Het algemene Voorsteltopic voor (nieuwe) forumgebruikers

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kickman
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 28 september 2018, 21:57
Mijn mountainbike: Trek X-Caliber 9 2019

Aloha,

Na een aantal jaren geleden een aantal keer in Houffalize wezen biken en afgelopen zomer in Winterberg lekker bezig te zijn geweest, besloten om er maar voor te gaan. Aanschaf van een bike, een hardtail welteverstaan. Woon in A'dam Noord, dus om de hoek van het Twiske waar een aantal parcoursen zijn.
Nu op zoek naar een goede fietsenwinkel. Fiets wordt aangeschaft via het NFP, dus een stukkie goedkoper dan direct uit de eigen portomonee.
Heb d'r TREK in..
MBT-MTB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 21 oktober 2018, 16:23

Goedemiddag,

Ik ben Bas en na het regelmatig raadplegen van dit forum, mezelf nu ook maar eens aangemeld.
Ik ben me nu vooral nog aan het oriënteren op mountainbike gebied (zo volg ik nu een clinic).

Ik hoop hier veel goede tips te krijgen en te vinden!

Groetjes!
Gebruikersavatar
Morsbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 8 augustus 2012, 09:24
Mijn mountainbike: Trek Procaliber 9.7

MBT-MTB schreef: zo 21 oktober 2018, 16:28 Goedemiddag,

Ik ben Bas en na het regelmatig raadplegen van dit forum, mezelf nu ook maar eens aangemeld.
Ik ben me nu vooral nog aan het oriënteren op mountainbike gebied (zo volg ik nu een clinic).

Ik hoop hier veel goede tips te krijgen en te vinden!

Groetjes!
Een clinic... goed begin :-q
welkom trouwens :-D
Vaak bu-j te bange!

Mijn bike
Gebruikersavatar
markindealpen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 220
Lid geworden op: vr 7 april 2017, 21:07
Mijn mountainbike: UHR

Ik moet me ook eens fatsoenlijk voorstellen. Ik kijk al een tijdje op dit leerzame forum. Ik rij inmiddels al een dik jaar op mijn mountainbike rond, vooral UHR. Toen ik in Zeist kwam wonen heb ik gelijk een mtb (cube LTD pro 29er) aangeschaft, heerlijk rijden hier. Af en toe pak ik de auto om wat verder te gaan rijden. Ik heb me van de zomer getrakteerd op een fully, de Canyon Spectral, omdat ik in het buitenland en ook bikeparks (wil) ga rijden.
Propain Tyee AL
Kona Big Honzo DL
{Canyon Spectral AL }
Kona Rove st
{Cube ltd pro}
OllyNL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: di 23 oktober 2018, 16:09
Mijn mountainbike: Canyon Strive 2023

Hi! Ik ben Olivier, 29 jaar.

Z'n 15 jaar geleden in Schoorl redelijk wat mtb'ing gedaan (casual maar fanatiek), ook een keertje in de Alpen in de zomer gefietst en altijd gaaf gevonden. Nu jaren op wat sportschool en karten na eigenlijk geen dingen meer gedaan waar ik echt die adrenine kick weer van krijg. Dus in de fietsen gedoken en veel youtube gekeken en hier rond gekeken. Meteen maar een fiets besteld want fuck it, de Calibre bossnutt Evo. Nu nog een een helm, schoenen en broek oid en gaan.

Ik woon in Zandvoort dus kan iig om de hoek al beginnen en dan ook Noordwijk mee pakken. Hopelijk dit jaar nog een paar keer fietsen voordat het echt vies koud wordt. Ben van plan na wat conditie en skills te hebben opgebouwd richting ardennen, Duitsland en de Alpen te gaan volgend jaar.

Mochten er mensen in de regio Haarlem, Zandvoort etc mij een paar rondes op sleeptouw willen nemen lijkt mij dat gezellig en leerzaam :)

Grt Olly
Mtb: Canyon Strive Underdog 2023

Racefiets: Canyon CF SL 7 Etap
S.R.
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: za 3 november 2018, 17:58

Hallo allemaal!

