Het algemene Voorsteltopic voor (nieuwe) forumgebruikers

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
Loet
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: do 30 augustus 2012, 22:57
Mijn mountainbike: Stevens

Dank je wel, en ik laat me zeker niet gek maken!
:)
G Hospers
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 2 september 2012, 22:10
Mijn mountainbike: Cube Ltd

Hallo bikers,

Ik heb Gerrit Hospers Ben van het bouwjaar 1980 en kom uit Vriezenveen.
Ik heb dit voor jaar een cube ltd gekocht en wil het atb fietsen weer op pakken.
elena75
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 3 september 2012, 21:58

Hoi
ik zal mij even voorstellen ik lees al een tijdje mee met verschillende onderwerpen om een beetje wegwijs te worden in het mountainbike gebeuren
mijn naam is Elena en kom uit noord-holland

ik ben zelf nog op zoek naar een eigen mountainbike en dat is best lastig maar ga er zeker uitkomen met dit forum als steun :-)
ik fiets samen met mijn zusje sinds een maand dus nog totaal niet ervaren maar vind het wel erg leuk

nu nog een eigen lekkere mtb en dan is het helemaal top
R>J
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 3 september 2012, 23:00
Mijn mountainbike: Trek Superfly 100 AL Elite

Hallo,
Mijn naam is Ruud, ik woon in beek (montferland) ben 23 jaar en mountainbike sinds 4 maanden.
Nadat ik een Trek 6300 (2011) aangeschaft had en ongeveer een kleine 750 km gefietst in het bos, en op de weg, toch veel last gekregen van mijn rug.

Nu een Trek superfly 100 Elite (2012) aangeschaft, ik hoop hier veel kilometers en plezier mee te mogen maken!
Maarten1984
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: di 4 september 2012, 11:43

Dag allemaal,

Mijn naam is Maarten (28) en ben hier vooral om me te laten informeren.
Ben nog 'groen' en wil graag meer leren. Ook op zoek naar een 2ehands MTB. Ik zal een nieuw topic openen waar ik wat advertenties opzet voor advies.

Groet, Maarten
AJblom
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: di 4 september 2012, 16:50

Hallo allemaal,

Mijn naam is Arie-Jacob Blom en ik ben 23 jaar. Momenteel zit ik in het laatste jaar van mijn studie Technische Bedrijfskunde in Groningen.

In verband met een stage die ik moet gaan volgen ben ik op zoek naar een degelijke MTB voor een lage prijs. In eerste instantie had ik geen zin om me voor dit forum aan te melden, maar na een aantal berichten gelezen te hebben, ben ik tot de conclusie gekomen dat ik jullie hulp er goed bij kan gebruiken. Op deze manier hoop ik tot een goede aankoop te komen waar ik lang van kan genieten.

Ik duik nu het forum in om mijn vragen los te laten.

Gegroet!
Lordbrago
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 3 september 2012, 20:12
Mijn mountainbike: Ne heelen oude

Ik stel me hierbij ook maar even voor,

Ik ben namelijk Bram, 21 jaar, (dit is niet het slimste wat ik nu ga zeggen) en afkomstig uit België (Arendonk, gelegen tegen de Nederlandse grens in het midden tussen Turnhout en Eindhoven).
Ik ben beginnen fietsen samen met men vader (die reed vorig jaar scherpenheuvel-hapert). En ik dacht, dat kan ik beter... Nu zijn we een aantal maanden verder, en zoals iedereen hier wel denk ik, heb ik de mtb-bacterie ook te pakken.

Momenteel rijd ik nog op een Minerva (ne gele!) maar vraagt me nie wat dat er allemaal ophangt, dat moet ik nog eens uitzoeken.
Mijn routes liggen voornamelijk in de Vlaamse en de Nederlandse kempen, al kan ik van een ritje in de Ardennen of aan de kust ook enorm genieten.

