hello
binnenkort heb ik mijn eerst oerdegelijke mtb, een nieuwe trek 6500.
http://www.trekbikes.com/bikes/2004/mountain/6500e.jsp
met een super trek slr-frame, pilot c vork en deore-en lx versnellingen.
Ik vroeg mij het volgende af: is er verschil tussen deore (front) en lx (achterderailleur)? en is er groot verschil tussen lx en xt?
Misschien dat ik op termijn beetje upgrade, maar eerst ff checken uiteraard. Iedereen stelt xt bijna gelijk als basisvereiste denk ik soms. Ik vraag me trouwens af hoeveel je betaalt om betere remmen te plaatsen, en van lx naar xt up te graden... .
Bovendien vroeg ik mij af of iemand deze 6500 (2004) heeft en wat ie er van vind, en of iemand een review weet staan van de LAATSTE 6500 (2004)? enkel ouwe gereviewde modellen vind ik op het net, alvast bedankt...
experts, laat u gaan
lx-xt ? trek 6500 (2004)
Van Deore tot XTR wordt de kwaliteit en werking steeds een stukje beter. Verschillen zitten met name in betere materialen, vooral wat lagering betreft. Gevolg is dat de levensduur wat langer is en het allemaal wat lekkerder werkt.
Ik denk dat je met Deore - LX best een tijdje toe kunt voordat je toe bent aan iets nieuws. Dan gewoon upgraden naar XT ( www.bike2build.nl heeft wel wat leuke prijsindicaties)
Ik denk dat je met Deore - LX best een tijdje toe kunt voordat je toe bent aan iets nieuws. Dan gewoon upgraden naar XT ( www.bike2build.nl heeft wel wat leuke prijsindicaties)
Turn it up • Bring the noise • I'm on a horse.
-
- Extreme Biker
- Berichten: 874
- Lid geworden op: di 2 april 2002, 02:00
- Mijn mountainbike: Storck Rebel Pro
- Contacteer:
Deore en LX zijn goed genoeg voor recreatief gebruik. Het meeste verschil zit in gewicht, kwaliteit van de materialen, levensduur, schakelprecisie, looks. Maar een goed afgestelde Deore achter derailleur schakelt nog steeds heel fijn. Verschil tussen een Deore of LX voorderailleur zal je wel niet merken. XT is voor fanatiek en wedstrijd gebruik. XTR is ontwikkeld voor wedstrijdrijders/marathon rijders, of mensen met teveel geld.
Don't just train... train right.
-
- All rounder
- Berichten: 68
- Lid geworden op: di 27 mei 2003, 18:33
- Mijn mountainbike: Airborne Liberator
- Contacteer:
Over die remmen: je zou magura hs 33 erop kunnen zetten, als je het er zelf op zet, zit je rond de 170 euro (winkelwaarde!). Als je met 'betere remmen' meer remkracht bedoeld, zou ik voor de disc versie gaan. Er zitten dan standaard hydrolische shimano schijfremmen op en die zijn zeker niet verkeerd (kost alleen wel wat meer).
als je discs laat opsteken, hoeveel betaal je dat in de winkel? allicht een pak geld
wat is het verschil met die magura hs 33, zijn dat v-brakes, of..
SCHIJFREMMEN ALS EXTRA:
REMMEN: Shimano M525 hydraulic disc w/alloy levers (die zitten er dus niet basic op, ). ben is benieuwd
wat is het verschil met die magura hs 33, zijn dat v-brakes, of..
SCHIJFREMMEN ALS EXTRA:
REMMEN: Shimano M525 hydraulic disc w/alloy levers (die zitten er dus niet basic op, ). ben is benieuwd
-
- Mtb fanaat
- Berichten: 49
- Lid geworden op: di 23 april 2002, 02:00
- Mijn mountainbike: STORCK REBEL RACE
- Contacteer:
Dit is een hs33:brunette schreef:als je discs laat opsteken, hoeveel betaal je dat in de winkel? allicht een pak geld
wat is het verschil met die magura hs 33, zijn dat v-brakes, of..
SCHIJFREMMEN ALS EXTRA:
REMMEN: Shimano M525 hydraulic disc w/alloy levers (die zitten er dus niet basic op, ). ben is benieuwd
http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=2982
Het zijn dus hydraulische velgremmen.
Als je later nog schijven wilt monteren moet je er wel rekening mee houden dat je nieuwe naven en spaken moet kopen!
Lock-out is voor mensen zonder techniek.
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 337
- Lid geworden op: zo 14 juli 2002, 12:19
- Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 900
- Contacteer:
Je hoeft alleen dat setje HS33 te kopen, die werken gewoon met je huidige wielen. HS33 zijn zo goed als onderhoudsvrij en de blokjes slijten niet snel. Je fietsenmaker zal wel je wel een prijsopgave kunnen geven. Ik denk dat je dan op zon 175 euro moet rekenen.
. .. ... .... ..... ......http://www.get-id.nl...... ..... .... ... .. .
-
- All rounder
- Berichten: 68
- Lid geworden op: di 27 mei 2003, 18:33
- Mijn mountainbike: Airborne Liberator
- Contacteer:
Als je na verloop van tijd schijfremmen wilt monteren, moet je nieuwe wielen erin steken, aangezien de wielen die nu in die bike zitten niet geschikt zijn voor schijfremmen. Ik zal in jouw geval gewoon voor de hs 33 gaan of de disc versie. Als je hs33 neemt, vraag dan bij aankoop meteen aan je fietsenboer of hij ze erop wilt zetten en regel met hem een leuk prijsje
hmm, die hs 33 zien er wel beresterke remmen uit! te doene prijs ook nog!
stomme vraag, denk ik; die trek 6500 kan je met basisremmen krijgen, of disc-brakes, is dat niet hetzelfde als schijfremmen, ja toch?
maar dan wordt met andere wielen geleverd of zo?
kwestie van nog wat bij te leren!
stomme vraag, denk ik; die trek 6500 kan je met basisremmen krijgen, of disc-brakes, is dat niet hetzelfde als schijfremmen, ja toch?
maar dan wordt met andere wielen geleverd of zo?
kwestie van nog wat bij te leren!
disk- brakes zijn inderdaad schijfremmenbrunette schreef:hmm, die hs 33 zien er wel beresterke remmen uit! te doene prijs ook nog!
stomme vraag, denk ik; die trek 6500 kan je met basisremmen krijgen, of disc-brakes, is dat niet hetzelfde als schijfremmen, ja toch?
maar dan wordt met andere wielen geleverd of zo?
kwestie van nog wat bij te leren!
er komen dan inderdad andere wielen in omdat je naven nodig hebt
waar je schijfjes op gedraaid moeten worden.
maar je remmen upgraden naar XT...
Ik (persoonlijk, nou ja.. Walter ook) zijn niet zo'n fan van die parallel push
systemen en zou er eerder Deore remmen (niet de remgrepen) op zetten
o een setje Avid's
Maar Magura HS-33 is ook een zeer verstandige keuze voor een upgrade
RT
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl