Het algemene Voorsteltopic voor (nieuwe) forumgebruikers

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
Joost1982
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 9 oktober 2017, 22:18

Hallo

Ik ben joost kom uit omgeving nijmegen en ben een beginner .
Wil wat aan mijn algehele conditie gaan doen maar daar ben ik nog wel even druk mee.
Heb een gebruikte checker mighty pig gekocht welke voorzien is van redelijke componenten om eerst maar eens te kijken of ik het echt wat vind .
Helaas kan ik weinig vinden over de fiets mischien dat er mensen zijn met goede ervaringen .
Upgraden kan altijd heb ik al diverse malen gelezen dus .
Gebruikersavatar
Side swipe
All rounder
All rounder
Berichten: 102
Lid geworden op: wo 6 september 2017, 14:24
Mijn mountainbike: Cube AMS 120 Race (2013)

awinkel schreef:Je zou eens kunnen kijken op http://www.gpsies.com" onclick="window.open(this.href);return false;.
Hier kan je een plaats opgeven en nog wat voorkeuren (zoals route geschikt voor de mtb) en dan bijbehorende routes zoeken.
Rondom Vaassen moet je meer dan genoeg routes kunnen vinden! Is een erg mooie omgeving! :-q

Ik heb inmiddels wel een hoop nieuwe bospaden gevonden. :-q

De omgeving was wel redelijk bekend MAAR dan alleen de ruiterpaden. Met 1pk mag je lang niet overal komen en met de fiets dus wel en kom er nu pas achter dat er zulke leuke routes zijn op een steenworp afstand.. :lol:
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Dat is het leuke van mountainbiken. Je komt vaak ergens waar je anders nooit gekomen was en ontdekt zo de mooiste plekken.
Leintje
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 30 oktober 2017, 18:21

Hoi,

Ik zal mezelf ook even voorstellen. Ik ben Leintje, 44, woon in Zuid-Limburg. Ik sport graag en ga beginnen met mountainbiken. Ik ben hier op het forum terecht gekomen omdat ik informatie zocht. Die heb ik ook gevonden. Super. Het draadje 'bikeadvies voor beginners' is echt top.
Ik ben nu dik een maand aan het verkennen welke fiets ik wil gaan aanschaffen. Ik heb er een op het oog, maar helaas is die niet meer in productie. Ook mijn tweede keus is niet meer beschikbaar. Bij de fietsenzaken waar ik ben geweest kreeg ik niet echt eenduidig advies over hoe nu verder. Dus ik wil graag hier mijn vragen komen stellen. Ik hoor graag jullie mening over mijn dilemma. Ik ga eens kijken of ik er een draadje over kan opstarten, waar ik mijn dilemma kan voorleggen.

Groeten,
Leintje
harold01
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 5 november 2017, 16:29

Hallo allemaal.
Ik ben harold , en kom uit venlo.
Ik weet niet precies waar ik moet om mij aan te melden.
Sinds kort ook aan het mountenbiken ,de nodige kleding gekocht , helmpie .
Bevalt me goed , en daarom wilde ik me hier ook aanmelden.
Altyd leuk om dingen te zien, en te leren van anderen.
thnx gr harold
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Hi Harold,

Nou hier dus. In het Show Your Stuff topic mag ook maar dan moet je wel wat te showen hebben ;)

Crossposten (dezelfde post op meerdere plekken plaatsen) is dan weer niet de bedoeling. Meer informatie over hoe het forum werkt vind je oa. in de FAQ'S
Bartvr
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: zo 5 november 2017, 21:34

Hi all,

Na jaren mee lezen nu eindelijk een account aangemaakt.
Fiets al een jaar of 8 ongeveer 1x in de week.
Tot vorige week altijd gefiets op een Cannondale trail sl3, maar nu geüpgrade naar een echte fiets!! :)
Mijn nieuwe trots is een Kona HeiHei.

Grtz Bart
Busfever
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 30 oktober 2017, 21:05

Goedenavond allen

Na jaren van twijfel toch maar weer een mounainbike gekocht. Aangezien ik aan de rand van de heugelrug woon, duurt het 5 minuten om op een van de bospaden te zitten.
Sticker geregeld nog die van 2016/2017 en lekker fietsen.