Voorts kom ik hier op het forum om tips op te doen, en mijn ervaringen te delen en jullie ervaringen te lezen en zo weer verder te kunnen...


Groeten Bram
npostma
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 261
Lid geworden op: vr 3 augustus 2012, 07:36
Mijn mountainbike: Sensa sella Comp special 2012

@Lordbrago dat is vragen om een inkoppertje ;-)
Bike: Sensa Sella Comp 29er (Standaard)
Activiteiten: http://runkeeper.com/user/npostma/activity/" onclick="window.open(this.href);return false;
EXS
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 5 september 2012, 04:04
Mijn mountainbike: Trek 3500 disc

Hallo allemaal,

Ik ben 32 jaar en heb recent een Trek 3500 Disc gekocht om naar mijn werk te fietsen. In het begin zal ik voornamelijk over de weg fietsen met hopelijk wel veel doorsteekjes. Zodra mijn conditie "goed" is (heb vele jaren niet gefietst op wat voor fiets dan ook) zal ik een meer geschikte MTB aanschaffen voor het meer serieuze, niet asfaltgerelateerde werk.

Pas sinds een paar dagen bekend met dit forum, maar hoop er nog lang te blijven.

Groeten,

EXS

(omg. Utrecht)
'There's a way to do it better - find it.'
BaRRt
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 5 september 2012, 20:37
Mijn mountainbike: Bulls Pro 9000

Hallo allemaal!

Zal me dan toch ook maar even voorstellen. Ik ben Bart 24 en woon in Hilversum. Een week of 3 terug met een vriend van mij mee geweest naar Lage Vuursche. Beviel me erg goed, dus heb gelijk een paar goede bandjes gekocht en ben inmiddels nog 3 keer geweest.
Erg leuke hobby om naast mijn andere hobby te combineren die ik helaas ook wel vaker zou willen doen. Ik doe namelijk ook aan motorracen.
In de schuur stond nog de mountainbike van mijn broertje die inmiddels al wel zo'n 10 jaar oud is, maar echt heel weinig op gefietst is. Dit is een Bulls fiets niet heel bijzonder, maar voor een beginner als ik een prima fiets!

plaatjes voor de beeldvorming zijn natuurlijk altijd leuk:
Afbeelding
Afbeelding
Life is racing, Everything else is just waiting. #58
Appie83
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: di 19 juni 2012, 19:24
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR 2016; Cube LTD Pro 2015; BMC Granfondo GF02 2015

Goeienavond allemaal,

Ook ik ben nieuw op het forum en zal me dus even voorstellen.

Ben Albert, 28 jaar oud/jong, samenwonend in Leeuwarden en werkzaam in Gorredijk. Heb jaren m'n rondjes gemaakt op de racefiets en de ATB, waarbij ik de laatste twee jaar steeds vaker met de ATB op de MTB paden belande. Vooral op natte dagen kom je er al snel achter dat ATB banden en blubber niet samen gaan, dus half jaartje terug maar eens de ATB voorzien van goed profiel. Resultaat was dat de MTB parcoursen nog leuker werden...

Omdat ik het toch wel jammer vond om m'n iets te licht afgemonteerde ATB (Gazelle Impulse) waar ik altijd zuinig op was helemaal de vernieling in te trappen in de blubber, heb ik enkele maanden geleden afscheid van het oude beestje genomen en mijzelf voorzien van een echte MTB. Na wat speurwerk via Google hier op het forum terecht gekomen, waar ik vooral het topic http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... =3&t=29213 als zeer verhelderend en nuttig heb ervaren. Onder het mom van "Het moet goed, maar het moet ook leuk blijven" is de keuze gevallen op een nieuwe zwarte Cube LTD Race, waar ik nu al zo'n twee maanden erg veel plezier aan beleef.

