Kwaliteit frame Aldi-mountainbike?

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Gesloten
Wouter Hulshof
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: di 19 april 2005, 13:01

Hallo mountainbikers,

Ik heb een vraag:

Morgen verkoopt de Aldi een mountainbike voor 99 Euro. Ik weet dat het niet veel goeds kan zijn voor dit geld. Maar ik dacht dat het misschien wel een goede 1e fiets kan zijn. Ik wil namelijk graag beginnen met mountainbiken, maar heb nog geen fiets.
Als er onderdelen kapot gaan kan ik deze altijd vervangen, maar dit geldt natuurlijk niet voor het frame.

Wat vinden jullie van de kwaliteit van het frame?

Met vriendelijke groet,
Wouter
mcauseway
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 683
Lid geworden op: di 30 juli 2002, 21:26
Mijn mountainbike: BMC Speedfox 02

Wouter Hulshof schreef:Hallo mountainbikers,

Wat vinden jullie van de kwaliteit van het frame?
nja, een beetje slecht afgewerkt hè ...

zonder gekheid, ik denk niet dat hier iemand is die je gaat vertellen dat het een goed frame is. Je kunt ff de search functie gebruiken, dit 'pronkstuk' van een fullsuspension MTB is al eerder aan bod gekomen op het forum ...
:: Fear is your only god ::
Brum
Genius
Genius
Berichten: 3747
Lid geworden op: wo 5 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: FS + SS en nog een paar
Contacteer:

M'n buurjongen heeft ook zo'n brik gehad, m'n baas in een haastige, boze bui die ff snel een noodreparatie maakt aan een machine last nog mooier. Ik zou eerder het frame vervangen als de onderdelen. Kijk maar eens naar een mooie hardtail (zonder achtervering), is genoeg over te vinden op het forum.

Zo'n Aldi ding zal je alleen maar teleurstellen.
Gerbrand
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 17 april 2005, 13:23
Mijn mountainbike: Giant GSR-100 (woon-school)

Iemand die ik ken heeft ook zo'n ding. En ik vind het echt een klein fietsje, dus als je wat groter bent, kan je beter voor een andere fiets/frame kijken.
Tomazta
All rounder
All rounder
Berichten: 52
Lid geworden op: wo 26 januari 2005, 16:08
Mijn mountainbike: Trek 6500
Contacteer:

Ik ken 3 mensen met een, laat ik zeggen, gevaar op wielen als deze...ik zag ze er laatst op ouwehoeren, en de boel kraakt erover enne, full suspension in deze prijsklasse is zeker af te raden,..wil je een goede zit je al gauw op 1500 euro dusz,.. :roll:
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd
Tomazta
All rounder
All rounder
Berichten: 52
Lid geworden op: wo 26 januari 2005, 16:08
Mijn mountainbike: Trek 6500
Contacteer:

Maare, voor dat geld is de bult die je eraan valt niet al te groot...en om te beginnen moet je toch ergens mee beginnen...ik ben zelf ook met een fietsje van 150 euro begonnen dusz..mjah, dat was niks, dat kan ik je wel zeggen..
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd
HotSnail
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3209
Lid geworden op: zo 17 april 2005, 17:25
Mijn mountainbike: Iron Horse MKIII; OnOne 456; Commencal Supreme MiniDH (in opbouw)
Contacteer:

Wouter Hulshof schreef:Hallo mountainbikers,

Ik heb een vraag:

Morgen verkoopt de Aldi een mountainbike voor 99 Euro. Ik weet dat het niet veel goeds kan zijn voor dit geld. Maar ik dacht dat het misschien wel een goede 1e fiets kan zijn. Ik wil namelijk graag beginnen met mountainbiken, maar heb nog geen fiets.
Als er onderdelen kapot gaan kan ik deze altijd vervangen, maar dit geldt natuurlijk niet voor het frame.

Wat vinden jullie van de kwaliteit van het frame?

Met vriendelijke groet,
Wouter
Ik zou zelf eens met een goedkope tweedehands beginnen. die heeft dan wle een goed frame, en redelijke onderdelen en zul je waarschijnlijk meer plezier van hebben. Kijk eens op de verschillende verkooppuntne. (of heeft iemand hier nog een goedkoop beginnersfietsje staan?)
Don't believe the hype!
Tomazta
All rounder
All rounder
Berichten: 52
Lid geworden op: wo 26 januari 2005, 16:08
Mijn mountainbike: Trek 6500
Contacteer:

Ik niet, maar hij kan wellicht eens kijken bij Te Koop.. :wink:
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd
Gebruikersavatar
jf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7610
Lid geworden op: za 13 april 2002, 02:00

Hier gaan we verder: http://www.mountainbike.nl/forum/viewtopic.php?t=18108

Oh, en Wouter, zou je de policy nog even willen lezen? In het bijzonder het stukje over crossposten. Thanks!
Turn it up • Bring the noise • I'm on a horse.
Gesloten