Het algemene Voorsteltopic voor (nieuwe) forumgebruikers

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
yeahello
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 184
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 08:31

Hallo Svitzer, welkom op het forum. Heb je zojuist een pb gestuurd.
Ach ja....
rallimart
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 28 februari 2018, 21:27

Bij deze wil ik me ook voorstellen, mijn naam is Martin 52 jaar en uit de Zaanstreek .
Beroep is cnc frezer en Cad/Cam programmeur.
Na 7 jaar op een specialized stumpjumper pro 2003 gefietst te hebben,voornamelijk woon werk.
Werd deze gestolen, waarna het eigenlijk meer met me kont in de auto werd.
Toch maar weer een Mtb gezocht, en een mooie specialized epic 2013 gevonden op Mp.
Om de overtollige kilo's en conditie weer eens op pijl te brengen.
Ga beginnen door mijn conditie weer op de gewone weg op te bouwen. Er zijn wat Mtb routes hier in de buurt.
Dus dat komt later wel.
Nog een foto van mijn nieuwe aanwinst

Afbeeldingimage by Martin vd Starre, on Flickr

Voorlopig nog genoeg leesvoer op dit forum.
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

rallimart schreef:Bij deze wil ik me ook voorstellen, mijn naam is Martin 52 jaar en uit de Zaanstreek .
Beroep is cnc frezer en Cad/Cam programmeur.
Na 7 jaar op een specialized stumpjumper pro 2003 gefietst te hebben,voornamelijk woon werk.
Werd deze gestolen, waarna het eigenlijk meer met me kont in de auto werd.
Toch maar weer een Mtb gezocht, en een mooie specialized epic 2013 gevonden op Mp.
Om de overtollige kilo's en conditie weer eens op pijl te brengen.
Ga beginnen door mijn conditie weer op de gewone weg op te bouwen. Er zijn wat Mtb routes hier in de buurt.
Dus dat komt later wel.
Nog een foto van mijn nieuwe aanwinst

Afbeeldingimage by Martin vd Starre, on Flickr

Voorlopig nog genoeg leesvoer op dit forum.
welkom, je zit natuurlijk vlak bij t twiske. dat zijn al 3 mtb routes om de hoek om die epic los te laten hehe.
Kovic
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 11 maart 2018, 08:58
Mijn mountainbike: Nntb

Hi allemaal,

Ik ben Max. 41 jaar en een mooi-weer-rijder op de racefiets (Sensa Modena Pro ultegra).

Recent het mountainbikevirus opgelopen na een proefrit. Naast het feit dat er een paar mooie tracks zijn in mijn omgeving ben ik 6-7 weken per jaar in het buitenland op plekken met nagenoeg onbeperkte mtb mogelijkheden en kan ik daar dus ook los:)

Momenteel in de fase van orienteren v.w.b. merk en type fiets. Voor mijn eerste mountainbike wil ik niet verder gaan dan 750-1000 euro dus kom ik sowieso uit op een hardtail aluminium. Maar genoeg keus zo te zien.
Ben iemand die dagen zoet kan zijn met afstruinen fora, youtube, review sites etc om geinformeerd een keuze te kunnen maken. Shortlist is nog redelijk lang en varieert van Cube Acid of Attention tot Ghost Kato, Canyon Grand Canyon 6.0, Rose Count Solo, Giant Talon 29 etc etc:)
Vwb looks vind in Cannondale en Specialized altijd erg mooie fietsen hebben maar in deze prijsklasse is de afmontage van bovengenoemde merken sterker.

Anyways, zal ook hier op het forum zoeken naar info en vast hier en daar wat domme vragen stellen.

Grt,
Max
Sven74
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: di 20 maart 2018, 09:13
Mijn mountainbike: KTM Myroon Pro12

Hallo allemaal,

Tijdens het googlen naar mtb / kleding tips e.d. kwam ik wel eens op dit forum terecht, dus daarom nu ook maar eens aangemeld.

Ik ben Sven, 31 jaar en kom uit Deventer.
2,5 jaar geleden het mountainbiken weer opgepakt.
In het verleden regelmatig met m'n pa gedaan, maar dat is toch zeker dik 10 jaar geleden.

Afijn ik begon nu eerst nog weer met een Cube Acid 26inch.
Maar na een half jaar was ik er wel achter dat ik er echt schik van had en vond ook een leuke mtb club in Deventer waar ik regelmatig mee samen fiets.

Toen besloten om toch maar eens naar een nieuwe fietst te kijken, dat werd een KTM Lycan 27.4 fully.
Er zit hier een te gekke KTM shop in de buurt, gerund door een familie, en op & top service. Vandaar de keuze voor KTM.
De fully beviel best prima, en kon er leuk op weg fietsen.

Maar toch een jaar en 2000km verder, begon de fully niet m'n favoriet meer te worden.
Met z'n 14kg vond ik hem eigenlijk te zwaar voor wat ik wilde.
Ik daag mezelf steeds uit om steeds harder en verder te gaan.
Vorig jaar 2 tourtochten gedaan van 100 en 130km, en voor dit jaar staat er een 200km op de planning.

Dus ik een keus gemaakt, wat sommigen misschien raar vinden....

Terug naar een hardtail, maar dan ook een carbon variant.
KTM Myroon Pro12 29'er carbon, 10kg.
Sgram 1x11 speed.
Voor mij echt een super fiets. Lekker licht, en heb veel meer feeling met de ondergrond. Oke je levert heel iets in op comfort, maar daarin tegen klimt 't lekkerder de berg op en met snelle afdalingen vind ik 'm lekker direct.

