, dieper dan ik dacht, het geeft wel een hoop lol dat het lukt om fietsend door zo'n bak water heen te komen.
De foto is van twee weken geleden. Komend weekend is de toertocht van Ruinen, de lus van de 100 km gaat door dit gebied. Dan zal het nog niet helemaal opgedroogd zijn. :P
ik ken de plekken inderdaad.. het is bar en boos daar :winkie:


Die middelste foto is rechts aanhouden in het midden van de plas...
Dit alles met dank aan sbb natuurmonumenten en drents landschap. Het dwingelderveld word steeds natter.. nog ff en de route kan opgedoekt worden
Plaats reactie