Het algemene Voorsteltopic voor (nieuwe) forumgebruikers

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
Ome Willem
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 10 maart 2017, 17:36

Hallo iedereen.Mijn naam is Willem,52 jaar ,woonachtig te Heerhugowaard.Om bezig te blijven na te zijn gestopt met roken heb ik een paar maanden geleden veel gefietst op mijn recreatieve crosshybride !Dit beviel me zo goed dat ik nu op zoek ben naar een nieuwe mtb.(nog even getwijfeld of het geen wegfiets moest worden).Vandaar dat ik op deze website ben beland.Ik twijfel nog tussen een fiets in een winkel kopen of online bij Canyon bijvoorbeeld.Gebruik van fiets wordt ongeveer tussen recreatief en sportief.Mijn budget is 800 euro. Als jullie een advies voor mij hebben dan hoor ik dat graag.Ik ben een beginnend MTBer maar ik wil niet om de paar jaar een andere fiets kopen.Of is 2e hands iets voor mij? :-q
LievensBikes
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 13 maart 2017, 16:01

goedeavond. Ik ben Bas Lievens. Eigenaar van Lievens Bikes. Ik knap vintage race - en sportfietsen op in Utrecht en heb inmiddels ook een eigen product: een knalrode fixed gear. Graag wil ik mij gaan verdiepen in het mountainbiken. Ik ben super enthousiast geraakt na een bezoek aan Berndorf Luxemburg waar ik een 40k tocht reed op een specialized 29er. Ik zoek momenteel een eigen fiets en maak daartoe graag gebruik van dit forum. Tof dat we dezelfde passie delen!
Rudy1986
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 5 april 2017, 00:43
Mijn mountainbike: RockRider 520

Hallo allemaal,

Ik ben Rudy Weyers, 30 jaar en woonachtig in Arnhem.
Sinds enkele weken ben ik begonnen met mountainbiken, veelal woon-werkverkeer, maar ik wil dit ook gaan uitbreiden naar 'off-road'.
Omdat ik net begin, en geen idee heb of het me bevalt, heb ik m'n fiets en uitrusting gekocht bij Decathlon. Alles lekker basic en geen toeters of bellen.

Ook in vele benamingen/afkortingen in de MTB wereld ben ik nog een groentje, dus wellicht dat ik o.a. via dit forum wat bekender wordt in deze wereld.

Mocht ik vragen hebben dan zal ik deze stellen, mochten jullie vragen hebben, stel ze ook zeker!
Gebruikersavatar
DvdW
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: za 9 juli 2016, 09:05
Mijn mountainbike: Cube Aim SL black/flashred

Van harte welkom allemaal!
jawi91
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 165
Lid geworden op: do 6 april 2017, 18:30

.
Laatst gewijzigd door jawi91 op zo 24 mei 2020, 16:29, 3 keer totaal gewijzigd.
Tim3
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 9 april 2017, 15:50

Hi allemaal, een 28 jarige Amsterdammer hier. Fanatiek freeride en tour-skier, maar dit is lastig in de zomermaanden.. Ben al jaren aan t overwegen om een mtb aan te schaffen en de zomermaanden in de bossen door te brengen, maar nog niet de stap genomen. Wel ooit een oude mtb gehad en een beetje rond gecrossed zonder duidelijk doel, waar ik dan ook snel op uitgekeken was. Maar.. nu ontdekt dat een uitgezette mtb route totaal andere koek is! Instantly hooked. Nu nog een paar keer trails gaan rijden om zeker te zijn dat ik me hier op wil storten deze zomer, en dan een tweewieler aanschaffen!
RuudH
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 9 april 2017, 13:43

Toch tijd om mij hier ook maar even voor te stellen.

Kort:
Naam: Ruud
Leeftijd: 32
Woonplaats: Arnhem

Heb onlangs 2e hands een MTB overgenomen om er zo nu en dan eens op uit te gaan met de fiets in de bossen. Daarnaast wil ik de MTB gaan gebruiken voor regulier woon/studie verkeer (begin spoedig met een traject om mijzelf om te scholen).
Pascal73
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 21:57
Mijn mountainbike: cube ltd sl 2017

:D
Laatst gewijzigd door Pascal73 op za 27 mei 2017, 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Wizzy82
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 316
Lid geworden op: do 27 oktober 2016, 14:59
Mijn mountainbike: Trek x-caliber 9

Rijd je ook wel eens de groene of blauwe MaashorstrMaashorstroute? Ik ben daar wel eens een vader met zoon tegen gekomen. Dat zouden jullie dan wel eens geweest kunnen zijn.
Pascal73
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 21:57
Mijn mountainbike: cube ltd sl 2017

