Lege banden...

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
Exodus
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 5 juni 2011, 16:50

Hallo,

Ik ben sinds vandaag eigenlijk weer begonnen te fietsen.
Mijn nog vrij nieuwe mtb heb ik vorig jaar gekocht. Wegens privéproblemen ben ik het afgelopen jaar helemaal niet in staat geweest om de mtb te gebruiken. Nu heb ik hem vanmiddag net uit het hok gehaald en ff afgestoft.
Alleen waren mijn beide banden leeg. Ik heb ergens in mijn gereedschapskist nog een opzetstukje voor het franse ventiel gevonden en heb dus geprobeerd om de banden op te pompen. Maar er komt naar mijn idee geen lucht bij. Ze blijven zacht.
Ik heb letterlijk nog maar 1x op de mtb gereden, en daarna in het hok geplaatst.
De banden zijn dus vanzelf leeg gelopen. Is dit normaal bij lange stilstand, of zijn ze nu gewoon lek vanwege het lange stilstaan in het (zomers benauwde) hokje..?
Het opzetstukje is volgens mij wel korter dan degene die ik kwijt ben, maar maakt dat wat uit?

Lekker makkelijk om hier ff de vraag neer te droppen, maar ben momenteel gewoon te druk om de banden er even af te halen. Misschien heb ik alleen maar een langer opzetstukje nodig...
_Erik_
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 785
Lid geworden op: za 6 november 2010, 17:50

Heb je het ventiel ook opengedraaid?
Dat een band na verloop van tijd langzaam leeg loopt is normaal
Exodus
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 5 juni 2011, 16:50

Ja, zeker draai ik het ventiel eerst open.
Ik voelde vanmiddag, na de zoveelste poging, ook lucht onder het opzetstukje ontsnappen.
Het lijkt mij dan dat het opzetstukje gewoon te kort is... Hier zijn verschillende maten voor neem ik aan toch?
Gebruikersavatar
Remy_ams100
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1538
Lid geworden op: di 14 december 2010, 13:01
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 (2010 / B&G) & een Cube SL Cross (2010) cross-hybride
Contacteer:

Als je je ventiel heb opengedraaid , kan je hem dan wel "makkelijk" induwen ? (Heb zelf wel eens een "plakker" gehad , zo kwam er ook geen lucht in ...)
Exodus
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 5 juni 2011, 16:50

Wow! Geniaal plan! Het werkt ook nog!
Kon inderdaad voelen dat hij vastgeplakt zat... Het is niet het eerste waar je aan denkt, maar dat was het probleem dus.

Bedankt voor de tip Remy!
Gebruikersavatar
Remy_ams100
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1538
Lid geworden op: di 14 december 2010, 13:01
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 (2010 / B&G) & een Cube SL Cross (2010) cross-hybride
Contacteer:

:-q

Kan je nog lekker even een stuk gaan fietsen voordat het donker is :D
Plaats reactie