Voorstellen vanuit Duiven: nieuw spul!

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Gebruikersavatar
FracKture
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 153
Lid geworden op: wo 22 februari 2012, 01:10

Hallo allemaal,

Ik ben Ronald, 24 jaar en sinds kort ook begonnen met pedalen trappen.
Ik zal voornamelijk te zien zijn in de omgeving Arnhem/Posbank/Montferland omdat ik in Duiven woon, en niet vaak een auto tot mijn beschikking heb, en dus ook op de fiets naar de MTB-paden toe zal moeten. (Als iemand me een lift wil aanbieden is dat altijd welkom!)
Wel moet ik daarbij zeggen dat mijn conditie nog niet echt op niveau is, dus verwacht van mij (voorlopig) nog geen gemiddelden van 30km/u, maar ik vind het wel leuk om bij lange klimmen of steile afdalingen echt door te bijten en mijn grenzen op te zoeken.
Verder zal ik jullie nog veel lastigvallen met vragen over onderhoud, routes, of hoe jullie tegen dingen omtrent MTB-en aankijken :P
Nu dan ook maar een paar foto's van mijn nieuwe grote liefde: Talon2!

Afbeelding
ergens midden op de posbank

Afbeelding
voor de emmapiramide

Afbeelding
en nog maar een internetplaatje, omdat de foto's van mijn mobiel niet altijd even helder zijn.

Als er nog vragen, opmerkingen, uitnodigingen of wat ook zijn, hoor ik het graag!

Foto's nu via pinkbike geupload, dank voor de tip!
Laatst gewijzigd door FracKture op vr 6 april 2012, 16:43, 2 keer totaal gewijzigd.
______Honzo ______ Jake______ Unit
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Hallo Ronald, welkom!

Resizen moet je doen voordat je de pics upload. Bij Pinkbike worden de foto's bij het uploaden vanzelf al geresized.
Mooie frisse bike heb je om mee te beginnen, dat soort kleurenschema's hou ik wel van.
Is de Talon de nieuwe versie van de Terrago of van de XTC?
Aan de omgeving waar je woont zal het ook niet liggen, ik zou wat het biken betreft bijna verhuizen al mag ik zelf ook niet klagen hoor (regio Ede met Amerongen / Leersum en Lunteren op fietsafstand)

Veel plezier!
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Biker 2526
All rounder
All rounder
Berichten: 143
Lid geworden op: di 20 juli 2010, 19:52
Mijn mountainbike: Giant xtc composite 29er 1

Welkom,

Mooie fiets met een mooie kleurstelling heb je. Woon zelf in ook in de buurt en rij vaak de Renkum/ Oosterbeek, Ede en de Posbank route. Wat omgeving betreft zit je wel goed, denk dat er heel wat forumleden jaloers zullen zijn met zoveel moois in de directe omgeving.
Veel plezier en succes met het opbouwen van je conditie en vooruitgang. Tegen de tijd dat je de Posbank route met 30 km per uur gemiddeld rondfietst zullen je vragen over onderhoud wel niet meer nodig zijn, dat wordt dan waarschijnlijk allemaal voor je gedaan :lol:
Gebruikersavatar
FracKture
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 153
Lid geworden op: wo 22 februari 2012, 01:10

Even een probeerseltje van mijn androidtelefoon met MyTracks (GPS) en googlemaps..

Posbank
Gemaakt door My Tracks op Android.
Totale afstand: 43,25 km (26,9 mi)
Totale tijd: 3:22:19
Verplaatsingstijd: 2:26:13
Gemiddelde snelheid: 12,83 km/h (8,0 mi/h)
Gemiddelde verplaatsingssnelheid: 17,75 km/h (11,0 mi/h)
Max. snelheid: 42,30 km/h (26,3 mi/h)
Min. hoogte: 56 m (184 ft)
Max. hoogte: 157 m (517 ft)

Dit rondje heb ik vandaag gereden, was wel pittig met was modderige beklimmingen, maar heb me prima vermaakt en ook nog een stuk of 10 andere MTB-ers tegengekomen! Dus als je iemand zag ploeteren met een zwart trainingspak en zwart/witte helm.. dat was ik :')
Laatst gewijzigd door FracKture op za 25 februari 2012, 13:39, 1 keer totaal gewijzigd.
______Honzo ______ Jake______ Unit
Gebruikersavatar
Axium
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3348
Lid geworden op: vr 19 november 2010, 17:07
Mijn mountainbike: Merida TFS Matts XT-Edition(RS SID/BRm775)

mooie fiets om mee te beginnen hoor!