De laatste tijd heb ik regelmatig het forum bezocht, en al een aantal handige tips en informatie gevonden. Ik rijd zelf sinds kort op een Cube Attention SL (2018) rond, en bevalt tot nu toe zeer goed ;)

Ik hoop hier in ieder geval nog veel te leren, en wellicht wat bij te dragen aan de forum-discussies.
Noorderkracht
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: za 10 november 2018, 10:40

Hallo allemaal,

Al een paar weekjes aan het lezen hier, maar kreeg mij maar niet geregistreerd. Nu opnieuw de activatiemail aangevraagd (wat ik al tien keer had gedaan en met drie e-mailadressen geregistreerd) is het binnen één minuut gelukt.

Student in Groningen, 24 jaar en dus aardig wat tijd om te fietsen. Ik fiets in januari drie jaar en daarvoor sportschool en daarvoor voetbal eersteklas. Twee jaar amateur gereden (direct gestart met wedstrijden) en voor komend jaar opgenomen in een elite-team.

Twee korte seizoenen op de cyclocrosser gereden, maar aangezien ik geen wedstrijden op deze fiets meer rijd en alleen de veldtoertochten rijd, de cyclocrosser verkocht en vorige week een mtb gekocht. Een mooi tweedehandsje, al zeg ik het zelf. Het is een Focus Black Forest, volgens mij ergens van 2013. Technische stukken gingen me al prima af op de crosser, maar kan nu nog harder met de mtb.
Siouxi
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: di 7 augustus 2018, 22:47
Mijn mountainbike: Cube LTD SL Blackline 2017

Hallo,

Lees ook al een aantal weken mee op dit boeiende forum.
Marc
49 jaar.
Om wat overtollige kilo’s kwijt te raken na jaren weer eens een fiets gekocht.
En hiermee het afgelopen seizoen de omgeving van Wageningen onveilig gemaakt.
Oversteek naar Rhenen moet nog gemaakt worden ;-)

Cube LTD SL Blackline 2017 (29”)
Bubblewrap
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 5 december 2018, 19:43
Mijn mountainbike: UHR

Hallo iedereen,

Ik ben Erik, 38 jaar oud. Een aantal jaar geleden viel mij ineens op dat er mensen met grote snelheid over de smalle paadjes hier in het bos in Rhenen vlogen. Geinig, maar ik hou helemaal niet van fietsen. :winkie: Anderhalf jaar geleden stond er dan toch een Cube LTD race op de stoep. Sindsdien ben ik niet van de fiets te slaan. Wat niet zegt dat ik er niet af en toe eens naast lig. :roll: Zoekend naar manieren om mijn skills te verbeteren kwam ik hier uit. Dus, hoi, hier ben ik. :winkie:
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Wij van wc eend :winkie:

Welkom!
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Welkom Erik!
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Jan F.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: ma 25 juni 2018, 17:47
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy

MacReal schreef: do 5 juli 2018, 07:29 Welkom :bier:

Pas maar op, zo ben ik ook begonnen. Inmiddels is de motor weg en hangen er drie mountainbikes in de schuur :roll:
Krijg je nog gelijk ook...crossmotor verkocht en een Kona Kahuna ervoor terug gekocht....

Groet, Jan
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Jan F. schreef: do 6 december 2018, 20:12
MacReal schreef: do 5 juli 2018, 07:29 Welkom :bier:

Pas maar op, zo ben ik ook begonnen. Inmiddels is de motor weg en hangen er drie mountainbikes in de schuur :roll:
Krijg je nog gelijk ook...crossmotor verkocht en een Kona Kahuna ervoor terug gekocht....

Groet, Jan
Wijsheid komt met de jaren :winkie:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Dooie77
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 2 januari 2019, 03:14

Hallo MTB'ers.

Na al veel te hebben gelezen op dit forum, maar besloten om me aan te melden.
Ik ben Stefan 41 jaar en beginnend biker uit Gouda.
Vorig jaar heb ik een cube acid 2017 model gekocht en ben ik gaan biken.
Inmiddels al wat kleine upgrades gedaan en wat trails gepakt.
Ik hoop hier nog meer te leren over goeie upgrades en mooie trails.

Groet,

stefan :-q
Bassie1404
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 5 december 2018, 09:32

Hallo, zal mezelf even voorstellen...
Ricardo, 40 ook uit Gouda
Ik rij zelf een cube attention 2018, na eerst op een oudje wat rondjes te hebben gemaakt.
Heb al een paar leuke trails gereden, en wil er nog veel meer gaan doen!

Grts
Plaats reactie