Groet Mark
Danton
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: za 11 november 2017, 13:46
Mijn mountainbike: Bulls Wild FLow 1 (2017)

Goedemiddag allemaal!

Mijn naam is Danny (29j) en ik ben sinds een maand de eigenaar van een Bulls Wild Flow 1.

Huidige accessoires:
- Spank Oozy Trail Vibrocore 760mm handlebar
- Spank Oozy Trail 65mm stem
- ESI Chunky handvatten
- Fabric Line Elite Shallow (lime) zadel
- Topeak spatborden (voor ww ritjes)
- Superstar Components Nano X pedalen
- Lizard Skins Cache zadeltas
- SP Connect telefoon-/GoPro houders
- Fietspomp, bidonhouder, etc...

In het verleden heb ik ooit een standaard Bulls gehad en heb ik een tweetal keren in de Ardennen gefietst.

De afgelopen paar weken ben ik meerdere malen in de Herpense Duinen geweest om de fiets te testen/ leren kennen en het MTB parcours te verkennen.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Danton op wo 6 december 2017, 13:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Morsbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 8 augustus 2012, 09:24
Mijn mountainbike: Trek Procaliber 9.7

Welkom op dit onnavolgbare rn tijdverslindende forum :-q

Leuke fiets! Bang om een vies pak te krijgen? :tong
Vaak bu-j te bange!

Mijn bike
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Dat zijn idd een paar serieuze spatlappen :)
internetboarder
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 12 november 2017, 09:48

Een goede morgen,

Ik ben Rudy aka de internetboarder.
Onlangs heb ik een nieuwe fiets gekocht om me oude hobby weer wat leven in te blazen.
Moet dit forum nog even doorkrijgen , maar ben ook aktief op andere flora zoals skoda carclean en drc.
Maar goed hier gaat het om fietsen , wat ik graag doe op me Scott Scale . Dat valt alleen niet echt mee met een druk gezins leven , maar ik ga me best doen. Pas geleden nog dakfietdragers aangeschaft om wat verderop te kunnen rijden..

Greets :D :-q
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Hoi,

Mijn naam is Victor, 40 jaar en geboren Amsterdammer.
Heb eigenlijk vanaf mijn 20e tot kort nooit meer gefietst (Ja heel erg), maar ben een tijdje terug weer de liefde gaan voelen voor fietsen en het fietsen. Vond als tiener klussen aan mijn fiets altijd leuk en dat heb ik momenteel weer. In 2 jaar tijd enkele fietsen in zeer slechte staat opgeknapt, sommigen heb ik nog. Mijn favoriet is een 2012 cannondale bad boy rigid. Die staat nu op 40mm gravelbanden en dat is eigenlijk mijn allrounder in en rondom Amsterdam. Verder heb ik sinds kort een paar klassiekers zoals een Delta V uit 93, een Beast of the East uit 93 (die wilde ik als tiener altijd hebben maar toen kon het niet) en verder een Ridley Blaze 26" Fully voor het echte "MTB" werk (al moet dat met al mijn andere fietsen ook kunnen).
Gebruikersavatar
Bergje
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: di 5 december 2017, 12:20

Hallo,
Ook ik zal me even voorstellen als nieuw forumlid.
Mijn naam is Bernard, 37 jaar oud, wonende in omgeving Rotterdam. Ik ben met het 'mountainbike-virus' besmet door mijn neef, die heel lang op me in heeft gepraat om het eens te proberen:p En ja, ik was inderdaad vrij snel verkocht. Nu doe ik het sinds een paar maanden met regelmaat (meestal 1-2 keer per week) en dat bevalt erg goed. Dit forum lijkt me wel handig voor wat tips rondom spullen, routes enz.
Spiertz
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 6 december 2017, 15:48
Mijn mountainbike: Gaint talon 3 ge 2018

Goedemiddag allemaal,

Zal me even voorstellen als nieuw lid op het forum,
Ik ben Corné 32 jr oud en woonachtig in Venlo.
Met het mountainbike begonnen door een vriend van me.
Het forum leek me wel leuk om op aan te melden omdat er natuurlijk een hoop info op te vinden is en de gezelligheid natuurlijk.

Groetjes
Plaats reactie