40+ km is helemaal niet slecht hoor. gemiddelde snelheid is wat laag, maar op technische stukken haal ik soms ook maar de 15km/h.

ps: heb je niet een wat riskante nickname gekozen? ik hoop dat je toetsenbord op hout staat, ken je effen afkloppen :D
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Het bekende stukje Posbank. Ook leuk om dan om te draaien op het punt waar je omhoog komt bij het knoopunt van verharde fietspaden, daar dan weer terug in tegengestelde richting. Je hebt dan eigenlijk niet het idee dat je dezelfde track rijdt, zo anders ervaar je dat.
Trouwens, ik zou niet zomaar overal het exacte start- en eindpunt van je rit dumpen.
Er zijn namelijk personen die het handig vinden om te weten dat er in jouw garage een leuke bike staat :-{ .
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
FracKture
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 153
Lid geworden op: wo 22 februari 2012, 01:10

Ah, hij doet het dus. bedankt voor de tips, zal deze map binnenkort prive maken en de volgende ergens anders laten starten, wil namelijk nog wel even met deze fiets doen.
En mijn nickname komt juist van iets wat ik met mijn vorige sport ook al opzocht, pols gebroken met agressive inline skating, en toen zocht ik naar een nickname voor een game.. en toen kwam ik al snel hier op, en sindsdien eigenlijk voor veel dingen gebruikt :P

Gister trouwens ook nog wat fotootjes gemaakt, vooral als bewijs naar mn familie dat ik die route niet had verzonnen, maar er ook echt geweest ben :wink:

Afbeelding
bij het bezoekerscentrum

Afbeelding
bij de brandtoren

Afbeelding
Nog zo mn best gedaan, maar de modder wilde niet echt plakken
______Honzo ______ Jake______ Unit
Gebruikersavatar
Rhazer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 557
Lid geworden op: vr 3 juni 2011, 16:00
Mijn mountainbike: Cube Elite HPC pro 29

Volgens mij hebben je bandjes zijn beste tijd wel gehad :D
Wel een lekker ritje 40km
Deze ruimte niet beschrijven.
Eddy0316
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 45
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 20:18
Mijn mountainbike: Be one hornet fully

Hoi ronald ik kom zelf oorspronkelijk ook uit duiven en ben ook sinds een 2 weekjes weer begonnen met fietsen dus ook de conditie niet egt op pijl heb net zelf een beone hornet fully we zijn nu met een clubje van 3 man die de boel weer moeten oppakken en gaan iedere zondag ergens een route rijden mischien zin om een keer mee te gaan zeg maar zo hoe meer zielen hoe meer vreugt
Gebruikersavatar
FracKture
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 153
Lid geworden op: wo 22 februari 2012, 01:10

Rhazer, hoe bedoel je dat? de banden zijn namelijk net zo oud als de fiets, (2011) en ze hebben pas zo'n 200km gereden..

En Eddy, leuk om te horen dat er nog meer MTB-ers in de omgeving zijn! Ik wil zeker wel een keer mee, daar stuur ik je dan wel een PB over!

..gister trouwens nog een leuk (klein) rondje door Sonsbeek en Zijpendaal gedaan. Eerst een vergadering gehad op de Korenmarkt, en toen dus via Sonsbeek naar huis gefietst.

http://g.co/maps/dgvj5" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik vraag me alleen af of MTB-en in Sonsbeek wel helemaal legaal is.. ik kon alleen bordjes vinden 'verboden voor motoren/auto's', maar verder zag ik nergens iets wat er op wees dat er ook fietsers over de kleine paadjes waren geweest..

