Het algemene Voorsteltopic voor (nieuwe) forumgebruikers

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
Stefan1990
All rounder
All rounder
Berichten: 71
Lid geworden op: di 17 juli 2018, 17:47

Hi all,

Even voorstellen. Ik ben Stefan, 28 jaar oud en woon in Uitgeest.

Een poosje geleden heb ik een leuke mtb (Tomac Automatic 120) op de kop kunnen tikken en heb inmiddels al wat mooie ritjes kunnen maken. Uiteraard ben ik nog een beginner, maar haal er nu al onwijs veel plezier uit.

Ik hoop hier veel leerzame info te vinden en uiteraard leuke contacten op te doen.
Punicajack
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 22 juli 2018, 19:31
Mijn mountainbike: Merida Big Nine 500

Laat ik me ook netjes voorstellen. Ik ben Jack en woon in Malden sinds een jaar. Ik heb het een tijdje geprobeerd op een (oude)racefiets, maar dat was niet helemaal mijn ding. Ik ben ook erg gek op motor rijden en ik heb niet heel lang geleden eens een offroad cursus gedaan, dat vond ik misschien nog wel het mooiste.

Ik heb hiervoor een tijd midden in de Utrechtse heuvelrug gewoond en wel vaker getipt om eens te gaan MTB-en. Omdat ik toch weer in de buurt van een (van horen zeggen) mooi MTB gebied woon, heb ik de knoop doorgehakt en ik ben momenteel bijna een week in het bezit van een Merida Big Nine 500.

Ik heb er 3 ritjes opzitten en ik vind het fantastisch! Ik denk dat ik de juiste keuze gemaakt heb.

Ik denk dat ik hier nog wel goede tips en tricks te weten kan komen en het zou leuk zijn om wat mede MTB-ers in de buurt te leren kennen.
Jer_81
All rounder
All rounder
Berichten: 60
Lid geworden op: do 19 juli 2018, 16:54

Dan zal ik me ook maar voorstellen als 3e vandaag. Ik ben Jeroen en na een paar jaar op de racefiets leek het me wel leuk om eens het toer seizoen in goede conditie in te gaan. Ik hoop de conditie op peil te houden op de MTB in de herfst winter maar verwacht ook regelmatig in mooier weer gebruik te maken van de MTB. Heb onlangs een Cube Analog gekocht om de eerste stapjes in de MTB wereld te zetten. De fiets wordt binnenkort geleverd.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Een hoop nieuwe aanwas, welkom :-q
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Welkom hier, stel je vragen gerust, er is bijna altijd wel een goed antwoord.
Sneeuwmonster
Underdog84
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 29 juli 2018, 22:51

Hallo ,

Ik ben Nico.
Jonge man van 33 die al ruim 15 jaar niet meer gesport heeft.
Vorig jaar kwam mijn maat met het idee te gaan mtben. Ik fiets gekocht, fietsen kwam er niet van.
Tot vorige maand bleek dat mijn maat dacht dat ik het niet kon vol houden.
Heb mezelf nu dus een doel gesteld. Ik kan namelijk wel fietsen en het vol houden ook.
Ben begonnen op een gare trek waarvan ik gaandeweg achter kwam dat echt niets deugde.
Toch een paar weken vol gehouden om te kijken of ik het leuk vind.
Vind het echt super. Zeker met dit weer.
Hoop wel dat ik het met minder weer ook vol houd!
Sinds 2 weken bulls copperhead 3. Fietst beter.
Ben nu elk weekend op de fiets te vinden.
Vraag mijn maat elke keer mee. Maar hij wil niet. Kan het niet vol houden denk ik.
Ik ben zelf ook nog niet de snelste. Maar we komen er wel.

Heb al tijdje hier rond gekeken. Veel tips en tricks geleerd van internet. Heb me nu maar ingeschreven.

Wil niet zeggen dat ik veel post. Maar mocht ik iets te vragen hebben dan doe ik dat.

Vandaag route Someren gereden. Moeilijkheidsgraad is makkelijk. Maar was mijn eerste complete lus. Dus ik ben trots.

Groeten

Nico
Underdog84
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 29 juli 2018, 22:51

Oh Ja,

Hoe post ik hier fotos.

Mvg

Nico
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Welkom en als je het echt leuk vind is dat volhouden geen probleem ;-)

Voor foto's, zie de faq:
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 37&t=53630" onclick="window.open(this.href);return false;
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
EazyGrunn
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 08:12
Mijn mountainbike: Specialized Chisel

Hallo,

tijdens de zoektocht naar "wat doet dat on - off hendeltje op mn XT derallieur " ben ik op deze site terecht gekomen...en antwoord gevonden op mn vraag.