Nee Wizzy82 dat zijn wij niet geweest maar ik tref wel vaker combi's van vader en kind, zelfs een keer een vader getroffen met een kinderzitje op de stang van zijn mtb lekker crossend over de singletracks , en die kleine vond het fantastisch :-D
Keejos
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 14 april 2017, 21:41

Sinds 3 uur de blije bezitter van mijn eerste tweedehands MTB. Primair gekocht om samen met vrouwlief de bossen jn te trekken (zij te paard), maar ook om een voorzichtig wat trailtjes in de omgeving te verkennen. Heb nog geen enkele ervaring en mijn kennis is beperkt tot een paar dagen forumbrowsen ;)

Ik heb een Specialized Epic uit 2009 gekocht. SRAM0 / XT afgemonteerd, full suspension (Fox F100 RLT voor en Fox float r Brain achter). Er zitten SPD pedalen op, waar ik me als motorisch gestoorde newbie maar niet aan ga wagen, dus ga morgen even langs Mantel om Shimano saint pedalen te halen.

Ben vooral heel benieuwd waar de fiets en ikzelf technisch toe in staat zijn. Ondanks zijn bouwjaar is de fiets in aanzienlijk betere conditie dan ikzelf, dus de lijdensweg kan beginnen!

Groet,

Jurgen, 33, Arnhem
SteveT
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 17 april 2017, 12:08

Ook ik zal mezelf even netjes voorstellen.
Mijn naam is Steve en woon in zuidlimburg.

Na een paar jaar XC gedaan te hebben ben ik overgestapt naar Downhill/Freeride.

Nu heb ik al een behoorlijke tijd geen bike meer, maar wil weer gaan beginnen met XC.

Ik ben hier terecht gekomen omdat ik me aan het oriënteren ben op het kopen van een nieuwe bike voor in de Limburgse bossen.

Groet,

Steve
Tarmac17
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 14 april 2017, 10:03

In afwachting van mijn nieuwe fiets en daarna klaar om ermee op pad te gaan is het tijd om mij hier even voor te stellen.
Mijn naam is Vincent en heb vooral veel op de weg gereden. Nu mijn ambitie wat minder prestatiegericht is maar vooral wel om veel lol te beleven aan fietsen, heb ik besloten om mij ook eens aan het mtb-en te gaan wagen. En ik heb er zin in. Net als in het volgen van en wie weet een beetje bijdragen aan, het leuke en actieve forum hier! Keep up the good work! :-)
traptrede
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 12 april 2017, 19:56

Hallo,
Ook ik ben nieuw hier op het forum.
Vroeger (lees ongeveer 25 jaar geleden) heb ik redelijk fanatiek op de mountainbike gefietst en een paar jaar geleden ben ik weer op een gebruikte fiets voorzichtig begonnen. Dit kwam toch weer wat stil te staan tot mijn dochter (nu 13) aangaf te willen gaan fietsen als onderdeel van de zomertrainingen bij het schaatsen.
Omdat ze nog nooit heeft gemountainbiked, gaan we nu samen en ik moet zeggen dat ik dit nog steeds erg leuk vind.
Mogura
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 16 april 2017, 15:53
Mijn mountainbike: Cube Acid

Hoi!

Ik had al een voorstel topicje gemaakt maar zal me hier ook even voorstellen: Jessica, 33 uit Hengelo. In mijn jeugd altijd erg sportief geweest, volleybal, voetbal, snowboarden, longboarden etc. Was ook altijd mijn plan om iets met sport te gaan doen. Helaas begon ik al rond m'n 14e te klooien met mijn gezondheid en heb ik overal mee moeten stoppen. Rond mijn 15e jaar na tig onderzoeken diagnose ME/CVS gekregen, ook bekend als chronische vermoeidheid syndroom. Vervolgens de volgende 15 jaar periodes gehad van complete bedlegerigheid alsook wat betere periodes waarin ik weer een opleiding heb geprobeerd. Gelukkig gaat het de laatste twee jaar weer bergop en kan ik langzaam aan weer wat lichamelijke activiteit aan. Het zien van de mtb routes in de buurt (ik wandel er vaak in de buurt met mijn hond) en het mooie weer een paar weken geleden hebben bij mij de zin in het mountainbiken aangewakkerd. En heb met een omweg(zie voorstel topic) nu een mooie Cube Acid. Gisteren mijn eerste MTB clinic gehad op het Hulsbeek. Mijn plan is om minstens 1 keer per week een route van max. 10 km te fietsen met het liefst zoveel mogelijk singletrack. Vanwege mijn ziekte moet ik af en toe even stoppen en uitrusten. Hopelijk kan ik hiermee mijn conditie verder verbeteren en de extra kilos eraf fietsen. Als alles goed blijft gaan wil ik ook nog graag bij Het Twentse Ros in Oldenzaal gaan fietsen. Overigens is mijn forumnaam geen spelfoutje van Magura maar de naam van mijn 5 jarige shiba.
Plaats reactie