Tips voor een beginner + welke MTB?

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
vedet
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 516
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 15:58
Mijn mountainbike: Specialized Epic 29 - Drössiger AMS 2 650b-plus

Vraag is ook maar of Virgil enig idee heeft waarop ie moet letten als ie ergens mag testen...
You can't buy happiness, but you can buy a bike and that's pretty close!
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Prulleman schreef:Voor een dikke e-fully wil de lbs wellicht wat meer zijn best doen dan voor een Cube van 700 euro. Maar niet geschoten is altijd mis. Weet je gelijk of je wat aan je lbs hebt
Ik was ook niet bij de lbs, maar bij de importeur (in Apeldoorn) ;-)
En ik kwam niet eens voor een proefrit, maar alleen om te kijken...
"Mijn lbs" kreeg de order in de schoot geworpen, ik moest bij Merida een dealer aangeven via wie de fiets uitgeleverd kon worden.

Of er (serieus) proef te rijden is op een fiets hangt meestal af van of de importeur die betreffende fiets als testmodel in huis heeft. Veruit de meeste lbs-en zijn te klein om er zelf proefrit-fietsen op na te houden. Want als een potentiële klant er een mtb-route op gereden heeft is die fiets niet meer als nieuw te verkopen...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
KeesSC
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 22 augustus 2018, 13:19
Mijn mountainbike: Orbea Satellite

Zelf heb ik voor deze keus gestaan zo’n 2-3 jaar geleden. Een verleden op de racefiets, zwaar amateur (accent op zwaar) in een klein clubje, verder geen ATB ervaring. Om te kijken of mountainbiken iets voor mij was heb ik een 2e handsje gekocht! Voor heel weinig geld (paar tientjes) een Target en later een tweede voor € 25,-- er bij (Pinarello, oud). Enig opknapwerk aan gehad en samen de bossen op de Sallandse Berg ingegaan.
We vonden het mountainbiken dus leuk en waren om op een korte vakantie in Duitsland. Ja, mountainbiken vonden we leuk dus maar eens rondkijken voor wat beters. Maar als we het niets gevonden hadden hadden we ze weer weggedaan en waren de kosten laag gebleven. Ik zou dát dus als tip geven: kijk eens 2e hands rond! Op Marktplaats vind je hele mooie goede fietsen waarop je kunt proberen of het gebeuren iets voor je is.
Inmiddels heb ik mijn oudjes ingeruild en staat er een Stevens RaceM7 (€ 325,--), Orbea Sattelite (€ 150,--) en sinds kort een Bull Greenmover E29 Mountain (€ 700,--) op stal. Twee perfecte beginnersfietsen voor weinig. (De Bull is een ander verhaal).

Ik ben er heel tevreden mee en ook ik als “leek” kan echt wel zien, horen en voelen of er iets mis is met een fiets. Daar moet je niet te bang voor zijn (bovendien zit er meestal wel een krasje op zodat het ook niet zo’n pijn doet als je een keer valt…..)

Succes!
Plaats reactie