En daarna me aangemeld en dan ook maar even voorstellen.
Ik ben 61 en kom uit Groningen.
Ben sinds februari 2018 in het bezit van een Specialized Chisel en rij voornamelijk toertochten.

Zal hier vast antwoorden vinden op mn vragen....en anders stel ik ze wel.

EazyGrunn
Lamppie
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 3 augustus 2018, 20:10

Hoi allemaal,

Door ziekte en weer op krabbelen, van de doktoren te horen gekregen dat ik meer moet bewegen voor mijn conditie. Ben 58 jaar oud en woon in Zuidoost Brabant.
Dus MTB gekocht, want ik wilde niet meer met mijn hoofd lager zitten dan mijn kont :lol: (racefiets). Nu dus een Bulls sharptail 3 disk 29 gekocht.
Nu komen er best wel wat vragen op zetten dus maar eens gaan zoeken en zo kom ik hier terecht.

Lamppie
MiTi
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: za 4 augustus 2018, 22:19

Hoi allemaal

Ik heb hier net een account aangemaakt terwijl ik nog niet eens in het bezit ben van een mountainbike.
Wel heb ik vanmiddag op 3 proefgereden en de Cube Access WS race beviel me het beste. Grote kans dus dat het die wordt.
Verder ben ik een vrouw van 47 jaar. Ik heb geen enkele ervaring met mountainbikes, in het verleden zat ik op de racefiets.
In mijn vrije tijd ben ik ook nog werkzaam als Spinning®️instructrice wat ik geweldig vind om te doen.
Ik hoop veel te leren van jullie en nog enthousiaster te worden!
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ook allemaal welkom op ons forum :-q
Vooral lekker genieten van het fietsen en als er vragen komen, er zwerft hier altijd wel iemand rond die er een antwoord op kan geven ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Met 47 de jongste van de 3 nieuwe leden, leuk! Welkom allen :D
Henri 1977
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: di 7 augustus 2018, 11:06

Hallo allemaal, mijn naam is Henri.
Ik ben 40 jaar en woonachtig in Veghel.
Vroeger (klinkt oud, ik weet het) vele uurtjes doorgebracht op mijn mountainbike.
Vlak voordat ik ermee stopte een mooie fiets aangeschaft (Giant ATX-880 uit 2000) die tot voor kort stond weg te stoffen in de berging.
Weinig kilometers op die fiets gemaakt en de fiets is al 15 jaar niet aangeraakt.
Van de week de fiets uit de berging getrokken en voorzien van nieuwe binnenbanden.
De tand des tijds heeft ook mijn fiets niet onberoerd gelaten, en dus zal ik de komende tijd wel met wat vragen op de proppen komen.
Ik weet het, de fiets is 18 jaar oud. Maar het is een lichtgewicht frame (1400 gram) ziet er nog pico bello uit en ik heb geen zin om 1000-1500 Euro af te tikken voor iets beters. Ik knap liever dit model op, en wellicht met 1 of meerdere upgrades.
Helena#
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 8 augustus 2018, 19:58

Hallo mijn naam: is Helena ik ben 54 jaar ik wil mijn conditie weer op peil brengen ja wat ga je dan doen?
geen type voor een sportschool,geen type om baantjes te zwemmen.
ik heb geen hond meer waar ik met veel plezier mee ging wandelen in het bos,ik hou veel van het bos!
En aangezien ik een broer heb en een zoon die aan moutainbike doen.
dacht ik ja dat wil ik graag,ik heb mij verdiept in wat voor moutainbike's er zijn want ik wil zeker weten wat goed bij mij past.
mijn broer zei dat deze fiets het best voor mij was om te beginnen ( Trek x-caliber 7 wsd ) ik wil tot 600,- euro gaan of iets er boven,ik durf geen 2e hands te kopen,omdat ik het niet vertrouw,en dat ik dan een miskoop heb gekocht.
mijn broer zei wel hou er rekening mee dat je geen 20 meer bent en dat je kuilen,flinke bochten en bomen
tegen komt!
ik wil eerst natuurlijk op een rustig pad beginnen! en ik wil het gewoon! even lekker je hoofd leeg maken ik heb nog geen moutainbike gekocht.
En ik wil graag met een maatje dit doen ( vrouw of man ) in de omgeving van Veenendaal.
Plaats reactie