Het algemene Voorsteltopic voor (nieuwe) forumgebruikers

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Het is jammer dat er in Gouda zelf niet zoveel te beleven valt qua MTB, maar je zit er wel ideaal om alle kanten op te kunnen met de auto :-q
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Herbert de vegt
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: za 12 januari 2019, 23:12

Hoi allemaal.

Ik ben nieuw hier. En zal me even voorstellen.
Mijn naam is Herbert de vegt ben 37 jaar en woon in Noordwolde in Friesland.
Ik ben Dj en run mijn eigen Drive-in show.
Daarnaast mountainbike ik al 15 jaar. Ik heb een merida big nine uit 2015. Met shimano slx schakel spul en remmen van magura f4 .de rest is nog origineel.
Ik bike veel in Appelscha want dat ligt het dichtst hier in de buurt. Zo af en toe ga ik wel ergens anders heen zoals Havelte of beetsterzwaag, sleen ben ik ook wel een paar keer geweest. Ik heb een youtube account waar ik van allerlei filmpjes plaats, waaronder ook van het mountainbiken. Wil je die zien zoek dan even naar Mrprimerm en dan Dj Herbert. Vergeet dan niet om dan even je te abonneren op mijn kanaal om op de hoogte te blijven van mijn filmpjes. Verder zit ik ook op Strava onder mijn naam Herbert de vegt. Lijkt me weleens leuk om met mensen die hier ook in de buurt wonen een groepje te maken die zo af en toe ook ergens willen samen fietsen. Wil je meer weten vraag het gerust.

Groetjes herbert
Mendicus
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: do 1 november 2018, 08:25

Goedenavond,

Ik lees al een paar jaar veel mee op dit forum, heb er veel van geleerd en mezelf nu ook maar eens aangemeld.
Ik rijd een heel oude Giant Boulder, die ik volledig heb omgebouwd en opnieuw geverfd. En daarnaast sinds 2016 een Mango Point AR gravel racer waar ik veel lol aan beleef. Mijn thuis routes zijn LV en HV en op de Mango rijd ik vaak woon werk ritten over de heuvelrug.

Groeten.
Wildfire
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 246
Lid geworden op: zo 11 oktober 2009, 19:18

Kom hier al weer een tijdje kijken maarzal me ook maar eens voorstellen.
Ben Marald kom van het eiland Schouwen-Duiveland en ben een wekelijkse fietser zowel op de mtb als een wegfiets. Jaren op een 26” rockmachine wildfire gereden wat heerlijk is, maar kwam er achter de een 29” ook wel lekker rijd door wat zanderige ondergrond dus voor 1 Zeeland is dit wel handig. Omdat ik het enkele blad voor echt heerlijk vond rijden dus een Canyon Exeed aangeschaft voor erbij met een eagle aandrijving!

Ben vaak in Westenschouwen te vinden (lekker pittig rondje) maar Oostvoorne Dorst en Vlaardingen zijn goed aan te rijden en vermaak me er goed!

Beetje om me heen aan t kijken om een keer wat verder weg een leuke ronde te maken (heuvelrug, Drunen of zelfs de Ardennen)

Hierbij een kijkje op mijn “stalen” ros!

Afbeelding
Gert83
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: do 31 januari 2019, 18:01

Hallo Allemaal ik zal me hier ook even voorstellen.

Mijn naam is Gert 35 uit Barendrecht, ik ben me momenteel aan het oriënteren om een MTB aan te schaffen.
Ik heb altijd een racefiets gehad maar ben toe aan wat anders. Ik heb al gezien dat er genoeg te lezen valt op het forum, daar ga ik me de komende tijd ook mee bezig houden!

Greetz Gert :D
CarpeDimi
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: do 14 februari 2019, 23:09

Hallo allemaal!

Ik zal me even netjes voorstellen. Ik ben Dimitri, 45 jaartjes jong en woon in Landgraaf. Ik ben me aan het oriënteren op een nieuwe mountainbike. Mijn oude raleigh mag met pensioen na 18 jaar.
Ik woon naast de deur van een aantal mooie mountainbike routes die ik wel weer eens wil gaan verkennen.
Vragen? Stel ze gerust. :-q

Met vriendelijke groet,

Dimitri
Bikee
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: do 14 februari 2019, 13:39

Ik ben Bikee, nieuw op dit forum en wil me even netjes voorstellen. Een vijftal jaar geleden ben ik door allerlei omstandigheden gestopt met mountainbiken, maar heb het altijd gemist. Vorig jaar heb ik de draad weer opgenomen en heb ondertussen alweer heel wat kilometers afgelegd. Zalig gevoel van vrijheid in de open natuur! Ik ben vooral op zoek naar tips om mijn mountainbike avonturen nog leuker te maken. Grtz!
Grijs Gebied
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: za 23 februari 2019, 10:27
Contacteer:

Hallo Jonkies,

Mijn naam is Gijsbert Tweehuysen, gestart in juni 1953, dus nu 65+. Mijn laatste fietservaringen zijn zo rond de middelbare school leeftijd geweest, maar met het behalen van het rijbewijs is de auto mijn voornaamste vervoermiddel geweest. Fietsen stonden vooral in de garage of de schuur. Nu ben ik soort van gepensioneerd, dus is er tijd voor nuttige dingen. Ook dat was nog geen reden om te gaan fietsen, maar toen ik door omstandigheden op mijn dieet moest gaan letten is mijn gewicht van 99 kg inmiddels terug naar een kilootje of 85 en dan is een fiets ineens geen martelwerktuig meer, hoera!!!
Maar waarom nu een mountainbike? Dat is de schuld van mijn zoon (Striker_eureka)! Hij ging naast de Wilhelminaberg wonen in Landgraaf, schafte zich een tweede hands fiets en een hond aan en kon het zeer waarderen dat ik elke middag de hond daar uitliet. Dus de bergpaadjes en MTB-tracks begonnen steeds vertrouwder te worden. Zijn eerste aanschaf was een Giant Talon, maar die voldeed niet aan zijn verwachtingen, dus via dit forum heeft hij zich nu een prachtfiets aangeschaft en amuseert hij zich kostelijk op de halfpipe en het wortelpad. Maar er moest natuurlijk wel iets met die Giant gebeuren, dus die werd van mij. En nu zit ik met krijsende remmen, haperende versnellingen, gladde banden en het zweet tussen mijn benen mijn eerste afdalinkjes te maken op de berg die als uitdagend te boek staat. Toch geniet ik ook enorm van de relaxte rondjes rondom mijn woonplaats bij Voerendaal, lekker door de velden en geen stress... echt een lekker "grijs gebied" voor mij. En zonder accu"s!!!
Ik heb al veel baat bij het snorren op dit forum en heb een beetje begrip als ik iets minder soepel de berg afkom... maar je hóórt me wel in ieder geval, hahaha...
Listen, listen, oh listen, it's the sound of a screaming brake...
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Welkom allemaal :bier:
Sneeuwmonster
Benji83
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: vr 22 maart 2019, 17:15
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL 6.0

Hoi! Benjamin de Rooij, 35, woonachtig in Enschede.
Vroeger heel veel MTB gedaan, jaren eruit geweest toen er kinderen kwamen en ik een verstandige fiets moest komen voor een fietsstoeltje.
Inmiddels heb ik een oude mountainbike te pakken, eigenlijk een te klein model, maar het fietst alweer vertrouwd.

De bedoeling is weer een beetje snelheid op te bouwen, het onderhoud weer onder de knie te krijgen en ondertussen sparen voor een beter passende fiets, zodat ik weer de bossen in kan.

Er is veel veranderd de laatste jaren dus ik heb genoeg bij te lezen en te leren!
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Een hartelijk welkom aan iedereen!
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
ConkerTheKing
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 29 maart 2019, 13:23

Hallo allemaal,

Mijn naam is Jasper en rij nu sinds een paar jaar een paar keer per week met een mountainbike in Zwolle en omgeving. Ik kom al regelmatig op dit forum om te leren over verschillende onderwerpen, maar heb nu de moeite genomen om me te registreren zodat ik actiever mee kan doen hier.
Mach0
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: wo 27 maart 2019, 12:18
Mijn mountainbike: Trek X-caliber 8

Hallo medefietsers,

Mijn naam is Martijn, 43 jaar en pas vrij recent begonnen met mountainbiken..wel altijd veel gefietst gewoon op de tourfiets. Omdat we toch regelmatig in de Ardennen etc. de beperkingen van de fiets tegenkwamen .(Sta je weer op een blubberpad met je gewone bandjes) toch maar een upgrade gemaakt nu. Ik lees al een vrij lange tijd mee op dit forum en ik heb me recent toch maar aangemeld om ook wat directe vragen te kunnen stellen .. je komt een heel eind met de geschiedenis doorspitten overigens...
Ik begin eerst maar eens met wat rondjes op een 2e hands Trek x-caliber, (als nieuw overigens) en als het bevalt dan gaan we met een jaar eens naar een upgrade kijken..

met vriendelijke groet...
wanderingsid23
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 6 februari 2019, 19:50

Hallo,

Mijn naam is Sid ik lees al een tijdje mee op het forum en zal me nu maar eens eindelijk voorstellen. Ik woon in zuid limburg en ben een complete beginner, heb deze week een mtb gekocht en ga hem komende vrijdag ophalen. De eerste rit zal wel gaan tegenvallen :lol: en ik zal veel moeten leren maar heb er enorm veel zin in :D

Groetjes Sid
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Iedereen van harte welkom!
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Plaats reactie