Achja, wel mooi mijn fietsje tegen de grote toren bovenin Sonsbeek kunnen parkeren
Afbeelding
______Honzo ______ Jake______ Unit
Gebruikersavatar
Rhazer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 557
Lid geworden op: vr 3 juni 2011, 16:00
Mijn mountainbike: Cube Elite HPC pro 29

Op die foto onder die lijkt het alsof er alleen nog wat profiel op de zijkanten zit en de rest helemaal weg gesleten, vandaar. :-q
Deze ruimte niet beschrijven.
Gebruikersavatar
FracKture
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 153
Lid geworden op: wo 22 februari 2012, 01:10

Ah okee, het is namelijk de Maxxis Crossmark

Afbeelding
The CrossMark is the dramatic evolution of the cross country racing tire. The nearly continuous center ridge flies on hardpack, yet has enough spacing to grab wet roots and rocks. The slightly raised ridge of side knobs offers cornering precision never before seen on a tire this fast.

Profiel aan de zijkant is inderdaad wat hoger :) en complimenten voor je oplettendheid haha
______Honzo ______ Jake______ Unit
Eddy0316
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 45
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 20:18
Mijn mountainbike: Be one hornet fully

Hoi ronald dat is goed stuur me maar een PBtje we gaan elke zondag zoiezo weer of geen weer en tevens ben ik zelf op dit moment een aantal clinics aan het volgen bij mtbclinics in velp om me kennis wat te verbreden dit doe ik 3 x deze maand over onderhoud gewoon een mtb clinic en ga ik de trainings clinic doen dus we zijn wel serieuze fietsers nou ik zie het berichtje wel aankomen en o jahh ik heb zelf ook regelmatig een rondje gedaan op sonsbeek en nooit ergens wat over gehoord dus lekker blijven doen zou ik zeggen
audioholic

Hallo welkom hier. Mooie fiets heb jij daar ik zag hem van de week nog staan bij de lokale fietsenzaak in 's-heerenberg.
Pas geleden ben ik nog een tourtochtje gemaakt: Doetinchem-Wehl-Doesburg-Rheden-Posbank route-Doesburg Wehl-Doetinchem. PPpfff dat was me een dag!! Volgende dag was ik zelfs een beetje ziekjes. Waarschijnljk veel te veel uitgesloofd. Maar ik had de grootste schik het is een mooie route.
alexander1976
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: wo 18 mei 2011, 16:52
Mijn mountainbike: juli 2006 trek 6.0 ex fuel oktober 2011 Storm Conmarant

Welkom FracKture

mooie bike ik heb er vorrigjaar toen ik besloot voor een nieuwe bike te gaan op gereden reed echt lekker
maar me storm reed net ff fijner :winkie:
wat conditie betreft kan je 1 x in de week een simpel hardloop traininkje doen 5 min warm lopen gewoon relaxt tempo lopen
2 min hardlopen 1 min rust ik hoor je denken wat heeft hardlopen met biken te maken NIKS
ik doe die training zelf ook en het helpt aanzienlijk meer zuurstofopname en een lagere hartslag ( erg belangerijk bij het klimmen )
ik ben inmiddels bij stap 3 5 min rennen 2 min rust elke x ga je 1 min omhoog de rust tijd word nooit meer dan 3 min als je 15 min kan rennen dan red je 5 km
ik hou zelf me hartslag tussen de 150 en 165 dit mede omdat ik nog wat af wil vallen tussen de 165 en 180 is echt conditie hartslag daarvboven laten komen is zinloos
je bent dan alleen suikers uit je spieren aan het trekken en dat is net niet wat je wil :wink:
ik hoop dat je veel fietsplezier zal hebben en veel fiets maten en matinnen zal maken hier op het Forum

Het is fijn om te zien dat de sport flink aan het groeien is zo veel nieuwe forum leden geweldig :-q
The STORM racing through Schoorl it's The CONMARANT
MOUNTAIN BIKING ISN'T A SPORT IT'S AN ADDICTION
Plaats reactie