Dus daar gaan we maar eens vele km's op proberen te maken de komende jaren :-)


Afbeelding
KTM Myroon Pro 12 Carbon - 29'er - Sgram 1x11 speed
frankiej
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 25 maart 2018, 13:18

Hallo bikers. Ik ben Frank, bj. 1968. Ca. 1,70m groot en normaal postuur. Hobby: paardrijden. Married with children en woonachtig in de Bommelerwaard. Overweeg al een poos om de mtb hobby te gaan uitoefenen. Mooi gebied in de buurt: de LDD. Links en rechts al nagevraagd wat wijsheid is: paar keer een fiets huren aldaar of direct eentje aanschaffen. Mij is namelijk verteld dat een tochtje op een gehuurde bike je het plezier erin snel kan afnemen vanwege niet passen, kwaliteit van het materiaal etc. Heb al links en rechts op marktplaats gesnuffeld, in mijn budget (tot ca 400) lijkt er wel wat van mijn gading bij te zitten. Ook al een aantal topics hier bekeken, het ziet eruit als een leuk, informatief en gezellig forum. Wil je meer over me weten, vraag het gerust.
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Welkom mensen 8)
Sneeuwmonster
martin-v-s
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: di 27 maart 2018, 19:46

Hoi allemaal,

weer een newbie op het forum.

Kort over mezelf:
Martin, 31 jaar, woon in Ede en te lang, te veel sporten in de lucht gehouden. Na wikken en wegen knoop doorgehakt en atb'en is een blijvertje.

Komende tijd oriënteren op een serieuze fiets, rij nu op een Giant 27,5 fabrieksproduct.

We spreken elkaar en bij vragen:"Shoot!"
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Goede keuze! :winkie:
Welkom!
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

martin-v-s schreef:Hoi allemaal,

weer een newbie op het forum.

Kort over mezelf:
Martin, 31 jaar, woon in Ede en te lang, te veel sporten in de lucht gehouden. Na wikken en wegen knoop doorgehakt en atb'en is een blijvertje.

Komende tijd oriënteren op een serieuze fiets, rij nu op een Giant 27,5 fabrieksproduct.

We spreken elkaar en bij vragen:"Shoot!"
Rijd je veel in ede zelf? Of ook bijv. op de Goudsberg of de uhr? Ik zal je mischien wel een keer tegen komen. Welkom trouwens :wink:
Sneeuwmonster
Johan !!
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: wo 4 april 2018, 22:10
Mijn mountainbike: Stevens Fatbike & Xtrail mud9

Ook nieuw hier
Na een tijdje te hebben mee gelezen me nu maar aangemeld
Ik ben Johan en omdat er al meer mensen met mijn voornaam waren op diverse Fora de !! er maar achter geplakt
Met mijn 26" Xtrail rij ik een beetje rond op Walcheren (al dan niet met mijn honden ervoor )
En de laatste tijd ook op mijn Steven,s Fatbike ,op het strand en in de sneeuw
Rijden doe ik gewoon voor de lol en om wat conditie op te bouwen ,verder zeil ik nog veel op een F18 catamaran

Afbeelding
Afbeelding
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Wat een gave beesten zeg!
De fiets ook hoor, was ik bijna vergeten.
Sneeuwmonster
Ruud67
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 5 december 2012, 21:56
Mijn mountainbike: Ghost ebs pro 29, Trek Top Fuel 9

Don’t eat yellow snow Johan !! . Veeel fietsplezier met de honden.
Mtb1988
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 327
Lid geworden op: ma 16 april 2018, 22:10
Mijn mountainbike: Assen
Contacteer:

Hallo Allemaal!

Mijn naam is Koen en geboren in 1988, dus alweer bijna 30!
Ik mountainbike sinds mijn 12de met een korte pauze van 4 jaar tussen 2009 - 2013, had er toch even geen zin meer in;)

Geboren en getogen in Assen dus voornamelijk op de noordelijke routes te vinden! (Gieten / Baggelhuizen / Loon)
Maar met een paar week ook elders in Nederland als ik in het weekend de fiets lekker in de auto gooi en eens ergens anders ga rijden!

de laatste jaren met veel plezier weer weg op de MTB en racefiets met kameraden!
Hoop hier en daar meer te leren over het onderhoud en upgraden van de fiets op dit forum.

Gr,

Koen
https://kvscycling.com/ - mijn fiets blog!
https://www.instagram.com/kvs.cycling/ - Instagram van KVS Cycling
MartindeHaas
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 20 april 2018, 07:39

Goedenmiddag,

Bijna dit voorsteldeel van het forum over het hoofd gezien.

Ik ben Martin de Haas, 42 jaar en woonachtig in Zwolle.

In het verleden redelijk actief gefietst maar daar is naarmate ik ouder werd de klad in gekomen.

Graag wil ik het fietsen weer een beetje oppikken, en zou graag weer een old-skool fiets bouwen/samenstellen zoals mn ooit favoriete fiets, een nieuw aangeschafte Rocky Mountain Blizzard uit ( ik meen ) 1996. Helaas heb ik alleen de foto’s, de bon met specs en de originele remmen nog, deze had ik toen vervangen door een set
gele Magura’s.

Ik heb al een vraag gesteld in het “gezocht” gedeelte, had ik even andersom moeten doen maar zag dit pas later tijdens het doorspitten van het forum.

Maar eens rustig het internet afstruinen.

Groeten,

Martin de Haas
Plaats reactie