Afbeelding

Ik ben geregeld te vinden op de MTB routes van Appelscha en Havelte. Een enkele keer fiets ik wel eens in Wieringerwerf. Ben helaas in de meeste mooie MTB gebieden (nog) niet bekend genoeg om ook buiten de uitgezette routes de mooie paden te vinden, maar heb al een aantal Let's ride topics gezien dus zal vast wel goed komen om een keer bij een ander groepje aan te sluiten.

Groet,
Albert
KhaZ
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: wo 19 januari 2005, 18:53
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead 3, 2012

Hallo allemaal, ben redelijk nieuw hier, paar jaar niet geweest. Ik ben Maarten, woon in Soest. Ik ga het mountainbiken weer oppakken! Plan is om vaak de Lage Vuursche route te gaan rijden. Vanmiddag een Bulls Copperhead 3 (2012) besteld, mooi ding, volgende week ergens ophalen.
Robert1982
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 7 september 2012, 08:45

Hoi mensen! Mijn fiets heeft inmiddels een jaar of vijf werkloos in de schuur gestaan.... :oops: :oops:
Afgelopen weekend heb ik de boel even weer een beetje "opgeknapt" (nieuwe remvloeistof, hier en daar wat olie,
versnellingen een beetje afgesteld).

Afgelopen woensdag is het grote MTB-avontuur weer begonnen! Ben je net lekker aan de gang... Begint je schijfrem
aan te lopen, en niet een klein beetje... Nee gewoon wiel geblokkeerd (teveel remvloeistof?)... Natuurlijk geen
gereedschap mee genomen (dom, dom :wink:). Maargoed, na mijn schijfrem eens gegoogled te hebben (Giant MPH3) kwam
ik tot de conclusie dat er maar iets nieuws op moet.

Zie mijn (komende) post in "gezocht" :lol: :D

Lekker eerste post direct op de verkeerde plek :oops: :oops: :wink:
RaJean
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 29 juli 2012, 09:02

Hai allemaal, mijn naam is RaJean (38) uit Schiedam.
Na twintig jaar ben ik er weer aan toe om lekker te gaan mountainbiken. Net zoals 20 jaar geleden doe ik dat met een overjarig model Specialized StumpJumper Comp - maar mijn hemel, wat is de techniek vooruit gegaan. Met name qua remmen, banden en vering!

De nieuwe 2012 StumpJumper heeft er nu 150km aan trails op staan; iedere woensdag een rondje Bergschenhoek en in het weekend probeer ik telkens een andere trail te rijden. Intussen afgevinkt:
-Bergschenhoek
-Spaarnwoude
-Schoorl
-Langedijk
-Dorst
-Waalre (de vier lussen)

Het is wel geweldig dat er nu zulke geplande en onderhouden trails bestaan! Hulde voor hen die daar zoveel werk in stoppen!
Toen ik zo tussen 1988-1992 mountainbikete bestond dat nog niet en vond je gewoon zelf je hazenpaadjes door het - in mijn geval - Veluwse boslandschap.

Ik hoop hier veel kennis en informatie te vinden, alsook ervaringen te delen over deze voor mij oude, geliefde hobby.

Foto's van mijn bike vind je hier

Paar previews:
Afbeelding

Afbeelding
Nokker
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 9 september 2012, 16:43

Hallo allemaal,

Ik ben Nick, 24 jaar, sinds kort woonachtig in Zwolle en deze zomer begonnen met mountainbiken.
Momenteel rij ik rond op een Cube Attention, volledig Deore LX afgemonteerd. Na veel topics op dit forum gelezen te hebben, kwam ik tot de conclusie dat dit een prima 'beginnersfiets' is.

Na mijn eerste rondje in de bossen bij Hattem vanochtend, kwam ik terug vol met vragen. Ik zal alle reeds aanwezige topics op dit forum hier goed voor kunnen gebruiken hoop ik. Mountainbiken vergt namelijk toch wel een stuk meer techniek dan slechts de pedalen rond laten gaan. Hoe om te gaan met mul zand, blokkerende wielen bij afdalingen etc.

Groeten,

Nick
Plaats reactie